Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb/had sinds kort een nokia 6230; deze is echter kapot ("joystick-toets" defect) en terug naar nokia. Nu maak ik weer gebruik van mijn oude siemens. Mijn data (en ook sms'jes) had ik geback-upt met de nokia content copier (pc suite 4.6).

Tot mijn schrik heeft het programma er 1 bestand van gemaakt, een .nfb-bestand dat ik met geen mogelijkheid leesbaar kan openen. Ook google kon mij niet helpen richting iets om .nfb files mee open te krijgen; ik heb echter 1 bericht erg hard nodig.

Volgens mij wordt content copier ook voor andere nokia typen gebruikt, dus daarom een nieuw topic.

Misschien hier iemand ervaring met dit type bestanden???

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
wat krijg je als je het gewoon in een texteditor zoals notepad gooit? mss kan je er zo je berichtje toch nog uitlezen?

Verwijderd

Topicstarter
Mayco schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:39:
wat krijg je als je het gewoon in een texteditor zoals notepad gooit? mss kan je er zo je berichtje toch nog uitlezen?
Teksteditor geeft een grote puinhoop. Een hoop "rare" tekens.. geen structuur helaas |:(

• Mayco
dus ook tussen die rare tekens is niet te vinden? dan vrees ik dat ik niet kan helpen... je zal toch een programma moeten vinden dat nfb's kan openen... mss eens mailen naar de makers van dat backupprogramma?

Verwijderd

Topicstarter
Mayco schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:37:
dus ook tussen die rare tekens is niet te vinden? dan vrees ik dat ik niet kan helpen... je zal toch een programma moeten vinden dat nfb's kan openen... mss eens mailen naar de makers van dat backupprogramma?
Tussen die rare tekens is veel te zien, maar niet de ontvangen sms-berichten.
Maker van het backup-programma is Nokia; heb het hele internet al afgezocht en zag dat veel mensen op zoek zijn naar een programma om deze files te openen.... Hoopte dat iemand hier toevallig een slimme oplossing had... :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

Haan

dotnetter

Ik heb net gekekenen met wordpad naar een backup van mijn berichten, en daar was het wel in leesbaar. Goed kijken, ik zag telkens zo'n vierkant blokje en dan een letter, en dat zijn de opgeslagen sms-jes. Dus met een beetje moeite is het best leesbaar :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:49:
Ik heb net gekekenen met wordpad naar een backup van mijn berichten, en daar was het wel in leesbaar. Goed kijken, ik zag telkens zo'n vierkant blokje en dan een letter, en dat zijn de opgeslagen sms-jes. Dus met een beetje moeite is het best leesbaar :)
Bedankt voor de tip, zal het eens proberen... toch jammer dat er (nog) geen "echte" viewer voor is...

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 19:37
De oude Nokia software gebruikte MDB bestanden (Access databases). Die blokjes zijn dacht ik omdat het unicode is.

Probeer het bestand eens te hernoemen naar .mdb en dan openen in Access. Zou me niets verbazen als dat werkt.

edit:

een Access DB (JET) begint met
[code]
Standard Jet DB
[/code]

[ Voor 17% gewijzigd door Battle Bunny op 08-12-2004 09:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Battle_Bunny schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:43:
De oude Nokia software gebruikte MDB bestanden (Access databases). Die blokjes zijn dacht ik omdat het unicode is.

Probeer het bestand eens te hernoemen naar .mdb en dan openen in Access. Zou me niets verbazen als dat werkt.

edit:

een Access DB (JET) begint met
[code]
Standard Jet DB
[/code]
Hee hallo, het is geen Access DB. Ik krijg met mijn wordpad ook niet echt de berichten te zien, kan helaas niet het 'blokje' zoeken en vervangen door niks... Daarnaast is het bestand 1,5 MB, en dus ook niet echt overzichtelijk. Nog meer suggesties??

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

Haan

dotnetter

Iemand anders zien te vinden met een compatible Nokia? Maar hoe lang duurt het dan voordat je eigen telefoon terug is? (ivm dat in je startpost staat dat je 1 bericht hard nodig hebt..)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Mayco
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:29:
[...]

Hee hallo, het is geen Access DB. Ik krijg met mijn wordpad ook niet echt de berichten te zien, kan helaas niet het 'blokje' zoeken en vervangen door niks... Daarnaast is het bestand 1,5 MB, en dus ook niet echt overzichtelijk. Nog meer suggesties??
met een hex-editor zou dat wel kunnen.

nu vraag ik me nog iets af, de commando "file" onder linux kan veel bestanden herkennen, mss dat je dat eens kan proberen (of iemand die je kent die linux heeft)? mss is het wel een of andere db-standaard...

Verwijderd

Nou ik ben ermee bezig om een programma te maken voor die .nfb's, want ik wordt er ook gek van, maar alle hulp is welkom, op wlke manier dan ook, dus neem contact met me op en dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Verwijderd

ik gebruik zelf OOo en daar word het echt een zooitje als je het in bekijkt.
ik wacht met spanning af op een dergelijke nfb viewer

net nokia gebeld.. ze bellen me vanmiddag terug..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 11:03 ]

Verwijderd

hoe zit het met de NFB viewer jongens?

heb er ook wel aardig interesse voor
Pagina: 1