Het gevoel over de kop te gaan in je stoel

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb een zeer rare vraag.. 8)7
Ik heb al de search gebruikt om te zoeken of iemand anders al een topic had geopend...maar ik kon niks erover vinden...hierbij maar een topic over een "raar" gevoel :)

Ik zal het even uitleggen allemaal:

Vandaag zat ik zoals gewoonlijk even achter mijn pc. Ik was al een uurtje bezig ofz..maybe iets langer. Ik was op msn en had een muziekje aan...ondertussen zat ik ook nog ff op GOT te surfen (geen concentratie vergende praktijken dus, zoals games) Toen kwam het gevoel dus binnenzetten. Het komt ongeveer 8x per jaar gok ik.

Wat voel ik dan?

Het is heel raar...je zit gewoon stil in je stoel en beetje naar je beeldscherm te staren..en dan plotseling krijg je het gevoel alsof je langzaam naar voren gaat hellen en dat je langzaam over de kop gaat (dit gevoel heb ik dan alleen in mijn hoofd en op mijn ogen komt een kleine druk)
Verder voel ik niks..mijn lichaam blijft zich hetzelfde voelen, behalve mijn hoofd.
Het is dus een heel raar gevoel...niet eng ofz...het voelt in het begin zelfs grappig >:). Je gaat dus gewoon in je stoel langzaam over de kop (ik maak dan niet een hele omwenteling ofz :) (dat zou bizar zijn :D) maar ik draai lichtjes naar voren toe) 8)7

Als ik er vanaf wil komen moet ik gewoon even wat gaan doen. Ik stond net dus even op..legde mijn dekbed goed...liep naar beneden om wat te drinken te pakken en ging weer zitten..all gone!
Als ik even wegkijk van mijn beeldscherm en weer terug ben ik het even kwijt maar komt het meteen weer terug... :?

Nu heb ik subvragen:

1: Wie kent dit gevoel ook?
2: Is het gevaarlijk of is het een signaal dat ik te lang naar mijn beeldscherm kijk?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Gewoon duizeligheid door het staren naar je scherm. Zelf ook wel eens last van na urenlang achter een PC gezeten te hebben. Oplossing: maak af en toe eens een wandelingetje en ga dan weer verder :)

Beter nog: ga ff naar buiten, even een frisse neus halen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 23:01

Servowire

prutser:~#

Je ogen hebben op je hersenen voorrang op je evenwichtsorgaan. (een voorbij rijdende trein zal je ook de illusie van in beweging zijn geven)
En bij vermoeidheid gaan je ogeneen beetje raar doen... tadaaa

Ik zie als ik moe ben alles heel ver weg, mn arm lijkt dan wel 5 meter:P

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 22:39
Ik heb wel af en toe dat ik half droom dat ik zegmaar zweef.. een metertje boven de grond ofzo.. maar over de kop gaan in me stoel? nee ... dat nog net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zat nog maar een uur achter je monitor wat niet echt lang is. Ik weet niet wat je verversingsfrequentie van je monitor is maar ik raad wel aan deze hoger te zetten dan 60Hz. Bij een frequentie van 60 a 70Hz. worden je ogen sneller moe omdat ze meer moeite moeten doen om een vloeiend beeld te creëren voor je hersens. Je krijgt dan meestal sneller last van bv druk achter je ogen of hoofdpijn. Misschien is dit bij jou ook wel het geval, ik zou het in ieder geval even controleren. Op mijn werk hadden ze eerst oudere monitoren die op 60Hz. stonden waarbij ik iedere avond last had van een flinke hoofdpijn, druk achter mijn ogen en vermoeidheid. Nu hebben we nieuwe monitoren die allemaal standaard op 1280x1024 @ 120Hz staan en heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Mijn pc draait al op de 72 hertz (hij kan ook niet hoger by the way)
Hij is niet zo super nieuw. Daarnaast denk ik niet dat het probleem daardoor ontstaat. (het aantal hrtz) Ik zit zovaak wel meer dan 2 uur achter elkaar achter m'n pc. Ik heb dan totaal geen last van hoofdpijn of dat "rare" wenteling gevoel...zoals ik al zei komt het rond de 8x per jaar en zit ik ongeveer 330 dagen per jaar achter mijn pc ofz. Het komt dus niet zo vaak voor kan je hier wel uit concluderen :)

Het voelt niet echt als een waarschuwing bij mij. Hoofdpijn is duidelijk een waarschuwing..het gaat niet voor niks pijn doen, maar bij deze ervaring krijg je gewoon een liftend gevoel (geen pijn iig) Het is zelfs ook grappig in het begin...je krijgt het gevoel alsof je in de waterspin zit (voor de duinrellers onderons :P ) Ik vind het nog steeds vreemd. Ik zal het anders wel even voorleggen aan een natuurkunde of scheikunde docent ofz...maybe biologie :) Misschien dat die het antwoord weten. Om nou de dokter te gaan bellen vin ik net iets te ver gaan :P)

Het gebeurd trouwens ook heel soms als ik televisie kijk! Het heeft dus iig iets met beeldschermen te maken denk ik.

Ps. iig = in ieder geval (menig msn-er weet dit wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Vaag. Heb ik ook af en toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servowire schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:33:
Heb ik ook wel is, is echt hartstikke maf :Y) ( en ook niet zo fijn 8)7 )

Ik heb het wel is als ik uit een pretpark kom, dan lig ik in me bed, en dan voel ik die 'G-Krachten' nogsteeds op een of andere manier _/-\o_ . Ook heb ik het 2x gehad inderdaad zo`n 'Overdekop gevoel' nadat ik een tijd 8er me pc heb gezeten. Minderen dan dus :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
Cool dat ik niet de enige ben :) Ik wil er wel een verklaring voor hebben!
Maar het is zo'n raar probleem om uit te leggen aan mensen. Ik denk dat het vrij moeilijk is om dit op google te vinden: search: "over de kop gevoel in stoel" }) Krijg je rond deze tijd alleen maar hits van sinterklaas-rijm-sites ofz denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topictag verwijderd.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

sjoerdrog schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:03:
[knip]
zoals ik al zei komt het rond de 8x per jaar en zit ik ongeveer 330 dagen per jaar achter mijn pc ofz. Het komt dus niet zo vaak voor kan je hier wel uit concluderen :)
[knip]
Als ik oververmoeid ben en ik doe m'n ogen dicht, heb ik ook 't gevoel dat alles draait (wordt er soms zelfs misselijk van)

als jij 330 dagen per jaar achter je computer zit, ben je zeker weten oververmoeid :p

kan 't oververmoeidheid zijn? Gewoon lekker vroeg naar bed gaan

heb 't alleen nooit achter m'n pc, maar ja, we zijn allemaal anders.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjoerdrog schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:10:
Cool dat ik niet de enige ben :) Ik wil er wel een verklaring voor hebben!
Maar het is zo'n raar probleem om uit te leggen aan mensen. Ik denk dat het vrij moeilijk is om dit op google te vinden: search: "over de kop gevoel in stoel" }) Krijg je rond deze tijd alleen maar hits van sinterklaas-rijm-sites ofz denk ik :P
Ik ken het gevoel dat je hebt beschreven ook, alleen heb ik het niet op specifieke momenten. Ik zocht meestal zo snel mogelijk een plek op om te kunnen gaan liggen, want fatsoenlijk lopen ging niet.

In die tijd dat ik het had had ik een lage bloeddruk en was ik vaak moe. Kan een reden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Servowire schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:33:
Je ogen hebben op je hersenen voorrang op je evenwichtsorgaan. (een voorbij rijdende trein zal je ook de illusie van in beweging zijn geven)
En bij vermoeidheid gaan je ogeneen beetje raar doen... tadaaa

me too :P das grappig :P

meestal gebeurt het pas als ik helemaal stil zit...
achter de PC heb ik het meestal niet.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 08-12-2004 17:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1