Kloksnelheid Geforce6600GT

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Allo ik ben nu een tijdje in het bezit van deze videokaart: XFX Geforce 6600GT AGP
alleen kan ik met geen mogelijkheid de kloksnelheiden uitlezen.

Als ik de coolbits.reg (geloof dat het zo heette) registry uitvoer kan ik het wel zien, alleen weet ik niet of dit nu de huidige of standaard waarde's zijn (ik denk standaard).

Andere software zoals: rivatuner of powerstrip, kunnen de kloksnelheid niet uitlezen en geven simpelweg: Not Available aan.

Waarom is dit zo? Kan ik er wat aan doen? En kan ik de kaart gemakkelijk harder laten draaien dmv die coolbits.reg patch: wat het overklokken venster bij de beeldschermeigenschappen "unlocked" (dus laat zien) ?

Overigens geeft powerstrip het volgende weer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
---------------------------
Timing limitation
The clocks cannot be read on this display adapter, and must be calculated based on 
measurement of the vertical refresh rate. Only approximations of the pixel clock and scan frequencies will be shown.
OK   

[ Voor 28% gewijzigd door Morphine op 07-12-2004 16:54 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:50

Steef

GoT's Most Eaten

Ik kon de clocks gewoon zien met RivaTuner hoor :)
ff voor de goede orde: Ik heb exact dezelfde kaart. Gebruik makend van Forceware driver v66.93 en RivaTuner v2.0 RC 15.2 kan ik gewoon bij het hardware monitoring onderdeel van RivaTuner de clocks bekijken... bij mij staan die standaard op:

~300 Mhz Core 2D / ~500 Mhz Core 3D
~1000 Mhz Mem

Als je de coolbits 2.0 (voor forceware) reg edit gebruikt zie je bij het driver config screen 3 keuzen:

- niet overclocken
- automatisch overclocken
- handmatig overclocken

En ook de optie om de "optimale" clocks te bepalen. Die heb ik even laten lopen en kwam bij mij terecht op ~500 Mhz Core en ~1200 Mhz Mem :P

werkte bij mij iig heerlijk, misschien even een reinstalltje :) ?

[ Voor 18% gewijzigd door Steef op 08-12-2004 16:11 ]

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art

Verwijderd

damn waarom een nieuw topic openen als er een 6600 topic is :S

Verwijderd

Beetje tevreden verder met je kaart? Ik zou vandaag precies dezelfde kaart krijgen, maar ik was juist op het moment dat ze hem kwamen brengen niet thuis :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:03:
damn waarom een nieuw topic openen als er een 6600 topic is :S
eh welicht omdat er in het grote 6600 geen vragen horen te staan. dat is een discussie topic geen help topic. dus heel normaal dat hij het hier even vraagt is wel zo duidelijk.

vergeet ik zelf helemaal een antwoord tegeven.

probeer de nieuwste varianten van je tooltjes eens te downloaden. powerstrip en rivatuner.
offtopic:
en echt veel meerwaarde zit er in je op merking ook niet tip lees
[quote]
Let op:

* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
* Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
* Lees je eigen bericht even door voor je het post.
[/quote]
:>

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 08-12-2004 16:38 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Net ook even een clocktest laten lopen op die GT6600 en ik krijg als ideale waarden aan :
3d Core :568 MHz en geheugen 1146 Mhz.

Ben zeeer tevreden over deze kaart (XFX AGP), heb de 2e DVI aangesloten op mijn 32" plasma en ik sta versteld van de kwaliteit. _/-\o_

Haalde in 3Dmark2003 gister 7700 punten, nu even kijken met die nieuwe waarden na de clocktest :-)

edit : Nu dus in 3Dmark2003 8643 punten......toch meer dan10% hoger na de clockchanges

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 17:00 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:22:
Net ook even een clocktest laten lopen op die GT6600 en ik krijg als ideale waarden aan :
3d Core :568 MHz en geheugen 1146 Mhz.

Ben zeeer tevreden over deze kaart (XFX AGP), heb de 2e DVI aangesloten op mijn 32" plasma en ik sta versteld van de kwaliteit. _/-\o_

Haalde in 3Dmark2003 gister 7700 punten, nu even kijken met die nieuwe waarden na de clocktest :-)

edit : Nu dus in 3Dmark2003 8643 punten......toch meer dan10% hoger na de clockchanges
heb je na et automatisch berekenen ook echt de waarde's zo gelaten, of ietstje teruggezet?

Overigens ben ik nu asus probe aan het downloaden om mijn voltages uit te lezen, want daar ben ik wel erg benieuwd naar!
Pagina: 1