Toon posts:

Bestaat er een goedkope simpele infrarood camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ja mijn titel is niet echt duidelijk maar het gaat om het volgende.

Ik wil dus kunnen zien hoe warm het is in mijn computer en waar, daar heb je dus een infrarood camera voor nodig.

Heeft iemand ervaring met infrarood camera's?

Hier zijn wat modellen die ik gegoogeld heb:
Thermacam E65 prijs: 9950 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.flirthermography.com/images/camera_images/E65.JPG

Laptop infrarood camera, prijs: 12.99 Dollar
Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/01/i/02/87/8a/4e_1_b.JPG

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens mij is dat onderste ding een gewone webcam met wat IR ledjes naast de lens.
Iedere digitale kamera kan IR licht 'zien' (probeer maar eens met een afstandsbediening), maar om warmte op te sporen zal dat onderste ding totaal nutteloos zijn.
Wat nuttiger zou zijn voor jou is volgens mij een infrarood thermometer (met laserrichter, zodat je weet welk punt je aan het meten bent), en zo je hele pc afscannen. Die dingen zijn nog vrij betaalbaar :)

[ Voor 32% gewijzigd door The Bad Seed op 07-12-2004 19:05 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is meer wat voor OH :)

Move DOC => OH

[ Voor 89% gewijzigd door Apen-nootjes op 08-12-2004 19:40 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.

Ik heb even gezocht op die infrarood temperatuurmeters en heb al een aardig idee gekregen van wat het nou is dus bedankt voor de tip. Ze zijn inderdaad een stuk betaalbaarder zo rond de 100 euro ook 2de hands zijn ze voor zo'n 80 euro dcus dat is een goede prijs. Ik vind het ook een erg handig apparaatje want het is toch een stuk objectiever dan zo'n temp-sensor die bij een fancontroller geleverd wordt lijkt me zo.