Internet doet het even en dan niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
Hallo,

Ik zit met een lullig probleem:

Ik ben iets aan downloaden via p2p (ADSL)en als dat een uurtje of 4 aan de gang is, kan ik opeens niet internetten of mail checken. Mn download loopt nog wel ff verder maar geeft het dan ook op. MSN blijft gewoon angemeld maar ik kan niets zeggen tegen iemand.

het mooie is dat ik alles oplos door gewoon de stekker van mijn modem/router erin en eruit te halen, maar dat vind ik geen optie. Hij logt dan gewoon opnieuw in en dan werkt alles weer even.

Het gebeurt ook dattie er na een uurtje al mee uitscheid. Het is van de ene op de andere dag gebeurt. O ja en alle lan verbindingen blijven ok met ip etc.

Gebruik win XP :r

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

houdt je modem/router ook logfiles bij waarin enkele verhelderende meldingen zouden kunnen staan ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• wessy
Reefer schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:29:
houdt je modem/router ook logfiles bij waarin enkele verhelderende meldingen zouden kunnen staan ?
jawel maar die kan ik niet zien omdat ik op dat moment niet in mn router kan komen. en als ik hem opnieuw in laat loggen begint de log file weer opnieuw.

• wessy
ik ben nu een dag verder en hij doet het nog steeds niet. ik heb alle firewalls al uitgezet maar dat helpt ook niet. Weet iemand raad?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
maakt dat leuke p2p programma niet teveel verbindingen... ik had nog wel eens dat als je een te hoog aantal verbindingen laat opzetten dat inet niet meer werkte... zette ik dat p2p progje uit werkte alles weer... :)

om welk progje gaat het eigenlijk?

• wessy
xtr3me schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:17:
maakt dat leuke p2p programma niet teveel verbindingen... ik had nog wel eens dat als je een te hoog aantal verbindingen laat opzetten dat inet niet meer werkte... zette ik dat p2p progje uit werkte alles weer... :)

om welk progje gaat het eigenlijk?
Ik gebruik bearshare. ;) Je bedoelt een hoog aantal uitgaande verbindingen?? die staat momenteel op (ff kijken) :

Whith up to 16 connections per file
with up to 100 connections total

Is dat teveel?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niemand verplicht jou toch om Windows XP te gebruiken? 8)7

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• wessy
Br@m schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:58:
[...]

Niemand verplicht jou toch om Windows XP te gebruiken? 8)7
das waar maar ik heb momenteel geen ander alternatief dat me beter aanstaat dan XP (veeleisend he >:) )

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem met mijn router. Hier een adres van een forum waar nog iemand hetzelfde probleem heeft. Gaat dan alleen om emule en een smc router.

http://forum.wietje.nl/fo...s.asp?TID=116&KW=smc+7204

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 20:38
same probs here.

Hier kan ik de laatste dagen ((on)regelmatig) ook geen pagina's bezoeken.

en ik maar panda antivirus de schuld geven :+

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

SP2 probs misschien ?

tip : http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

of

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 22:15 ]

Verwijderd

Mijn problemen zijn overigens helemaal opgelost en alles werkt nu perfect bij mij. Als je dus hetzelfde probleem hebt moet je de instellingen van de router aanpassen. Waar soms wel wat moeilijk bij te komen is, maar met wat zoeken kom je er vast uit.

• wessy
kieltju schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:08:
same probs here.

Hier kan ik de laatste dagen ((on)regelmatig) ook geen pagina's bezoeken.

en ik maar panda antivirus de schuld geven :+
hoewel ik ook panda antivirus heb :)

• wessy
de patch heb ik gedraaid en dat zag er veelbelovend uit moet ik zeggen. Je gaat van 10 naar 50 connections

• wessy
ik heb in bearshare alle instellingen default gezet en nu zijn mn instellingen zo:

total 8 connections per file
total 20 connections total

Mn download schoot wel meteen omllaag :( :(

• wessy
het probleem is opgelost :)
Als ik mn upload uitzet is er niks aan de hand. Al die upload requests kan mijn smc router niet aan :( Daar hebben meer mensen last van

Bedankt

Verwijderd

Je SMC router kan het wel aan. Alleen niet out of the box. Ik heb ook een SMC router en door de eerder gemelde aanwijzingen te volgen kan je SMC het wel aan.

Kijk maar een stukje terug, daar heb ik je een adres gegeven van een forum. Mijn router doet het nu perfect!

• wessy
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:32:
Je SMC router kan het wel aan. Alleen niet out of the box. Ik heb ook een SMC router en door de eerder gemelde aanwijzingen te volgen kan je SMC het wel aan.

Kijk maar een stukje terug, daar heb ik je een adres gegeven van een forum. Mijn router doet het nu perfect!
Dit staat op het forum als oplossing:

Hi KZLF, sorry dat ik nog geen screenshots heb gestuurd want ik ben erg druk. Maar ik heb wel de oplossing voor het probleem gevonden.Het probleem zit hem in het feit dat de router standaard is ingesteld op 192 tcp connectie. je kunt dit verhoogen door het volgende via telnet in de command line te zetten.

modify nbsize maxipsess 400

daarna commit en dan reboot intikken en je hebt geen problemen meer met Emule.

Ik snap alleen de oplossingniet. Waar kun je de command line vinden? ik heb precies dezelfde router met bjigewerkte firmware! Weet iemand hoe of wat?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

:S

[ Voor 99% gewijzigd door Pannenkoekkie op 20-12-2004 19:19 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:45
wessy schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:16:
[...]

Dit staat op het forum als oplossing:

Hi KZLF, sorry dat ik nog geen screenshots heb gestuurd want ik ben erg druk. Maar ik heb wel de oplossing voor het probleem gevonden.Het probleem zit hem in het feit dat de router standaard is ingesteld op 192 tcp connectie. je kunt dit verhoogen door het volgende via telnet in de command line te zetten.

modify nbsize maxipsess 400

daarna commit en dan reboot intikken en je hebt geen problemen meer met Emule.

Ik snap alleen de oplossingniet. Waar kun je de command line vinden? ik heb precies dezelfde router met bjigewerkte firmware! Weet iemand hoe of wat?
Start>Uitvoeren>cmd.exe
Intypen "telnet <<IP-adres router>>"
Dan heb je een telnet sessie naar je router gestart. Hoe je verder moet weet ik niet want ik heb jouw router niet.
Overigens is dit wel erg basic computerkennis.

Modje:
Misschien een move naar NT?

[ Voor 9% gewijzigd door badkuip op 20-12-2004 19:24 ]

• wessy
Ik kan nu wel in mn router komen maar het commando intypen gaat niet. ik kan maar 1 letter/cijfer intypen om de keuze uit het menu aan te geven! Ook staat nergens iets van "enter command" oid. waar moet je het dan invoeren? 8)7

• wessy
wessy schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:11:
Ik kan nu wel in mn router komen maar het commando intypen gaat niet. ik kan maar 1 letter/cijfer intypen om de keuze uit het menu aan te geven! Ook staat nergens iets van "enter command" oid. waar moet je het dan invoeren? 8)7
Weet iemand hoe dit moet? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:03:
Ik had een soortgelijk probleem met mijn router. Hier een adres van een forum waar nog iemand hetzelfde probleem heeft. Gaat dan alleen om emule en een smc router.

http://forum.wietje.nl/fo...s.asp?TID=116&KW=smc+7204
whoa!

dat had ik nodig, thanks a bunch :)
Pagina: 1