Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-Tech router reflashen

Pagina: 1
Acties:

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:35
De titel zegt alsof het niets met dit te maken heeft. Maar dit heeft het wel.

Het probleem is dat na een aantal nodige resets mijn accesspoint niet meer opstart.
Wireless ledje gaat niet meer knipperen. Als ik via een crosslink kabel verbind kom ik er ook niet meer in.

Dan zou je zeggen dat dit een typisch garantie geval is. Helaas denk ik niet dat ze nog garantie willen geven. De AP heb ik dus opengemaakt om te zoeken naar een-of-andere resetknop met bijv. een header connector oid.

Maar wat ik wel op de print heb gevonden is 2 connector plekken. Deze gaan direct naar het geheugen en de processor waardoor ik verwacht dat ze bij E-tech de router zo reflashen.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad of een medewerker van e-tech die mij zou kunnen helpen?

De 2 connectoren:
- 1 rij met 7 pinnen(dacht ik)
- 2 rijen met 6 pinnetjes.

Type is: WLAP03.

[edit] wie kan de titel even veranderen? Het is geen router naar een accesspoint.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 07-12-2004 17:41 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat voor processor zit erop? Ik vermoedt dat de kleinste header een serieele poort is waarmee je misschien in de debugmode van je apparaat kan komen waarmee er een kans is dat je de firmware kan herflashen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:42
Nou is het zo dat wij nu al aan onze 3de e-tech router toe zijn. Precies hetzelfde probleem. Met geen mogelijkheid kan je de router meer inkomen en het wireless werkt niet meer...

Eerste keer zijn wij terug gegaan naar de winkel en hebben we een andere mee gekregen (moesten we wel eerst even betalen) en hebben ze de oude opgestuurd. Tijdje later konden we de oude weer ophalen. Na 5(!!!) minuten hield die er weer mee op! Dus wij weer terug, konden we de andere houden en kregen we geld terug.

Laat het nou zo zijn dat we dit weekend weer het zelfde probleem hadden. Weer niks! Dus wij gister naar de winkel en weer het zelfde liedje, eerst weer een nieuwe kopen en die andere opgestuurd. Dus zitten we nu weer met een 'leen-router'.

• LED-Maniak
Sprite_tm schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:55:
Wat voor processor zit erop? Ik vermoedt dat de kleinste header een serieele poort is waarmee je misschien in de debugmode van je apparaat kan komen waarmee er een kans is dat je de firmware kan herflashen.
De volgende IC's zitten erop:

Processor: ADMtek ADM8628
Geheugen: hynix 333a
Controller dat je op asiatische viodeokaarten vind: FC-618SM

Lees net het volgende: "Web-firmware upgradeable, telnet, BOOTP, TFTP
1 RS232C, Web-configurable".

Er is dus een mogelijkheid tot het programmeren ervan!

Zocht eerst op AMDtek. Op ADMtek vind hij dus veel meer :)

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 07-12-2004 22:09 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• LED-Maniak
Maar nog steeds heeft het niet veel geholpen.

Ik heb trouwens wel gevonden dat er meer apparaten zijn met deze processor. Zoals de WAP11 van linksys.

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm. Als je de pinout van die connectoren zou kunnen uitvogelen kom je al een heel eind. Ik durf er mijn koninkrijk onder te verwedden dat iig 1 van de headers TTL-serieel bevat, en dat als je die aansluit je in een bootloader kan komen.

• LED-Maniak
Sprite_tm schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:14:
Mmm. Als je de pinout van die connectoren zou kunnen uitvogelen kom je al een heel eind. Ik durf er mijn koninkrijk onder te verwedden dat iig 1 van de headers TTL-serieel bevat, en dat als je die aansluit je in een bootloader kan komen.
Daar dacht ik dus ook aan :)

Alleen het probleem is dat ik nérgens een redelijke datasheet kan vinden met pinouts van de IC's.
Wat ik net 'ontdekt' heb ik dat de 2x6 pin connector mogelijk een EJTAG port connector is(gebruikt in de WAP11 van linksys) wat dat is mag je aan joost vragen want daar kom ik niet achter. Het is iig een poort die oa voor programmeren zorgt.

Hoe zou ik kunnen vinden waar de signalen zitten? Scoop heb ik hier niet liggen.

Verwijderd

Ik kan je niet helpen.
Heb mijn eigen router gesloopt ik was hem aan het modden
ik wou een hard disk fan erin bouwen, was echt vet geweest
maar ja toen stond ie nog aan en raakte met een draadje twee pinnetjes aan
toen zei die knetter en gingen de lampjes uit.
Ik naar de winkel en zo van "ja, hij doet het niet meer", die verkoper:
"ok, hier heb je een nieuwe.", "Bedankt!"
Kijk zo kan het dus ook!
Het ging om een SMC wireless.

Gelukkig had ik hem nog niet gemod 8)7

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:31:
Ik kan je niet helpen.
Heb mijn eigen router gesloopt ik was hem aan het modden
ik wou een hard disk fan erin bouwen, was echt vet geweest
maar ja toen stond ie nog aan en raakte met een draadje twee pinnetjes aan
toen zei die knetter en gingen de lampjes uit.
Ik naar de winkel en zo van "ja, hij doet het niet meer", die verkoper:
"ok, hier heb je een nieuwe.", "Bedankt!"
Kijk zo kan het dus ook!
Het ging om een SMC wireless.

Gelukkig had ik hem nog niet gemod 8)7
Hmm, ik denk niet dat dat bij deze AP zo zal gaan.
E-tech heeft van die opstuur procedures en dat vind ik het nog net niet waard om daarna mogelijk te horen dat ze er niets aan zullen doen.

Maar is hier dan echt geen E-Tech staff op got?(kan het moeilijk geloven)

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heh, en je denkt dat die zomaar bedrijfsgeheimen over straat gooien? Dat soort bedrijven zijn meestal zo gesloten als een... nja, iig erg gesloten.

Je kan van die 7-pins connector iig opzoeken wat de aarde is: pak een multimeter en knoop die aan het baantje wat rond een oogje in de printplaat zit waar normaliter een schroefje doorheen zit waarmee 'ie vastzit aan de behuizing. Zet je multimeter op weerstandmeting en kijk bij welk pinnetje je <1 ohm meet.

Omdat het een 7-pins connector is kan je de rest ook wel met trial&error uitzoeken: Pak een datakabel van een oude GSM (of maak er 1 mbv. een MAX232), knoop die aan een PC waar je HyperTerminal hebt draaien (115200 baud, 8 bits, geen parity, 1 stopbit, geen hardware-of software-handshake) en ga met het RxD-draadje alle pinnetjes af terwijl je de router bij elk pinnetje reset. Als er spontaan een heleboel crap in HyperTerm staat (als in: na een seconde of 5 minimaal een paar regels) dan heb je de goede pin. Als het onleesbaar is moet je alleen nog even spelen met de Hyperterminal-instellingen: de baudrate is dan waarschijnlijk te hoog. Zodra je die hebt kan je de TxD aansluiten: knoop die aan het pinnetje vast die zorgt dat als je wat intikt, het ook weer verschijnt op je scherm.

ALs je zover bent, moet je maar gillen wat je router precies zegt. En post meteen even welke pin netjes je gevonden hebt zodat eventuele mensen na ons werk bespaard blijft.

• LED-Maniak
Ja!!

Ik heb responce!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                           NetMall System Boot

Copyright 2002  ADMtek, Inc.

CPU: ADM86280001 Home Gateway Processor
POST Version: 1.98.0006
Creation Date: 2004.01.27

Press <space> key three times to stop autoboot...
0

Verifying product code......PASS

Ik ga nu de TX pin zoeken zodat ik op spatie kan drukken! :)

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 08-12-2004 21:15 ]

• LED-Maniak
We zijn weer een stukje verder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Net Routing Table:
Destination     Gateway           NetMask         Flags   Used Hops Interface
-------------------------------------------------------------------------------

POST Menu
=========================
[1] Xmodem Download
[2] TFTP Client Download
[3] TFTP Server Download
[4] Print Boot Params
[5] Set Boot Params
[6] Set Boot Mode
[7] Exit

Please enter your number:

• LED-Maniak
En jahoor!

Up and running again!

Het is me gelukt, de wireless broadcast weer!

Er zijn enorm veel opties die ik kan doen en daar ga ik ook zeker naar kijken.

Zijn er mensen die interesse hebben in een tutorial erover?
Of zijn er misschien mensen die ook een stukke E-Tech hebben waar geen garantie meer opzit zodat ik hem gratis voor je repareer?

Allemaal geen probleem :)

Verwijderd

Misschien is het handig om ff de pins te posten die je gebruikt hebt :p.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
idd, GoT blijft een soort naslagwerk en dan is het wel makkelijk als daar ook de oplossing bij staat...

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, als je de pinout kan posten is het idd wel handig, en ik ben ook wel schieuwnierig naar wat dat ding tijdens een normale boot precies blaat. Zou je dat kunnen posten?

Verwijderd

LED-Maniak schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:54:
En jahoor!

Up and running again!

Het is me gelukt, de wireless broadcast weer!

Er zijn enorm veel opties die ik kan doen en daar ga ik ook zeker naar kijken.

Zijn er mensen die interesse hebben in een tutorial erover?
Of zijn er misschien mensen die ook een stukke E-Tech hebben waar geen garantie meer opzit zodat ik hem gratis voor je repareer?

Allemaal geen probleem :)
Er zit veel leuke verborgen opties op die kastjes. Zelf heb ik een ADSL Router ISDN van E-Tech in de zwarte uitvoering.

Deze heeft ook nog zo soort rescue menu alleen kom je gelukkig gemakkelijker in :p . En daarnaast zitten er tal van veborgen opties in als je er naar telnet. Op deze manier heb ik al vele keren mijn router kunnen redden.

Kortom als je een echte Tweaker bent ben je in bezit van zo soort routers leef je uit. Je kunt er echt een hoop van leren ook.

Zo kon ik het door etech vastgelegde limiet overschrijden van 10 virtual servers naar zeker 20. Meer nooit geprobeerd.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
He; zo'n ding heb ik ook onder beheer (de versie met ADSL modem ingebouwd). Kun je wat verder uitweiden protheus?

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Wij zitten ook met een probleem met een e-tech router, namelijk dat het wireless gedeelte niet helemaal werkt zoals het moet. Het duurt soms 1,5 uur voordat ik eindelijk een verbinding heb met het draadloze gedeelte
Pagina: 1