[2003] SBS EULA te laat domaincontroller gemaakt*

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
Hallo allemaal,

Ik heb hier een heavy duty laptop waar ik voor presentatie doeleinden Windows 2003 SBS op gezet heb i.c.m. onze eigen software. Het probleem is echter dat het blijkbaar volgens de EULA niet is toegestaan om deze niet als domaincontroller in te richten. De laptop zet zichzelf automatisch na 2 uur uit en na enig onderzoek ben ik er achter gekomen dat er in de eventviewer deze 2 meldingen verschijnen.
This computer must be configured as a domain controller. To prevent this computer from shutting down in the future, run Setup on the disk that you used to install the operating system to configure the computer as a domain controller.
The server was shut down because it did not comply with the EULA. For more information, contact Microsoft.
Ik heb het nagezocht en wat ik doe is dus in strijd met de EULA van Microsoft met betrekking tot SBS.

Dit kan ik nog wel begrijpen aangezien SBS bedoelt is om als enige server in je netwerk te hebben. Het probleem is echter dat ik die laptop toch soms wel ff op het netwerk wil hebben om wat bestanden over te slepen voor een nieuwe presentatie.

We hebben hier het Microsoft Action Pack liggen met meerdere versies van 2003 (waaronder ook een standard en Enterprise versie van 2003 ). Hier ligt het probleem dus niet.
Mijn vraag is echter, ben ik nu verplicht om een volle herinstallatie (kost me weer een paar dagen) te doen of kan ik dit af met ergens een goede key ingeven?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet gewoon dcpromo draaien en de server gebruiken waarvoor deze bedoeld is? Je kan altijd met
code:
1
net use * \\server\share Password /user:domein\username
een verbinding met een externe computer maken lijkt me :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

kan je niet iets van virtual pc/virtual server of vmware gebruiken daarvoor?

• TSS_Droopy
Het probleem is dat (mits ik het goed zie) als ik de laptop ook een domaincontroller maak en deze dan in ons netwerk hang om wat data heen en weer te slepen, dat deze weer reboot, omdat dit niet de enige domaincontroller is (windows 2003 standard edition is onze eigen domain controller).

Daar komt bij dat ik de laptop ook niet extra wil belasten door als (nutteloze) domaincontroller te fungeren.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50
TSS_Droopy schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:50:
Het probleem is dat (mits ik het goed zie) als ik de laptop ook een domaincontroller maak en deze dan in ons netwerk hang om wat data heen en weer te slepen, dat deze weer reboot, omdat dit niet de enige domaincontroller is (windows 2003 standard edition is onze eigen domain controller).

Daar komt bij dat ik de laptop ook niet extra wil belasten door als (nutteloze) domaincontroller te fungeren.
De oplossing is je laptop in een *ander* domein als DC te installeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• TSS_Droopy
StevenK schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:18:
[...]

De oplossing is je laptop in een *ander* domein als DC te installeren.
Zorgt dit dan niet voor de reboots als ik hem aan het netwerk hang?

Hoeveel recources vreet het eigenlijk als ik hem toch ga instellen als domaincontroller?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50
TSS_Droopy schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:27:
[...]

Zorgt dit dan niet voor de reboots als ik hem aan het netwerk hang?
Nee, domaincontrollers van verschillende domains 'zien' elkaar helemaal niet.
Hoeveel recources vreet het eigenlijk als ik hem toch ga instellen als domaincontroller?
Niet veel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je ook wel oplossen door even in de doicumentatie te lezen. GoT is geen helpdesk, en het lijkt me erg stug dat je al deze opties niet hebt kunnen overwegen voordat je SBS 2003 aanschafte :) Als je die laptop in een apart subnet hangt en/of de server dns-queries naar zichzelf laat doen (stel zonodig een forwarder in om externe adressen te resolven) komt het prima in orde.

Enne, tja dat over de load is iets wat per stukje hardware specifiek is. Verder ook afhankelijk van je eigen instellingen :) Lees Windows Operating Systems - Policy nog eens goed door. Ook in Windows Operating Systems - FAQ staat wel llicht nog wat nuttige info voor je. alles wat je moet weten voor je SBS 2003 koopt is op www.microsoft.com te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.