Toon posts:

[98/XP] Dualboot maken vanuit aanwezig XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag iedereen,

zoals iedereen zit ik met een probleem :

Ik heb momenteel windows XP professional. Maar ik zou ook graag Windows 98 ernaast hebben. Ik veronderstel dat dit dual booten noemt (ik heb al wat opgezocht maar ik snap er eerlijk gezegt niet veel van). Ik zoek die mij daar mee kan voort helpen.

Ik heb onlangs een tweede harde schijf bij mijn pc gevoegd. Eén van 6 GB. De bedoeling (als dit mogelijk is) is dat de windows 98 hier op komt te staan. Mijn andere schijf is opgedeeld in 3 partities. Windows xp prof staat op de eerste partitie hiervan. De andere twee partitie's zijn voor spelletjes en muziek.

Een Windows 98 cd heb ik nog van vroeger. En de Windows XP prof heb ik ook nog indien ik die nodig zou hebben.

Ik hoop dat er iemand bereid is mij te helpen. Want zelf durf ik daar niet aan beginnen.

Groeten
Dave Verbaeten

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welkom op GoT ! :)

Wat uit mijn eigen ervaring blijkt is dat je het beste eerst Windows 98 kunt installeren (maar je hebt al XP draaien) en daarna vanuit Windows 98, de Windows XP setup starten. Dan kan je aangeven dat je een dual-boot wilt en zal dus ook voor je alles in orde maken

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Al eens in de FAQ gekeken?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar is er echt geen manier om mijn XP niet te moeten formateren...?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

yep extra partitie en werken met bootmanager