Ik heb recent een PC in elkaar gezet, met de volgende onderdelen:
MB: Asus P5GD2 Deluxe
Processor: P4 3 Ghz (Chipset 775)
Mem: 1 GB (2x 512 PC3200)
HD: Seagate Barracuda SATA 160 GB
Video: PCI Express: Gainward Ultra/1960PCX GS --> Dit is een Nvidia 6600GT met 128 DDR3 geheugen
Mijn probleem:
Ik had eerst een oudere voeding gebruikt (480 watt) en die maakte erg veel lawaai.
(vliegtuig wat opstijgt). Ik heb daarom een nieuwe gekocht en heb de Zalman ZM400B-APS gekocht 400 Watt, (Combined power: 380 Watt). In gedachte dat Zalman kwalitatief goed is en bekend staat als een low-noise voeding.
Echter bij gebruik (zeker bij games etc) slaat deze voeding ook in 'overdrive'.
Ik weet niet wat de precieze term is, maar hij maakt dus ook enorm veel lawaai.
Dit doet hij niet gelijk, bij opstart gaat het op zich goed, maar na een minuut of zo gaat hij blijvend enorm tekeer. Machine geeft verder geen enkel probleem.
Hoor graag hoe ik kan zorgen dat de voeding normaal functioneert.
(Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of een voeding extra toeren gaat maken omdat het te warm wordt in de kast of omdat hij meer stroom moet afgeven dan hij op normale toeren aankan?)
Dank alvast.
MB: Asus P5GD2 Deluxe
Processor: P4 3 Ghz (Chipset 775)
Mem: 1 GB (2x 512 PC3200)
HD: Seagate Barracuda SATA 160 GB
Video: PCI Express: Gainward Ultra/1960PCX GS --> Dit is een Nvidia 6600GT met 128 DDR3 geheugen
Mijn probleem:
Ik had eerst een oudere voeding gebruikt (480 watt) en die maakte erg veel lawaai.
(vliegtuig wat opstijgt). Ik heb daarom een nieuwe gekocht en heb de Zalman ZM400B-APS gekocht 400 Watt, (Combined power: 380 Watt). In gedachte dat Zalman kwalitatief goed is en bekend staat als een low-noise voeding.
Echter bij gebruik (zeker bij games etc) slaat deze voeding ook in 'overdrive'.
Ik weet niet wat de precieze term is, maar hij maakt dus ook enorm veel lawaai.
Dit doet hij niet gelijk, bij opstart gaat het op zich goed, maar na een minuut of zo gaat hij blijvend enorm tekeer. Machine geeft verder geen enkel probleem.
Hoor graag hoe ik kan zorgen dat de voeding normaal functioneert.
(Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of een voeding extra toeren gaat maken omdat het te warm wordt in de kast of omdat hij meer stroom moet afgeven dan hij op normale toeren aankan?)
Dank alvast.