Programma om diff op kolommen te vinden.

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Een project waar ik nu mee bezig ben levert veel file met heel veel waarden in "flat file formaat op"

om te testen of wijzingen in deze programmatuur goed werkt zoek ik een soort windiff/winmerge achtig programma dat echter ook verschillen in kolommen laat zien, en niet alleen op regel niveau.

b.v.

FILE 1
ABCDEFG123OB
FILE 2
ABCDEFG1230BC

(win) diff laat zien dat deze files/regels niet gelijk zijn, maar ik wil juist zien (visueel met kleur) dat die O in een 0 gewijzigd is. niet dat die regels anders zijn, want dat is toch wel het geval.

Inlezen in excel is niet echt een optie, want dan mis je verschuiven van een hele positie. Iets wat juist per ongeluk kan gebeuren en zeker afgetest moet worden.

Platform: windows (unix mag ook, maar het is vooral om te testen of bepaalde wijzingen goed zijn doorgevoerd, en mijn workstation is gewoon windows)

Wie kent een diff achtig (freeware?) programma waar je verschillen op kolom nivo kunt zien?

[ Voor 2% gewijzigd door leuk_he op 07-12-2004 17:52 . Reden: spelfauten ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Iemand anders moet toch ook tegen dit probleem zijn aangelopen. Hier zijn toch vast tools/oplosssingen voor?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je zoekt is dus een tool die op characterniveau vergelijkt; in plaats van op regelniveau? Heb je de beschikking over PHP? Probeer dan dit eens? Daar schijnt een character based diff in te zitten (die je overigens zelf ook vrij eenvoudig zou kunnen maken met een dergelijke scripttaal :) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:20:
Wat je zoekt is dus een tool die op characterniveau vergelijkt; in plaats van op regelniveau? Heb je de beschikking over PHP? Probeer dan dit eens? Daar schijnt een character based diff in te zitten (die je overigens zelf ook vrij eenvoudig zou kunnen maken met een dergelijke scripttaal :) )
php (windows installer) gedownload, maar als ik het draai wordt me duidelijk dat dit eigenlijk in een web server moet draaien(dat wordt een beetje veel voor het probleem dat ik heb) . Is het nog simpel vanaf de command line te draaien, of is juist het idee dat het gerendered wordt door een browser?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
D:\progs\Text\tests>\progs\php\php diff.phpt 1.txt 2.txt
Content-type: text/html
X-Powered-By: PHP/4.3.9

--TEST--
Text_Diff: Basic diff operation
--FILE--
<br />
<b>Warning</b>:  main(Text/Diff.php): failed to open stream: No such file or dir
ectory in <b>D:\progs\Text\tests\diff.phpt</b> on line <b>5</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  main(): Failed opening 'Text/Diff.php' for inclusion (include_p
ath='.;c:\php4\pear') in <b>D:\progs\Text\tests\diff.phpt</b> on line <b>5</b><b
r />
<br />
<b>Warning</b>:  main(Text/Diff/Renderer.php): failed to open stream: No such fi
le or directory in <b>D:\progs\Text\tests\diff.phpt</b> on line <b>6</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  main(): Failed opening 'Text/Diff/Renderer.php' for inclusion (
include_path='.;c:\php4\pear') in <b>D:\progs\Text\tests\diff.phpt</b> on line <
b>6</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  main(Text/Diff/Renderer/unified.php): failed to open stream: No
 such file or directory in <b>D:\progs\Text\tests\diff.phpt</b> on line <b>7</b>
<br />
<br />
<b>Warning</b>:  main(): Failed opening 'Text/Diff/Renderer/unified.php' for inc
lusion (include_path='.;c:\php4\pear') in <b>D:\progs\Text\tests\diff.phpt</b> o
n line <b>7</b><br />
<br />
<b>Fatal error</b>:  Cannot instantiate non-existent class:  text_diff in <b>D:\
progs\Text\tests\diff.phpt</b> on line <b>12</b><br />

D:\progs\Text\tests>

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 09-12-2004 11:06 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is inderdaad bedoelt om door een webserver te worden geserveerd; maar mijn punt was eigenlijk dat je dit zelf ook vrij eenvoudig zou moeten kunnen maken. Klopt dat dat je een character based compare tool wil hebben? Dan kan ik wel kijken of ik iets in bash in elkaar kan draaien? Problemen onstaan dan echter wel als je bijvoorbeeld 1 enter meer in 1 file hebt staan; daar moet je namelijk eigenlijk een algorithme voor maken dat deze moving blocks kan detecteren.

Wat vindt je hier trouwens van: http://www.asent.com/uiex56diff.htm :?

en ik heb de titel even gefixed; kollomen > kolommen

[ Voor 14% gewijzigd door Spider.007 op 09-12-2004 11:12 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:09:
Klopt dat dat je een character based compare tool wil hebben? Dan kan ik wel kijken of ik iets in bash in elkaar kan draaien?
Of het vanaf de prompt of in een user/web interface mot worden opgestart is niet interresant. (cygwin bash zou kunnen)
Problemen onstaan dan echter wel als je bijvoorbeeld 1 enter meer in 1 file hebt staan; daar moet je namelijk eigenlijk een algorithme voor maken dat deze moving blocks kan detecteren.
Tja, dat moet opgelost worden. (diff kan dit wel) typisch veranderd b.v. de record lengte van een veld. Dan zou je juist dat record willen zien (of de extra spaties).
Wat vindt je hier trouwens van: http://www.asent.com/uiex56diff.htm :?
komt die uit die php library? ziet er wel uit wat het idee was.

Pagina: 1