Toon posts:

TV-out werkt bij boot maar stopt als win start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen heb ik de FAQ gelezen en al gezocht naar oplossingen op het forum maar geen geluk :|

Ik heb een Geforce 3 Ti 500, Windows xp en een S-video -> SCART aansluiting.
Als ik de computer opstart (zonder de monitor aan te sluiten) verschijnt het boot scherm op de TV, het windows logo met het loading balkje en eenmaal geladen alleen maar een zwart scherm....

Mijn Driver instellingen van Nvidea gecontroleerd (recentste versie) maar alles lijkt mij normaal en met TV-tool geprobeerd maar ook 't zelfde resultaat. Op d' een of d' andere manier lijkt hij weer op de monitor over te schakelen als win geladen is want als ik tijdens dat zwart scherm op TV de monitor weer aansluit werkt de monitor normaal.

Geforce 3 is nie de ideale kaart voor tv-out maar 't zou toch nekeer mogen werken, alle hulp is welkom

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:28:
Om te beginnen heb ik de FAQ gelezen en al gezocht naar oplossingen op het forum maar geen geluk :|

Ik heb een Geforce 3 Ti 500, Windows xp en een S-video -> SCART aansluiting.
Als ik de computer opstart (zonder de monitor aan te sluiten) verschijnt het boot scherm op de TV, het windows logo met het loading balkje en eenmaal geladen alleen maar een zwart scherm....

Mijn Driver instellingen van Nvidea gecontroleerd (recentste versie) maar alles lijkt mij normaal en met TV-tool geprobeerd maar ook 't zelfde resultaat. Op d' een of d' andere manier lijkt hij weer op de monitor over te schakelen als win geladen is want als ik tijdens dat zwart scherm op TV de monitor weer aansluit werkt de monitor normaal.

Geforce 3 is nie de ideale kaart voor tv-out maar 't zou toch nekeer mogen werken, alle hulp is welkom
Dat je tv het bootscherm laat zien is volgens mij normaal. Dat hij daarna is XP geen tv-out geeft lijkt me toch echt een instelling in je drivers. Heb je de tv als wel primary aangegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de windows instellingen staat TV als primary

Heb dan als extra nog TV-tool geinstalleerd omdat je daar sneltoetsen hebt waarmee je TV of monitor primary kan zetten terwijl je bezig bent maar hielp dus ook niet
k weet het dus echt niemeer :?

Verwijderd

Verlaag je refreshrates eens.

Verwijderd

Topicstarter
refreshrate is 60Hz, bij mijn weten is nen TV normaal gezien 50Hz maar 60 zou toch moeten werken.

Verwijderd

En resolutie? Heb je die laag geprobeerd?
Pagina: 1