Toon posts:

Grafische kaart vs mobo, help een leek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de winkel kan ik mijn mobo (Biostar M7VKB) upgraden tot AMD 2.4 Ghz, dat wil ik ook doen + geheugen bijplaatsen tot 512 Mb. Mijn huidige Geforce 4 MX 440 SE wil ik vervangen door een Geforce 6600 GT of een ATI 9600 XT.
Zal dit fatsoenlijk draaien om oa the sims 2, lock on, rome total war, farcry ea te kunnen spelen.
Is er een probleem om een grafische kaart AGP 8x op een mobo AGP 4x te plaatsen.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:18:
Volgens de winkel kan ik mijn mobo (Biostar M7VKB) upgraden tot AMD 2.4 Ghz, dat wil ik ook doen + geheugen bijplaatsen tot 512 Mb. Mijn huidige Geforce 4 MX 440 SE wil ik vervangen door een Geforce 6600 GT of een ATI 9600 XT.
Zal dit fatsoenlijk draaien om oa the sims 2, lock on, rome total war, farcry ea te kunnen spelen.
Is er een probleem om een grafische kaart AGP 8x op een mobo AGP 4x te plaatsen.
Meestal kan je wel een 8x agp kaart op een 4x mobo plaatsen.

Zelf had ik vroeger ook een 4x kaart op een 2x mobo en ook een tijdje een 9700 pro op 4x gehad.

Zelf zal ik voor een 6600 GT gaan of een 9800 pro want die staan gelijk aan elkaar. Die kaarten hebben 8 piplines en de 9600 maar 4. Ik denk dat de 9800 pro nog een van de beste keuzes is maar dat weet ik nie thelemaal zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 07-12-2004 17:24 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Ja.
Nee, meestal niet. Alleen bij het laden van nieuwe textures etc kan het wat langer duren, maar ik betwijfel of je dat gaat merken.

Als je nu een 8x in een 2x slot wilt proppen, ja dat merk je soms en dat heb ik thuis. Maar het is niet storend (er zijn grotere bottlenecks)

Verwijderd

Topicstarter
Dus een AMD 2.4 met 512 Mb en een Geforce 6600 GT, zal lekker draaien.
En kan ik daar dan nog een jaartje of 2 fatsoenlijk mee door.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
had je kunnen vinden in de FAQ!

AGP
Accelerated Graphics Port. Dé aansluiting op het moederbord voor videokaarten. AGP 1x en 2x (waar het allemaal mee begon) draaien op 66 MHz met een dataoverdracht van 264 MB/s respectievelijk 528 MB/s. De opvolgers AGP 4X en 8X zijn ondertussen ook geïntroduceerd, die de snelheid weer twee maal verdubbelen tot meer dan 1 gigabyte per seconde voor AGP 4X en 2,1 GB per seconde voor AGP 8X. Momenteel zijn deze enorme hoeveelheden nog niet nodig, maar AGP kan voorlopig weer een tijdje mee. Normaal gesproken zijn AGP 3.0 (8x) kaarten backwards compatible met AGP 2.0 (4x) sloten. Hetzelfde geld voor AGP 2.0 (4x) kaarten, die werken als het goed is ook in AGP 1.0 (1x/2x) sloten.

kan dus gwn.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Voor je zoiets plaats kun je zelf wat searchen en plaats dit soort dingen in de upgrade topics en niet in een aparte topic in elke got subforum over elk onderdeel dat je wilt vervangen aub.

Specs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Is het misschien niet verstandig om ook het moederbord te vervangen. Je heb tegen woordig van die upgrade sets Moederbord+CPU+Mem daarbij een de videokaart die je aangeeft kan je er weer een tijd tegen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1