Viper V550 geeft geen beeld op Abit KR7A

Pagina: 1
Acties:

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Topicstarter
Ik ben bezig om een systeempje in elkaar te zetten van wat onderdelen die ik nog had liggen en wat spullen die ik laatst gekocht heb, maar het geeft geen beeld.
Wat ik nu aangesloten heb:

Abit KR7A
AMD Athlon 1400
256mb Crucial geheugen (DDR, pc2100)
Viper V550 (TNT 1)
twee USB poorten aan de voorkant van de kast zijn aangesloten op het moederbord.
voeding 300w noname

Alle PCI sloten zijn leeg
Geen harde schijven, cd-rom speler of fdd aangesloten.

2 verschillende beeldschermen geprobeerd, die het normaal gesproken gewoon doen.

Wanneer ik de computer aanzet, hoor ik de hdd opspinnen ed (toen hij nog aangesloten was), alle ventilatoren gaan draaien, geen piepjes van het mobo ed. Alles lijkt gewoon te werken, alleen de monitor ontvangt geen beeld.

Nu las ik de post van euss in dit topic. Is de Viper V550 ook zo'n kaart die verkeerd gekeyed is, en hij het daarom niet doet op mijn KR7A?

Ik heb hier geen multimeter, maar als ik zo kijk lijkt het alsof A2 nergens aan verbonden is. A5 is wel ergens aan verbonden.
A3 en A11 lijken ook nergens aan verbonden te zijn.

Is dit de reden dat er geen signaal naar de monitor gaat? Als ik het goed zie, draaien oudere videokaarten op 3.3v, en nieuwere op 1.5v? Is het probleem op te lossen door een nieuwere videokaart te monteren, die op 1.5v draait?

[ Voor 5% gewijzigd door wipe-out op 07-12-2004 16:44 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

De 550 is een good old 3,3 volt kaart, niet gebruiken dus op een nieuw moederbord! Veel AGP kaarten uit die tijd zijn verkeerd gekeyed helaas, DiamondMM was daar blijkbaar niet vies van, veel S3 kaarten zijn ook verkeerd gekeyed...

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
Dus als ik het goed heb moet het probleem opgelost zijn met een nieuwere videokaart, die op 1.5v werkt?

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

wipe-out schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:45:
Dus als ik het goed heb moet het probleem opgelost zijn met een nieuwere videokaart, die op 1.5v werkt?
Jep, of met een 'echte' universele kaart. Je kan met redelijke zekerheid stellen dat kaarten met een Geforce256 of nieuwer wel betrouwbaar gekeyed zijn. Als je niet veel 3D dingen gaat doen (wat ik me met een V550 ook niet kan voorstellen) kan je natuurlijk ook een PCI kaartje nemen, dat werkt natuurlijk altijd.

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
OK, bedankt, dan ga ik op zoek naar een ander kaartje. Kan het trouwens zijn dat m'n mobo schade heeft opgelopen?

De computer moet een speelding voor me worden met Linux erop btw.

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

wipe-out schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:08:
OK, bedankt, dan ga ik op zoek naar een ander kaartje. Kan het trouwens zijn dat m'n mobo schade heeft opgelopen?

De computer moet een speelding voor me worden met Linux erop btw.
Die kans bestaat ja, al blijft dat meestal bij een kapot AGP slot waardoor je dus nog met een PCI kaart vrolijk door kan werken. Helaas is het niet uitgesloten dat het moederbord helemaal overleden is maar dat is dus afwachten...
Pagina: 1