Toon posts:

wegwerp camara,of een normale voor in de auto?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een wegwerp camara ja.
ik heb een auto en ik wil eigenlijk altijd een camara bij me hebben voor in geval van nood.
dan moet je denken als bijv. een of andere onverlaat me aan zou rijden dan maak ik uiteraard foto's van de situatie en schade.
zoiets kan uiterst handig zijn in geval met moeilijkheden van de verzekering of tegenpartij lijkt mij wel ;)
ook met andere ongevallen ofzo.

maar hij moet dus onder alle omstandigheden goede foto's kunnen maken,op een zonnige dag maar ook als het donker is.

ik zit dus te denken wat ik zal nemen,of een wegwerp camara of een normalen met bijv. een normaal filmrolletje of en digitale.

zo'n wegwerp camara kost natuurlijkgeen drol,maar als daar nutteloze foto's uitkomen dan heb je nog niks.
of een normale met een gewoon filmrolletje,is wel wat duurder maar zou in princiepe betere foto's maken?
een digitale hoef ik niet aan te denken lijkt me,duur en word weinig gebruikt.

maar wat zou ik moeten nemen? ,een wegwerp of een normalen.
en dan zie ik ook weer dat je APS en kleinbeeld rolletjes hebt??!!??
en dan natuurlijk de juiste iso waarde voor all-round.

mischien kunnen julie me wat suggesties geven?

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
wegwerp(met flits dus) lijkt me voldoende.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een "normale" compact cam kost ook niks meer tegenwoordig. En die zijn alitjd nog wat beter dan wegwerp.

Ooit had ik ook een wegwerpcam in m'n auto. Na een jaar of twee was dat ding helemaal mushy door de wisselende temperaturen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

houd er ook rekening mee dat film een uiterste houdbaarheidsdatum heeft. Zeker in de auto met veel temperatuurswisselingen zal dat snel achteruit gaan.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Tweedehands analoge compactcam. Elk jaar het rolletje vervangen (koop verse consumentenfilm, Kodak of Fuji). Kost je 10-15 euro voor de camera, en drie euro per jaar voor het rolletje.

Dato DUO synth voor twee

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 16:18
En neem dan het liefst een heel simpel ding, zo'n focus free gevalletje dat je met de hand door moet draaien. Anders zit je weer met een batterij.

En ook zo'n focus free geval levert meestal nog iets beter beeld dan een wegwerp ding.

Punctuality is the politeness of kings

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 07:59
Denk naast het rolletje ook aan de batterij. De meeste wegwerp apparaten zijn batterijloos, dus geen zorgen (apparaatje met flitsertjes hebben uiteraad wel een batterij).

Houdbaarheid vh rolletje valt ook reuze mee. Je krijgt hooguit na jaren een beetje een kleurzweem.

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Een wegwerpcam gaat behoorlijk lang mee, leg hem alleen niet in het dashboardkastje maar bv onder 1 van de voorstoelen, daar is het wat koeler in de zomer ;) Verder is met flits aan te raden ja, voor als er 's avonds wat gebeurt. Je hebt er dan wel 1 met een of twee batterijen (penlites), maar die wegwerpdingen kosten tussen de 2,5 en 5 eur per stuk, ook met flits ;) Dat is toch wat betaalbaarder dan een compactcam, zeker aangezien het voor eenmalig (maar hopelijk nooit) gebruik is.

LinkedIn
Instagram

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Volgens mij heb jij meer aan een GSM met ingebouwde camerafunctie.

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:15:
Volgens mij heb jij meer aan een GSM met ingebouwde camerafunctie.
Een wegwerp camera maakt veel betere en duidelijkere foto's dan zo'n ranzige gsm camera :X

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik voor normale gaat kijken met fim rolletje,voor een toch wat beter detail
en met wat voor iso waarde zou ik moeten nemen voor allround,dus zonnig en eventueel snachts?

ik zie ook APS en kleinbeeld staan bij die normale toestellenmaar wat is daar het verschil tussen?
ik ben in het digitale tijdperk opgegroeid zeg maar :P

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

APS zuigt over het algemeen. Ga voor de gewone toestellen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 12:58
APS is een soort van aparte cassette voor je filmpje... Anders dan 35mm.

|>

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02
Ik zou gewoon zon wegwerp ding in de auto liggen, die zitten meestal ook nog luchtdicht verpakt dus heb je ook geen last met evt condens bij temperatuurwisselingen. Als je er een hebt met flits kan je echt wel onder alle omstandigheden fotos maken die duidelijk genoeg zijn om de schade te documenteren.

Meer heb je toch niet nodig?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kep altijd m'n ixus 400 bij me in de auto :P
Pagina: 1