Toon posts:

Mobo upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Biostar M7VKB, AMD 900Mhz, 256 Mb upgraden naar
AMD 2.4 Ghz met 512 Mb, is dit nog de moeite en kan ik dan nog even verder.
Budget om een nieuwe mobo te steken is er niet.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Upgrade vragen horen in Overige Hardware

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat bord heeft een KT133 chipset en gaat dus max op een FSb van 100 Mhz (Zonder over te klokken). Dus de max CPU die erin kan (en vol benut zal worden) is een Thunderbird 1400 (14x100).

Een 2.4 Ghz gaat niet werken op normale snelheid en zal waarschijnlijk niet ees booten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
sorry en bedankt

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Hey anders ga je ff wat rondsnuffelen in de faqs en upgrade topics en wat the hell bedoel je met een amd 2.4 ghz? gebruik correcte termen en vraag niet zulke onnozele dingen als "kom ik daar mee vooruit?"
Hoe moeten wij dat weten als je nieteens al je componenten er bij zet en vertelt wat je met je pc doet?

[ Voor 3% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 17:54 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook gevonden op de website van Biostar, maar de winkel zegt dat ik kan gaan tot 2.4 Ghz 133. Nu heb ik een 900 Mhz 133.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:38:
Dat had ik ook gevonden op de website van Biostar, maar de winkel zegt dat ik kan gaan tot 2.4 Ghz 133. Nu heb ik een 900 Mhz 133.
Sorry hoor maar dan zou ik me toch echt een beetje gaan bijleren als ik jou was... Een 900 MHz Athlon met 133 MHz FSB bestaat niet, je maakt blijkbaar gebruik van PC133 geheugen maar je FSB draait vrolijk op 100 MHz DDR. Als je echt als 'tweaker' met je pc bezig wilt houden moet je toch echt meer basiskennis hebben, spit bijvoorbeeld eens de PMG FAQ door, als je die goed in je kop stampt bespaar je jezelf een hoop vragen.

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Squtshi schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:37:
Hey anders ga je ff wat rondsnuffelen in de faqs en upgrade topics en wat the hell bedoel je met een amd 2.4 ghz? gebruik corecte termen en vraag niet zulke onnozele dingen als "kom ik daar mee vooruit?"
Hoe moeten wij dat weten als je nieteens al je componenten er bij zet en vertelt wat je met je pc doet?
Vriendelijk is ook iets anders en lezen is precies uw sterkste kant niet, want "kom ik daar mee vooruit" heb ik niet gevraagd.
En correcte (let op de schrijfwijze) termen,sorry,ik heb nog een leven naast mijn pc en ben
niet zo een freak.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:47:
[...]
Vriendelijk is ook iets anders en lezen is precies uw sterkste kant niet, want "kom ik daar mee vooruit" heb ik niet gevraagd.
En correcte (let op de schrijfwijze) termen,sorry,ik heb nog een leven naast mijn pc en ben
niet zo een freak.
Sorry hoor maar dan ben je hier niet aan het juiste adres, dit forum heet (als je dat nog niet gezien had) "Gathering of Tweakers", als jij je dus niet comformeert aan het relatief hoge niveau hier hebben weinig Tweakers nog zin om je überhaupt gratis van dienst te zijn. Vergeet ook niet dat het ook bepaald 'vriendelijk' is om met nauwelijks wat informatie aan ons wat te vragen, geef dan nog zelf het goede voorbeeld zou ik zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:47:
[...]
niet zo een freak.
Letterlijk uit de FAQ:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

ik had idd niet helemaal goed gelezen en "kan ik dan nog even verder?" is net zo´n onnozele vraag.
Want zoals ik al zei geeft je te weinig info over je systeem en over wat je er mee doet en wilt doen.

Voor eem amd praat je niet over de GHZ maar de performance rating bv 3000+ , hoogstens bij overclocken.
Het maakt niemand uit of jij een leven hebt of niet, wel of je topics toevoegende waarde hebben aan GOT en of je iniciatief neemt om zelf wat basis kennis op te doen.

En een typo is wat anders dan dingen niet noemen zoals je ze hoort te noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 17:57 ]

Specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Voor dit soort dingen zul je toch eerst zelf even op onderzoek uit moeten gaan i.p.v. hier de vraag plompverloren neersmijten; zoals gezegd zijn we geen helpdesk ;)

Mijn tip: wacht tot je ook budget hebt voor een moederbord en een DDR-SDRAM DIMM en koop dan in één keer een cpu/mobo/ram upgrade, dan is het spul ook beter op elkaar afgestemd en weet je zeker dat het gaat werken (met dit bord zul je zoals gezegd niet het maximale uit die cpu kunnen halen, wil 'ie überhaupt booten).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal, dat is idd wel erg bot...

Maar in zoverre heeft hij gelijk dat Gathering of Tweakers wel vraagt dat je je goed orienteert voordat je een topic post. Dat betekent niet dat je een freak moet zijn, wil je hier iets te zoeken hebben, maar wel dat we verwachten dat je minstens zoveel moeite in je topicstart en je verdere posts als je van anderen verwacht dat zij voor jou doen.

In dit geval was je duidelijk al op www.biostar.com.tw gaan kijken en had je advies ingewonnen bij een winkel. Dat had in de topicstart gemogen, dan was duidelijk dat je op zoek gegaan was en je tegenstrijdige info gekregen had ;)

Iig mag duidelijk zijn, die winkel zat uit z'n nek te blaten, Biostart heeft (helaas voor jou en vooral voor de winkel) gelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.