toetsenbord led gaat niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-08 18:34

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik heb het volgende rare, als mijn PC uitgaat, dan blijft het lampje van mijn M$ Natural Pro aan! :(

Met als gevolg (denk ik) dat bij de volgende keer booten, mijn muis (logitech mouseman wheel) op de USB bus van de M$ niet werkt? :(

staat wel leuk hoor, maar het hoeft wat mij betrefd niet, maar zeg niet dat het aan het toetsenbord ligt, want met mijn vorige had ik het ook

nog wat data
abit bx6-r2.0 mobo
cel 400@450

nou please help me !

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

ff bij 't uitzetten van de PC 't toetsenbord-stekkertje lostrekken?

Verwijderd

Ik denk dat dat een ATX kwestie is, je kunt ook ff de stekker er uit trekken van de spanning, is wel zo veilig, anders blijft er de hele tijd een kleine spanning op je voeding en mobo staan...

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51

Super Snackman

Snekgek

Of zoals het hoort je pc niet uitzetten!

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
ja dat van die stekker ken ik ook wel bedenken, maar jullie weten dus ook geen oplossing? :(
maar jullie kennen het probleem wel? :)

harry wat bedoel je met atx kwestie?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

In vergelijk met AT die met een schakelaar naar de voeding pas werd aangezet, en toen pas voeding naar het mainboard ging, heeft de ATX een maak schakelaar die direct naar het Mainboard gaat(dus de z.g. standby spanning van 5volt blijft er op staan,) en ook met onderdelen eruit halen of er inzetten heeft dan een risico als je geen geduld hebt, daarom zijn de betere ATX kasten weer met een schakelaar achterop de voeding uitgevoerd.

Pas nog had een vriend van mij die dit ook niet wist, een harde schijf en een AGPkaart om zeep geholpen.
Hij was gewend om net als bij de AT factor, direct na het uitzetten, onderdelen te wisselen om te proberen.

• Lone Gunman
  • Niet online
Dat het lampje aanblijft ligt idd aan het atx systeem... Je kunt nl in de bios ergens instellen (bij de meeste planken iig) dat je computer opstart als je een toets op je keyboard indrukt. Als je deze optie in je bios op aan hebt staan, blijft een van de lampjes op je keyboard branden. Als je dit niet wilt moet je gewoon ff je bios doorspitten en wake on keyboard (oid) op disable zetten

Mzzl, LG

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
hmm LG hij stond op mouse button, maar ik heb hem in mijn bios nu maar ff op button only gezet, maar mijn PC heb nog niet uit gestaan, dus ik weet nog niet of het werkt, maarja dat zien we snel genoeg wel weer! :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb zo'n stekkerdoos naast m'n pc hangen met alle stekkers voor de pc en randapparatuur. Er zit ook zo'n piek-spanning beveiliging op.
Als ik hem uit zet weet ik ook zeker dat hij uit is. Beter idee voor mij.

Verwijderd

me too ;)

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
nou misgien is dat wel wat, als ik strx mijn kast ergens anders zet, maar is het nu een bekend probleem of niet? :(

Verwijderd

Bedoel je NumLock?

Die van mij blijft ook altijd aan als ik de PC uitdoe...

Kan je NumLock (als je dat dus bedoelt) niet gewoon uitzetten voordat je 'm uitzet?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Heeft dat niet te maken met het Wake-up on keyboard?
want dan kun je soms wel met een jumpertje op je mobo dat (hardwarematig) uitzetten. Op mijn MSI K7T266 Pro2 iig wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 03 april 2000 19:30 schreef harry het volgende:
Ik denk dat dat een ATX kwestie is, je kunt ook ff de stekker er uit trekken van de spanning, is wel zo veilig, anders blijft er de hele tijd een kleine spanning op je voeding en mobo staan...
:?

ER staat altijd stroom op je ATX mobo, en dat is ook de bedoeling. En het maakt voor de veiligheid niets uit.

Het probleem zoals jpm omschrijft heb ik zelf meegemaakt op een ABIT-BE6 en op mijn werk met sommige moederborden.

De truck was: Biosflash.
Dan was het over, dus dat zou ik sowieso doen.

Verwijderd

Staat de optie om je systeem aan te schakelen via een toetscombinatie op je toetsenbord toevallig aan?

Gewoon default values inladen ;)

Verwijderd

Had ik ook met m'n Abit BE6...
Kijk maar eens op de web-site: Bios-flash lost dit probleem op (en heeft niets te maken met start-up-on-keypress)...

Succes

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Dit heb ik ook eens mee gemaakt vaak was het opgelost nadat de pc geaard was (statische elektriciteit want de kast stond soms ook licht onder spanning) en soms help het ook om de bios te flashen (asus en abit bordjes in mijn geval)

Verwijderd

Op maandag 03 april 2000 18:48 schreef sjeemz het volgende:
ff bij 't uitzetten van de PC 't toetsenbord-stekkertje lostrekken?
en dat elke keer? gekkewerk.. koop gewoon zo'n stekkerdoos met een rode schakelaar dan is de spanning er direct overal van af :)
Pagina: 1