Ik ben op zoek naar een commando waarmee ik het fysieke geheugen gebruik van een AIX 5 server zichtbaar kan maken. De output in 1 regel (of meerdere, waar ik dan de juiste regel uit kan greppen) opgebouwd zijn, welke dan in een perl script ingelezen kan worden. Een commando zoals topas werkt niet, want topas is een programma wat blijft draaien totdat je het afsluit; derhalve is het dus niet geschikt om middels een script iedere 2 minuten aan te roepen.
Een commando wat een vergelijkbare werking heeft/output geeft zoals vmstat zou handig zijn. vmstat laat echter het virtuele geheugen zien, en niet het fysieke geheugengebruik.
Dit commando heb ik nodig om een monitoringscript te maken welke weer input kan leveren voor nagios.
Een commando wat een vergelijkbare werking heeft/output geeft zoals vmstat zou handig zijn. vmstat laat echter het virtuele geheugen zien, en niet het fysieke geheugengebruik.
Dit commando heb ik nodig om een monitoringscript te maken welke weer input kan leveren voor nagios.
Hier kon uw advertentie staan