Ondertitels uit .vob extracten zonder OCR

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een film gekocht op dvd, deze heb ik naar een vob file geript met de ondertitels er in. Nu kan ik met subrip wel .srt bestanden maken maar dan moet hij met OCR alle letters gaan herkennen, een ballenklus en tevens zitten er dan regelmatig fouten in.

Nu wil ik dus rippen naar een ander subtitle formaat (wat door de KiSS DP1000 en 500 wordt herkend) wat gewoon met afbeeldingen werkt.

Ik heb me hopeloos zitten zoeken maar ben niks bruikbaars tegengekomen.

Is er iemand die hier verstand van heeft ?

OS = WXP

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43
Hoezo is OCR zo'n kutklus? met 10 minuten ben je klaar en bij mij zitten er geen fouten in hoor.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
ongewilde spaties bij getallen, I en l door elkaar etc en 2e argument, de lelijke letters die standaard op de kiss zitten.

Ik wil gewoon 1-op-1 de DVD subs overzetten origineel zoals het hoort in het lettertype zoals de makers het bedoeld hebben. Ik wil de film gewoon zo goed mogelijk als het origineel. De grootte maakt niet zo heel erg veel uit, omdat het voor eigen gebruik is, de rips zijn ook vaak 1200 MB oid als 1 file.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43
Hier op GoT gaat het ook om eigen initiatief.

Zoek uit welke formaten ondertiteling de DP-500 / DP-1000 allemaal ondersteunen, wat de eigenschappen hiervan zijn, of een van deze ondertitels aan jouw eisen voldoet. En hoe je ze daarnaar kan omzetten.

Kom je eventueel niet uit de laatste stap, dan kan je hier opnieuw je vraag stellen.

EDIT:
naja, ik help je even op gang, en jammer genoeg ook gelijk uit je droom:
http://www.scan.co.uk/Pro...fo.asp?WebProductID=56464:
For all our players except the DP558 (it will come later): - File name must be the same: movie.avi movie.sub - They must be in the same folder. - No more than 2 lines for each display - Only the text formats are supported. The binary ones like .idx/.sub combined are not supported. Extensions supported: - .utf / .UTF - .sub / .SUB - .smi / .SMI - .srt / .SRT - .rt / .RT - .txt / .TXT - .ssa / .SSA - .aqt / .AQT - .jss / .JSS
Helaas dus alleen tekstformaat subs

[ Voor 51% gewijzigd door OnTracK op 07-12-2004 22:12 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik heb het enge gevoel dat er geen andere manier is...

of handmatig gaan doen :P

[ Voor 22% gewijzigd door simon op 07-12-2004 22:06 ]

|>

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Als je ze perce goed wilt hebben dan zul je met subrip moeten rippen. Dat is weinig werk. In het begin moet ie even leren, maar dan is het zo klaar.
Dan zou je in word kunnen kijken welke woorden hij markeert (niet de controle starten, want dan moet je elke frame code negeren),
't werk valt dan wel mee, en heb je hem wel perfect.

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Waarom zet je je ondertitels niet vast in de file (render ze er permanent in)
Ik weet dat dit iig moet kunnen :)
Hoef je ook niet meer te knutselen met losse .sub/.srt files :)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Pagina: 1