Toon posts:

kan geen verbinding maken tussen w2k3 server en win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gegevens 1ste pc (server):
p3 700 Mhz
720 Mb ram
100mbit netwerkkaart

ip: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

gegevens 2e pc (client)
p4 1000 mhz
512 mb ram
100 mbit netwerkaart

ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1

wat heb ik gedaan:
1)ik heb de server als dhcp ingesteld, heb de gegevens van de server ingesteld zoals hierboven is beschreven heb daarna de client zo ingesteld dat íe automatisch een ip krijgt van de server en dat doet ie dus niet (de client krijgt dan een ip die begint met 169.?.?.?, heb de range van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.20 gezet)

2)heb de server ingesteld zoals hierboven is vermeld en heb daarna de client handmatig ingesteld zoals hierboven is vermeld doet íe ook niet (icoontje in je tray zegt dat ie wel is verbonden, maar kan niet pingen)

(bij allebei de xen stond de werkgroep hetzelfde)

3) bij dns heb ik de zone voor reverse lookup aangemaakt en vervolgens een pointer ingesteld

4)active directory geinstalleerd

5)netwerkkaart vervangen (doen het allebei, brand namelijk een lampje)

6)heb onderhand bijna het hele inet afgezocht :?

dit is zo'n beetje wat ik gedaan heb.
weet nu echt niet meer waar ik het moet zoeken
misschien heb ik wel iets raars gedaan of gezegd maar ben nog een beetje een noob in netwerken en servers maar vind het wel leuk om er mee te werken dus hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen....

bvd

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nog te weinig info heb gegeven dan hoor ik dat graag...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1. Subtiele manier om je topic te kicken, niet binnen 24 uur kicken is de policy op GoT
  2. Post eens een ipconfig /all van je workstation
  3. Als je geen IP van je (dhcp) server kan krijgen, moet je hem eerst misschien 'authorizen' in de DHCP manager.
  4. Als je je DNS server test, krijg je dan 2 x pass? (als je een forward en reverse zone hebt ingesteld dus

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Als je eerst je win 2k3 server instelt als een DHCP server, en vervolgens als Active Directory, moet je die DHCP server vervolgens opnieuw authorizen in je Active Directory, dit doe je door naar je DHCP Management Console te gaan en vervolgens in een van de menu's Authorize te kiezen. Als het goed is zie je ook bij de status van je DHCP dat 'ie down is.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:41:
Als je eerst je win 2k3 server instelt als een DHCP server, en vervolgens als Active Directory, moet je die DHCP server vervolgens opnieuw authorizen in je Active Directory,
Dat betwijfel ik ten zeerste ! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt als ik een AD inrichtte inclusief DNS/DHCP

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Gunner schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:43:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste ! Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt als ik een AD inrichtte inclusief DNS/DHCP
tis alleen wel zo
ad na dhcp betekent re-authorize.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nou dan is het zo :) Waarschijnlijk configureerde ik altijd DHCP na de AD

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Waarschijnlijk heb je gewoon een fysiek verbindings probleem.
Hub/switch die niet goed werkt. Of intelligente nics die wel een link-lampje laten zien terwijl je bijvoorbeeld toch een crossed kabel had moeten gebruiken. Kortom het ligt niet aan de software. Als je namelijk statisch je IP gegevens invoert moet je over en weer kunnen pingen.

Misschien ook de moeite waard om de firewall van WinXP uit te schakelen, als je dat al niet gedaan had.

[ Voor 14% gewijzigd door Bart© op 08-12-2004 09:49 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:17:
gegevens 1ste pc (server):
p3 700 Mhz
720 Mb ram
100mbit netwerkkaart

ip: 192.168.0.1
Gateway: 192.168.0.1

bvd
Server is zijn eigen gateway... Lijkt me niet echt de bedoeling...

We have just one world, but we live in different ones...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Nulnulnix schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:50:
[...]

Server is zijn eigen gateway... Lijkt me niet echt de bedoeling...
Maar pingen van werkstation naar server zou dan toch mogelijk moeten zijn. Ondanks dat dit inderdaad niet erg gebruikelijk is.

Verwijderd

Ik weet ook 100% zeker dat het authorisatie van DHCP is.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorry dat ik zo laat ben.

maar ik heb ff gekeken naar de reacties hier, en ga nu ff kijken hoe het met mijn authorisatie is..

:)

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:48:
Waarschijnlijk heb je gewoon een fysiek verbindings probleem.
Hub/switch die niet goed werkt. Of intelligente nics die wel een link-lampje laten zien terwijl je bijvoorbeeld toch een crossed kabel had moeten gebruiken. Kortom het ligt niet aan de software. Als je namelijk statisch je IP gegevens invoert moet je over en weer kunnen pingen.

Misschien ook de moeite waard om de firewall van WinXP uit te schakelen, als je dat al niet gedaan had.
crosselink cable hebben we, firewall staat uit van xp en er wordt geen gebruik van hubs of switches.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03
Als je vaste adressen gebruikt en je kan niet pingen dan zit het al niet goed. Dus controleer bekabeling ed.

Verder zou ik je het .1 adres uit je scope halen aangezien je server hetzelfde adres heeft.

Heeft je netwerk wel ooit gewerkt of dat ook niet ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

en heb je ook bij het tabje geavanceerd de vinkjes voor lan verbinding weggehaald, dan zet ie em op de vreemde manier pas echt uit (mits sp2 voor xp) Afbeeldingslocatie: http://gathering.altsdomain.com/pics/Lan.png
Afbeeldingslocatie: http://gathering.altsdomain.com/pics/Lan2.png

[ Voor 13% gewijzigd door Alternativ op 08-12-2004 18:35 ]

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
tis eindelijk gelukt...we hebben met grof geweld de nic erin geduwd en nu wil hij eindelijk pingen.. _/-\o_

Thx voor alle replies!
Pagina: 1