Lian-Li PC70 en Asetek 24cm radiator

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 21:04

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Topicstarter
Dit is de kast die ik aan wil schaffen.
Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/pc70.jpg

Ik heb nu de PC60 met de rad bovenin de kast, fans zuigen de warme lucht door de rad de kast uit, niet de meest ideale situatie...

Dit is de rad,
Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/Asetek_rad.jpg
ik wilde het in de PC70 overdwars plaatsen, voorin/onderin waar nu de 2 80cm fans zitten maar...de rad is 24cm breed en de kast maar 20.

Ik wil dat de fans lucht van buiten de kast de kast inzuigen, dat is de meest ideale situatie en ik wil de rad niet meer bovenin de kast hebben vanwege het geluid. Kreeg ik een heldere ingeving en bedacht waarom niet de HD- en de speakerbracket de kast uitslopen, een gat in de bodem maken en daar de rad plaatsen. Maarja, kast staat op de vloer en zal dan als stofzuiger fungeren...en om nou iedere week de airfilters schoon te moeten maken zie ik ook niet zo zitten.

Iemand een tip voor me waar de rad anders te plaatsen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22

Exigence

dnkroz

Pootjes van een CM of 5 hoogte eronder plaatsen? En je kast op een houten plaat plaatsen, ipv vloerbedekking. Of op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Ik wil in de nabije toekomst ook zon kast aanschaffen, en ik ga mijn radiator (Dangerden Dual Heatercore) bovenin hangen. Dat is wel de ideale situatie want de warme stijgt op en word er direct uitgezogen door bijvoorbeeld 2 120mm fans :)

En door rad bovenin te hangen kan je nog fijne airflow door langs je moederbord creeëren. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

ephymerous schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:17:
Ik wil in de nabije toekomst ook zon kast aanschaffen, en ik ga mijn radiator (Dangerden Dual Heatercore) bovenin hangen. Dat is wel de ideale situatie want de warme stijgt op en word er direct uitgezogen door bijvoorbeeld 2 120mm fans :)

En door rad bovenin te hangen kan je nog fijne airflow door langs je moederbord creeëren. :)
Klopt. De warmte stijgt naar boven.
Je rad word dan dus gekoeld door de lucht wat in je systeemkast zit.
En dit is warmer dan de temp buiten de kast.
MAW, je krijgt geen optimale prestatie.

Wat de TS al aangaf onderin de kast de rad plaatsen.
Dat is de mooiste manier.

Ik heb nu zelf een evo 360 bovenop mijn kast staan.
Erg goede prestaties. Alleen ik had hem liever onderin gehad.
Misschien dat ik de CS Stacker aanschaf.
Daar heb je onderin genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Anoniem: 26653 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:24:
[...]

Klopt. De warmte stijgt naar boven.
Je rad word dan dus gekoeld door de lucht wat in je systeemkast zit.
En dit is warmer dan de temp buiten de kast.
MAW, je krijgt geen optimale prestatie.

Wat de TS al aangaf onderin de kast de rad plaatsen.
Dat is de mooiste manier.

Ik heb nu zelf een evo 360 bovenop mijn kast staan.
Erg goede prestaties. Alleen ik had hem liever onderin gehad.
Misschien dat ik de CS Stacker aanschaf.
Daar heb je onderin genoeg ruimte.
Mjah in principe heb je airflow door het onderste deel, en heb je bovenin alleen je voeding (die zelf lucht afblaast) en een dvd bakker hangen. Ik -denk- dat het niet veel scheeld :)

/edit

En is deze kast echt de moeite waard qua ruimte tov HQ08?

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 07-12-2004 18:06 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zou ook een CM stacker aanschaffen. Dan laat je 3x120mm in de front (intake) op 1200rpm draaien en onder 2x120mm outtake + achter nog 120mm outtake. En die radiator past precies in het gat onder de stacker + dat je er wieltjes bij krijgt waardoor hij verder van de grond staat.

Maar dan valt er niets minder zelf te modden.... mischien niet genoeg uitdaging voor een echte tweaker, die Lian Li kan je natuurlijk uniek maken die CM stacker kan iedereen wel zo inelkaar zetten :Y)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

onder outtake is niet zo´n goed idee.
Je kan mischien ook gewoon de rad buiten de kast plaatsen , net als op de coolance kasten zegmaar maar dan op pootjes of zow vast aan de bovenkant van je kast en gekoeld met buitenlucht en niet kast lucht.
Dit is een leuke kast als je veel ruimte wilt, de koeling is uitstekend en hij is goedkooper dan de stacker(135 euro), 110 euro in de pricewatch en de lian-li 200, das wel wat anders en ik heb die chieftec en hij bevalt uitstekend: http://www.chieftec.de/?p...m=3502&k_id=1&language=uk

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/highlights/ba/img_5.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 19:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Wat je ook kan doen is je rad gewoon boven in de kast plaatsen in een apart kastje en dan van boven naar onder de lucht door de rad blaazen en achter de kast naar buiten en nog eventueel de inkomende lucht met een tunnel meer van de voorkant van de kast halen zodat je niet de warme kucht van de achterkant van de kast terug zuigt.

De lucht achter in zuigen en boven er uit is niet zo´n goed idee omdat je dan lucht binnenzuigt die net achter de kast is uitgekomen.

[ Voor 1% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 20:41 . Reden: typo ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
DJ_Squtshi schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:34:
Wat je ook kan doen is je rad gewoon boven in de kast plaatsen in een apart kastje en dan van boven naar onder de lucht door de rad blaazen en achter de kast naar buiten en nog eventueel de inkomende lucht met een tunnel meer van de voorkant van de kast halen zodat je niet de warme kucht van de achterkant van de kast terug zuigt.

De kucht achter in zuigen en boven er uit is niet zo´n goed idee omdat je dan lucht binnenzuigt die net achter de kast is uitgekomen.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, kan je geen 1337 paint tekening maken? :)

Die andere case is ook wel wat idd, scheelt weer hoop geld, moet me er maar eens goed in verdiepen. Nog meer opties? :)

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 07-12-2004 20:10 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_80/user_805781/upload_309780.jpg

Dit is een grofe tekening niet op schaal of zow maar you get the picture, met plexi of zow kan je dat kapje maken boven.

Die chieftec is er vanaf 100 euro bij freezinghardware.nl/ en ik moet zeggen dat hij prima bevalt, je moet wel zoals bij alle kasten alle roosters weghalen voor de fans en waar de fans naar binnen zuigen er gewone standard roosters voor doen omdat die veeeel meer lucht doorlaten dan die die al in de kast zitten.
Waar de fans blaazen hoef je geen rooster.

Als je de kast nog dempt met geluidsdempende matten isie lekker stil, heb ik ook gedaan.
Zoek bij conrad.nl naar GELUIDSDEMPENDE BEKLEDING.
Was 22.50 totaal en het helpt veel, vooral voor de fans in de kast en het meeste voor de schijf.
Het deurtje waarachter de dvd burner zit heb ik ook gedempt en de afdekplaatjes van de 5.25 inch bays ook en nu hoor je de brander veels minder als hij bezig is.

Me raptor hoor ik helemaal niet meer spinnen en in me vorige kast hoorde ik hem boven me erg luide fans uit.

Opzich zou ik wel een topic willen openen over wta ik allemaal aan de kast genaan heb en zow maar ik weet niet of het een topic waard is.

[ Voor 100% gewijzigd door DJ_Squtshi op 07-12-2004 20:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Mjah, hier gaat direct de drempel in de zijkant ;)

Ik ga hem mss ook wel kopen, iig zeer aantrekkelijk... houd ik eerst mn HQ08 kan ik lekker rustig modden :)

En hoeveel ruimte zit er achter het deurtje? Kan ik daar een blauwe LCD in kwijt? :9~

* ephymerous gaat soon bestellen :D

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 07-12-2004 23:02 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/pc70/psuspot320.jpg

Ik ga de ruimte boven de voeding gebruiken om er een afgesloten ruimte van te maken, zo haal ik koele lucht door de rad en middels de 2 fans die ik daar kan plaatsen blaas ik de verwarmde lucht meteen de kast weer uit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

De hoogte van het deurtje aan de binnenkant is 30,6 dus dat moet net willen en kwa diepte wil het zeker maar aleen aan de linker kant als je naar de kast kijkt met het deurtje dicht omdat aan de andere kant het slot in de weg zit.
Je kan er zelfs 2 kwijt aan de linker kant.
hier heppie een foto Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_80/user_805781/medium/upload_309894.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DJ_Squtshi op 08-12-2004 00:08 . Reden: FF plaatje modem vriendelijk gemaakt :) ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Huigie schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:53:
[...]

[afbeelding]

Ik ga de ruimte boven de voeding gebruiken om er een afgesloten ruimte van te maken, zo haal ik koele lucht door de rad en middels de 2 fans die ik daar kan plaatsen blaas ik de verwarmde lucht meteen de kast weer uit.
Die roosters moet je wel ff wegzagen met een decoupeerzaag(daarnaa de kast goed schoonmaken van metaalrestjes)

En eigenlijk moet je die fans gebruiken om naar buiten te blazen en boven lucht aanzuigen anders als je ze laat zuigen dan zuig je warme lucht die uit de voeding komt en uit de fan onder de voeding.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:34

Garrett

Watercooler

ephymerous schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:59:
[...]

Mjah in principe heb je airflow door het onderste deel, en heb je bovenin alleen je voeding (die zelf lucht afblaast) en een dvd bakker hangen. Ik -denk- dat het niet veel scheeld :)

/edit

En is deze kast echt de moeite waard qua ruimte tov HQ08?
Ik vind van wel ;)

En dan is het nog niet eens super netjes weggewerkt :)
http://home.planet.nl/~dikke332/pc71.jpg

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Als ik die lian-li pc70 op dans data zo bekijk dan is hij een stuk slechter dan die chieftec die ik heb.
Er kunnen alleen 8cm fans in wat de temperatuur en het geluids niveau niet ten goede komt.
De roosters zijn VEEEEELS te dik en houden 70% of meer van de lucht tegen en daarbij maaken de fans hierdoos nog meer kabaal.
Hij heeft niet echt bepaald veel( totaal geen maar ok) features waar je van denkt van HEY das
handig.
Hij heeft weinig hdd ruimte als je de hdd´s goed gekoeld wilt hebben.
De systeem speaker zit direck onder de hdd´s wat ook niet echt super is( magneet en zow)

DIe kast zou ik noooit van me leven kopen omdat ik hem niet waard vind voor mijn geld.
Er is geen enkel punt dat ik kan bedenken waarop hij superieur is aan de chieftec ca-01.
En andersom wel.
De chieftec mag dan wel 2 keer meer wegen maar naar lanparties ga je toch niet lopend en al helemaal niet met een big tower.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Garrett schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:13:
[...]

Ik vind van wel ;)

Nou geef mij dit maar( ook niet helemaal opgeruimd,is moeilijk met zo veel kabels een een tagan met 1000 molex´en en zow) voor vrijwel de helft van het geld:
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_80/user_805781/medium/upload_309918.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DJ_Squtshi op 08-12-2004 00:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Garrett schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:13:
[...]

Ik vind van wel ;)

DJ_Squtshi schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:42:
[...]

Nou geef mij dit maar( ook niet helemaal opgeruimd,is moeilijk met zo veel kabels een een tagan met 1000 molex´en en zow) voor vrijwel de helft van het geld:
[afbeelding]
Ik bestel as weekend die Chieftec, ga ik rustig mee aan de gang. Aparte ruimte van plexi voor radiator maken en op mn dooie gemak afmaken. Ondertussen gebruik ik die HQ-08 nog een poosje :Y)

Dat probleem met die Tagan heb ik ook, damn wat asociaal veel kabels eraan zeg, zit er aan de denken er heel wat af te knippen ofzo, kan ze er later altijd dmv koppelstukjes weer aanzetten :|

* ephymerous vind die Chieftec ook origineler

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 08-12-2004 17:56 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

ephymerous schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:54:
[...]

[...]

Ik bestel as weekend die Chieftec, ga ik rustig mee aan de gang. Aparte ruimte van plexi voor radiator maken en op mn dooie gemak afmaken. Ondertussen gebruik ik die HQ-08 nog een poosje :Y)

Dat probleem met die Tagan heb ik ook, damn wat asociaal veel kabels eraan zeg, zit er aan de denken er heel wat af te knippen ofzo, kan ze er later altijd dmv koppelstukjes weer aanzetten :|

* ephymerous vind die Chieftec ook origineler
Nou als je echt niet zoveel stekkers nodig hebt kun je de Ultra X-Connect 500W voeding nemen, daar kun je de ongebruikte stekkers zo afkoppelen alleen is hij niet future proof zoals de tagan.
Verder komt hij zeer goed uit reviews maar verwacht niet zoiets stils als de tagan, die heeft veels grootere koelblokken dus kan hij met veel minder airflow gekoeld.
Als ik me systeem stress dan haal ik nog nieteens de 60% van de max belasting van de voeding omdat de fan gewoon 600 toertjes draait( je kunt de lettertjes bijna rond zien dwarrelen zo langzaam gaat hij)

Zo kun je de rest van je nieuwe chieftec met 2x groote Akasa AK-183-L2B Ultra Quiet 42CFM 18 dB(a) (ct-systemen.nl) voor 12.50 per stuk koelen zoals ik .
4x (92 x 25) Noiseblocker SE2 40CFM 22 dB(a) ) (perfect-systems) er bij op een fan controller( die wil je niet voluit aan hebben met z´n vieren :P ) er bij en je bakkie is een droom maschine ;)

Die lian-li vind ik afzeterij en als ik hem punt voor punt vergelijk met me chieftec dan is de chieftec superieur op alle gebieden en vooraal de prijs.
En lanparty freaks nemen toch hoogstend een midi tower of wat kleiners.

[ Voor 16% gewijzigd door DJ_Squtshi op 08-12-2004 18:18 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
DJ_Squtshi schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:12:
[...]

Nou als je echt niet zoveel stekkers nodig hebt kun je de Ultra X-Connect 500W voeding nemen, daar kun je de ongebruikte stekkers zo afkoppelen alleen is hij niet future proof zoals de tagan.
Verder komt hij zeer goed uit reviews maar verwacht niet zoiets stils als de tagan, die heeft veels grootere koelblokken dus kan hij met veel minder airflow gekoeld.
Als ik me systeem stress dan haal ik nog nieteens de 60% van de max belasting van de voeding omdat de fan gewoon 600 toertjes draait( je kunt de lettertjes bijna rond zien dwarrelen zo langzaam gaat hij)

Zo kun je de rest van je nieuwe chieftec met 2x groote Akasa AK-183-L2B Ultra Quiet 42CFM 18 dB(a) (ct-systemen.nl) voor 12.50 per stuk koelen zoals ik .
4x (92 x 25) Noiseblocker SE2 40CFM 22 dB(a) ) (perfect-systems) er bij op een fan controller( die wil je niet voluit aan hebben met z´n vieren :P ) er bij en je bakkie is een droom maschine ;)

Die lian-li vind ik afzeterij en als ik hem punt voor punt vergelijk met me chieftec dan is de chieftec superieur op alle gebieden en vooraal de prijs.
En lanparty freaks nemen toch hoogstend een midi tower of wat kleiners.
hehe, ik ga wel vaak naar lanpartys, dan maar iets zwaarder tillen ;)

add me btw ff op msn anders, dan kan het hier weer ontopic :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

ephymerous schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:17:
[...]

hehe, ik ga wel vaak naar lanpartys, dan maar iets zwaarder tillen ;)

add me btw ff op msn anders, dan kan het hier weer ontopic :)
Ik heb je ff toegevoegd.
Zo erg offtopic is dit nou ook weer niet, de topic starter wordt volgens mij afgezet als hij die lian-li koopt dus vertel ik hem hoe hij een goed gekoelde,stille, kwalitatief goeie en niet idioot duure kast bijelkaar kan scharrelen :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Laatst online: 02-07 09:52
Damn die chieftec is echt groot :D

Heb zelf de bx-01(abcnog wat erachteraan :D ) en moet zeggen dat die heel goed bevalt, aleen is deze een stuk kleiner. De mijne zit rond de 20kg met alles erin wat moet die bigtower versie dan wel niet wegen :D

Maja zou zelf voor die chieftec gaan ipv die lian-li zelf veel meer vertrouwen in. Lijkt me ook een stuk steviger hij weegt wel wat maar hijs echt lekker stevig :D Dan kan je bv kijken of je de radiator niet rechtsonerin kan zetten bij de hdd omdat hier toch al een aantal 92mm fans zitten.

Bij mij zou dit niet passen maar in die kast van DJ lijkt het erop dat er genoeg ruimte is je moet dan aleen een stuk van dat hdd rek weg halen en verstevigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Th3Eagle op 09-12-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Me chieftec weegt ongeveer 20 Kg met me tagan en niks meer er in maar hij staat zo tenminste stewig ;).
Ik zou personlijk nooit van me leven die hdd rack aan stukken gaan zagen, is veels te handig en mooi :D

Zelf zou ik gewoon de rad bovenin doen en zoals ik al heb laten zien de lucht via een tunnel van boven halen en aan de achter kant er uit laten blaazen.
En het zou niet per see een vierkant omhulsel hoeven te zijn, kan ook van de achterste fan schuin naar boven lopen.

Hey Huigi, wat vind je eigenlijk van me ideeen en zow?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
DJ_Squtshi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:28:
[...]de topic starter wordt volgens mij afgezet als hij die lian-li koopt...
Ja maar ja... het oog wil ook wat he en de kast die je noemt vind ik butt-ugly! :P

Maareh, je idee (zie tekening, afgesloten ruimte) ga ik wel gebruiken. Dan zit de rad helaas wel weer in de bovenkant van de kast maar de fans zitten dan onder de rad en de rad zal hopelijk wel wat geluid van de fans filteren. Ik hoop alleen dat de 2 80mm fans de lucht van de 2 120mm fans weg kunnen werken zonder al te veel herrie... Resoneren ga ik wegwerken door tussen de kast en de radiator tochtstrip te plaatsen en de combo rad/fans op te hangen in rubbers.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Als je de roosters aan de acherkant weghaalt (heb je geen rooster noodig) en bijvoorbeeld dezelfde akasa fans neemt als ik (18dB 42 cfm) en dat combineert met 2 (80 x 25) Noiseblocker S2 Blauw fans met 19 dB en 30 cfm zit je wel goed.
De groote 12 cm fans moeten toch eerst de lucht door de rad zuigen en dan gaan er wel wat cfm´s verloren.
De 12 cm akasa kun je krijgen bij ct-systemen.nl en de noiseblocker bij perfect-systems.nl

Zo heb je het redelijk stil en je kan de fans met een fan controller altijd op 11 0f 10 V laten draaien afhankelijk van wat je doet en van het verschil in temp

Als ik jou was zou ik niet de lucht direct van boven halen maar met een tunnelachtig iets meer van de voorkant van de kast omdat je anders de warme lucht die van de achterkant van je kase komt weer opzuigt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
DJ_Squtshi schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:32:
Als je de roosters aan de acherkant weghaalt (heb je geen rooster noodig) en bijvoorbeeld dezelfde akasa fans neemt als ik (18dB 42 cfm) en dat combineert met 2 (80 x 25) Noiseblocker S2 Blauw fans met 19 dB en 30 cfm zit je wel goed.
De groote 12 cm fans moeten toch eerst de lucht door de rad zuigen en dan gaan er wel wat cfm´s verloren.
De 12 cm akasa kun je krijgen bij ct-systemen.nl en de noiseblocker bij perfect-systems.nl

Zo heb je het redelijk stil en je kan de fans met een fan controller altijd op 11 0f 10 V laten draaien afhankelijk van wat je doet en van het verschil in temp

Als ik jou was zou ik niet de lucht direct van boven halen maar met een tunnelachtig iets meer van de voorkant van de kast omdat je anders de warme lucht die van de achterkant van je kase komt weer opzuigt.
Roosters gaan eruit (dremel powah ;) ), die zijn lomp en ik ga alle fans uit de kast vervangen door Panaflo fans die uit de "oude" kast komen. Als het ff meezit kan ik vanavond al zagen knippen plakken. :D

* Huigie heeft er zin in...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Pics ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Die komen helaas later, had de kast vandaag verwacht maar als het ff meezit zie ik het nu pas zaterdag... :'(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Pics! 8)

Toch wel fijn zo'n grote kast, was de Lian-Li PC60 gewend en daar kon ik na het inbouwen van de waterkoeling echt nergens meer bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/Lian-Li_PC70/Ingewanden.jpg

Fans zitten gekit tegen het resoneren, fanguards zijn voor mietjes... :P Alle standaard ADDA fans vervangen door Panaflo en zijn aangesloten aan een rheobus..

Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/Lian-Li_PC70/Achterkant.jpg

Ik had nog een plaat geperforeerd alu liggen, daarvan en een beetje plakband :Y) heb ik de afvoer gemaakt, bakje sluit bijna naadloos aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/Lian-Li_PC70/Bak.jpg

Het scheelt me 5 graden! Kast is met alle fans op de "lekker stil" stand prime stabiel en met gamen zet ik nu alleen de "afvoer-fans" aan waar ik voorheen de fans onder de radiator voluit moest laten draaien. En dat scheelt enorm in de herrie.

Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/Lian-Li_PC70/Afvoer.jpg

* Huigie bedankt Ballebek voor het halen van de spullen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Huigie op 12-12-2004 20:29 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05
Huigie schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:07:
Pics! 8)
[...]

Geen dank, ben alleen bang dat het van de week weer Pizza of Chinees eten wordt om het kunstwerk te aanschouwen :D

Als ik volgende week tijd heb gaat ook de Dremel in mijn kast, zijn wat dingetjes die niet lekker zitten :)
Ik heb een Antec Performance Plus 1080AMG btw...

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 12-12-2004 21:06 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Als je die roostertjes achter je fans weg dremelt scheeld dat veel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Alle beetje helpen, je zal zeker verschil merken als je fans op 12V draaien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Denk dat ik dat ook maar ga doen dan, we hebben geen eens een dremel :D Ik zal de kerstman eens lief aankijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Lefty_38 schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:53:
Denk dat ik dat ook maar ga doen dan, we hebben geen eens een dremel :D Ik zal de kerstman eens lief aankijken ;)
Als ik jouw was zou ik de decoupeerzaag pakken, krijg je veel mooiere gaten mee gezaagd omdat je die veels steviger in je had kunt vasthouden dan de dremel en je schiet niet zomaar uit zoals met de dremel.

Zelf figuurtjes uitzagen doe ik veel liever met de decoupeerzaag met een dun blad.
als je van buiten zaagt moet je wel ff de voet van de decoupeerzaag met plakband beplakken anders kras je de kast.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Lefty_38 schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:48:
Als je die roostertjes achter je fans weg dremelt scheeld dat veel geluid?
Dat scheld HEEL VEEL geluid , vooral als je roosters weghaald waar de fans door heen zuigen.
Ook de luchtstroom wordt veel meer, een rooster zoals die lian-li heeft achter houdt iets van 85% van de lucht tegen.
Als je het verschil wilt merken moet je ze er uitzaagen en dan je systeem uti doen en een fan aan doen op 12 v zonder rooster en dan met roorser voor en dan achter de fan.
Dan merk je een ontsetend groot verschil in geluid en hoeveel lucht er verplaatst wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Huigie schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:07:
Pics! 8)

Toch wel fijn zo'n grote kast, was de Lian-Li PC60 gewend en daar kon ik na het inbouwen van de waterkoeling echt nergens meer bij.

[afbeelding]

Fans zitten gekit tegen het resoneren, fanguards zijn voor mietjes... :P Alle standaard ADDA fans vervangen door Panaflo en zijn aangesloten aan een rheobus..

[afbeelding]

Ik had nog een plaat geperforeerd alu liggen, daarvan en een beetje plakband :Y) heb ik de afvoer gemaakt, bakje sluit bijna naadloos aan.

[afbeelding]

Het scheelt me 5 graden! Kast is met alle fans op de "lekker stil" stand prime stabiel en met gamen zet ik nu alleen de "afvoer-fans" aan waar ik voorheen de fans onder de radiator voluit moest laten draaien. En dat scheelt enorm in de herrie.

[afbeelding]

hey slimmerik, je moet dat gaas wat om de rad heen zit wel ff min of meer lucht dicht maken anders zuigen de fans die achter naar buiten zuigen in plaats van door de rad gewoon lucht uit je kast.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
-> plakband, je ziet het niet maar het zit er wel... :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Huigie schreef op maandag 13 december 2004 @ 07:35:
-> plakband, je ziet het niet maar het zit er wel... :+
Is iid niet te zien , ik dacht dat dat je alleen die rooster had

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Iemand nog een gouden tip voor een mooi rooster voor boven de radiator? Ding zuigt redelijk wat stof aan...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Squtshi

DJ_Squtshi

Gewoon iets van een redelijk lucht doorlaatend stof filer er voor en zorg er voor dat je dat hele rooster gebeuren makkelijk uitelkaar kunt halen om het schoon te maken.

Specs

Pagina: 1