Toon posts:

draadloos netwerk thuis verdeeld over meerdere verdiepingen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel is de volgende situatie:

Ik woon in een tussenwoning: begane grond, 1e verdieping, zolder.
De telefoonaansluiting komt binnen op de begane grond.
Ik heb ADSL economy van Planet Internet (snel genoeg, geen download limiet en betaalbaar).
Mijn computers staan op zolder: er loopt een lange UTP kabel naar de zolder toe die is aangesloten op 1 van de PC's die dient als router (Kerio Winroute) en middels een ethernethub is de andere PC verbonden. Werkt allemaal prima.

Nu ben ik bezig met een HTPC en die moet op de begane grond komen.
Deze moet ook voorzien worden van netwerk en internetmogelijkheden.
Ook moet in de toekomst het mogelijk zijn om op de 1e verdieping een PC te kunnen koppelen aan het netwerk.

In hoeverre is een draadloos netwerk een optie? Ik bedoel: is het bereik van de zender en de ontvangst van de ontvangers sterk genoeg om door betonnen muren en vloeren / plafonds te gaan? Vorig jaar heb ik eens dit geprobeerd. Maar toen had ik 5% ontvangst op zolder.

Ik zat zelf te denken aan het volgende:
ADSL wireless router op de begane grond.
Wireless receiver op de HTPC (deze staat 24/7 aan).
Deze HTPC gaat dan voorzien worden van Winroute en gaat dienen als router voor het hele netwerk.

De HTPC heeft een UTP kabel in de 2e netwerkkaart die wordt doorgetrokken naar de zolderverdieping en op de zolder wordt dan een wireless accespoint geplaatst.
De computers op zolder hebben dan een wireless receiver om te contacten met het accesspoint.

Ook de computers op de 1e verdieping kunnen eventueel uitgerust worden met een wireless receiver om te contacten met het accesspoint op zolder.

Wat denken jullie hiervan of is er een betere cq. goedkopere oplossing?
En wat zijn de kosten van zoiets?
Het liefst alles wireless maar ik kan me voorstellen dat de ontvangst niet goed is.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik zou proberen je router te bekabelen, van modem naar switch...

Oplossing
- ADSL wireless router op BG, wireless naar HTPC, UTP naar switch/AP op zolder
- PCs op zolder kunnen dan UTP en wireless

Als je je AP op zolder een beetje handig plaatst kun je overal in huis connecten.
Bij mij thuis hangt router/AP in het trapgat op de 2e verdieping. Heb hiermee in hele huis (beton)+ tuin (15 m diep) een goed bereik....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is eigenlijk de situatie die ik zelf ook schets toch?
En wat kost zoiets nu ongeveer?

Verwijderd

Dat is iets wat je prima zelf uit kunt zoeken. En wat heeft dit in godsnaam te maken met Professional Networking & Servers :?

Dit topic is gesloten.