een vervelende avond,
de geschiedenig,
ik had tijden lang windows 2000 pro. omdat ik goedkoop wou gaan bellen met mijn vriendin ben ik gaan kijken naar skype (telefonie over internet) en hierbij het maar gelijks groots aangepakt. een Draadloze headset erbij.
hier heb ik ook een topic bij gemaakt, waar het op neer kwam dat ik de opneem knop niet kon vinden
, daarna werkte het perfect. kon bellen met skype gebruikers en het was fantastisch..
toen kwam de dag dat ik naar Windows XP Pro SP2 ging.
(heb nog niet XP Pro alleen geprobeerd)
en daar begon het. met de drivers de dongle geinstalleerd en het leek te werken, ze vinden elkaar en kon er geluid op beluisteren. net zo als eerst... alleen het opnemen of microfoon gebruik nada. werkt wel maar mateloos slecht. de soundrecorder speelt het versnelt af. en de skype echo test geeft mijn opgenomen stem terug alsof ik een transformer ben die nog last heeft van een verkoudheid
dus dat werkt niet.
wat geprobeerd:
Windows XP Pro drivers (stom maar toch proberen)
MSI drivers van de CD
MSI drivers van internet
en dan ben ik er ongeveer wel....
ook op een andere pc werkt het niet.
specs:
dongle MSI pc2pc bluetooth
headset Plantronics M3000+
het heeft dus wel gewerkt onder W2k.
maar ik ga niet graag terug naar Windows 2000, dus als het even kan .....
de geschiedenig,
ik had tijden lang windows 2000 pro. omdat ik goedkoop wou gaan bellen met mijn vriendin ben ik gaan kijken naar skype (telefonie over internet) en hierbij het maar gelijks groots aangepakt. een Draadloze headset erbij.
hier heb ik ook een topic bij gemaakt, waar het op neer kwam dat ik de opneem knop niet kon vinden
toen kwam de dag dat ik naar Windows XP Pro SP2 ging.
(heb nog niet XP Pro alleen geprobeerd)
en daar begon het. met de drivers de dongle geinstalleerd en het leek te werken, ze vinden elkaar en kon er geluid op beluisteren. net zo als eerst... alleen het opnemen of microfoon gebruik nada. werkt wel maar mateloos slecht. de soundrecorder speelt het versnelt af. en de skype echo test geeft mijn opgenomen stem terug alsof ik een transformer ben die nog last heeft van een verkoudheid
dus dat werkt niet.
wat geprobeerd:
Windows XP Pro drivers (stom maar toch proberen)
MSI drivers van de CD
MSI drivers van internet
en dan ben ik er ongeveer wel....
ook op een andere pc werkt het niet.
specs:
dongle MSI pc2pc bluetooth
headset Plantronics M3000+
het heeft dus wel gewerkt onder W2k.
maar ik ga niet graag terug naar Windows 2000, dus als het even kan .....