Toon posts:

primairy master not ATAPI compartible

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Primairy master ATAPI non compartible (oid). M'n primairy master, dat is m'n dvd-brander. Ik heb de HD met een sata-kabel verbonden. En ik heb de IDE-kabel van de HD (die bij het mobo zat) tussen IDE_pri en de dvdbrander gestopt. Zou het hier aan kunnen liggen en heb ik een andere kabel nodig? Of is het iets anders. Ik wil namelijk als boot-device m'n dvdbrander gebruiken.

mobo: asus k8n
DVDrw: Lite-on 16x DL

In de bios staat hij er ook niet bij. Daar staat alleen op de 3e master de HD. Verder zijn de 1,2,4e vrij. Ik heb nl ook geen floppydrive erin zitten. Of is deze juist wel nodig, ik d8 nl van niet

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat klinkt erg als een verkeerd aangesloten kabel... Staat in het BIOS de primary IDE op AUTO (zowel master als slave)? Is de brander echt als master gejumperd? Heb je de blauwe (of in ieder geval niet grijs of zwarte) stekker van de IDE kabel in het moederbord zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:02:
Dat klinkt erg als een verkeerd aangesloten kabel... Staat in het BIOS de primary IDE op AUTO (zowel master als slave)? Is de brander echt als master gejumperd? Heb je de blauwe (of in ieder geval niet grijs of zwarte) stekker van de IDE kabel in het moederbord zitten?
Volgens mij staat de primary IDE op auto (weet het niet cker, als ik thuis kom kijk ik ff). De brander is 100% zeker master gejumperd. En die IDE kabel had alleen 3 zwarte stekkers.
En ik heb de stekker van het lange stuk (tov het midden) in het mobo gestopt en het uiteinde van de korte in de brander.