[XP]Manier om logins op 1 account te "loggen"?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-03 16:19

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb hier winXP prof. SP2, met 4 gebruikersaccounts waaronder 1 van mij. Nu heb ik er last van dat mijn broertje de neging heeft op mijn account in te loggen en te rotzooien daar. Nu kan ik natuurlijk een wachtwooprd instellen maar dat vind ik erg irritant om steeds in te typen...dus nu zoek ik naar een andere oplossing. Wat ik in gedachten heb:

Een scriptje dat wordt uitgevoerd als er op mijn account wordt ingelogd. Dit scriptje genereert een (tekst)bestandje op mijn bureaublad, met als naam een timestamp (dus bijv. 0712041745 als er op 7-12-2004 om 17:45 is ingelogd). Zo kan ik kijken wanneer er op mijn account is ingelogd en dat vergelijken met de tijden dat IK op mijn account heb ingelogd.

Nu zoek ik:
-Of een programma dat iets dergelijks doet
-Of een tutorial om zoiets te kunnen maken

Ik heb gezocht op Google ("xp log on log"), geen resultaat. GoT is zo traag als stront door een zeef op t moment, dus daar nog niet gezocht.

Alvast bedankt.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

NOFI maar is een WW niet eenvoudiger?
Bovendien kun je ook gewoon in je logs (XP Pro) kijken wanneer en hoevaak een account inlogt...

An Explanation of l33t Speak

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:04

BCC

Programma?

runme.bat:
code:
1
2
3
4
@echo off
echo Ingelog op: >> log.txt
date /T >> log.txt
time /T >> log.txt

Snelkoppeling naar runme in je startmenu.. maar een wachtwoord zou idd een veel betere oplossing zijn...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

als een wachtwoord te veel is, kun je ook zo'n toetsenbord met biometrische scanner nemen ;) ff je vinger scannen voordat je in kunt loggen

mij lijkt het wel wat 8)

Insert vies grapje hier

Verwijderd

lol als zelfs 1 karakter tikken teveel is....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders filter je gewoon de Windows events, waarvoor je de auditing met gpedit.msc kunt in kunt stellen? Dan maak zorg je dat je allemaal power users bent, en de administrator met een wachtwoord is beveiligd en dus niemand je logje kan kraken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:05:
lol als zelfs 1 karakter tikken teveel is....
Een XP ww moet minstens een cijfer, een hoofdletter en een kleine letter bevatten. Dus dat betekent shift inhouden en gedoe :)

Probeer nu dat scriptje.

leoaq.fm // Jeune Loop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
leokennis schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:14:
[...]

Een XP ww moet minstens een cijfer, een hoofdletter en een kleine letter bevatten. Dus dat betekent shift inhouden en gedoe :)

Probeer nu dat scriptje.
Dat kan je zoals ik in mijn vorige post al aangaf makkelijk met gpedit.msc aanpassen ;) In je security-policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
scriptje werkt prima :)

tnx.

leoaq.fm // Jeune Loop

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

file ->run secpol.msc

local policy -> audit policy -> account logon events _> enable

log kun je zien onder

file -> run -> eventvwr -> security, zie je alle inloggen (ook van andere pc's handig als bestanden delen niet lukt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1