Ik heb een probleem tijdens het installeren van Windows XP Professional Service Pack 1 en service pack 2.
Het betreft hier een schone installatie van een volledige versie van Windows en heeft betrekking op beide service packs. Dit zal ik verderop nader verklaren.
Tijdens de XP installatie-procedure tijdens het kopiëren van de bestanden komt er de foutmelding dat hij de bestanden niet kan vinden op de cd-rom. Deze bestanden heb ik genoteerd in volgorde:
ks.sys,modem.sys,parport.sys,swenum.sys,wdmaud.drv,cnbjmon.dll,pjlmon.dll,
pjmon.dll,ndisuio.sys,processr.sys,amdk6.sys,amdk7.sysarp1394.syscrusoe.sys,
dmutil.dll,hid.dll,mf.sys,mssmbios.sys,msyuw.dll,nic1394.sys,pid.dll,sonydcam.sys,
stream.sys,tunmp.sys,wzcsapi.dll,wzcsvc.dlliyuv_32.dll,msh263.drv,usbintel.sys,ntkrnlpa.exe
Hierna start de computer opnieuw op en met de melding kan ntkrnl.exe niet vinden.
Na een aantal keer geprobeerd te hebben met verschillende bios instellingen verdwijnen gek genoeg de foutmelding weer alleen krijg ik dan een blue-screen ergens in de 70-80% met "0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
Dan weer geprobeerd zonder CPU caching level 1 en 2 uitgezet en shadow uitgezet. Geen succes.

Windows 2000 wil wel installeren alleen heb ik daar de serial niet meer van.
De combinatie geheugen&moederbord&hardeschijf heeft al gewerkt voordat ik hieraan begon.
Zou het misschien toch het geheugen zijn omdat hij de ene keer de bestanden wel kan vinden en de andere keer niet? En welke opties kan ik veranderen in het geheugen om dit te verhelpen.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Het betreft hier een schone installatie van een volledige versie van Windows en heeft betrekking op beide service packs. Dit zal ik verderop nader verklaren.
Tijdens de XP installatie-procedure tijdens het kopiëren van de bestanden komt er de foutmelding dat hij de bestanden niet kan vinden op de cd-rom. Deze bestanden heb ik genoteerd in volgorde:
ks.sys,modem.sys,parport.sys,swenum.sys,wdmaud.drv,cnbjmon.dll,pjlmon.dll,
pjmon.dll,ndisuio.sys,processr.sys,amdk6.sys,amdk7.sysarp1394.syscrusoe.sys,
dmutil.dll,hid.dll,mf.sys,mssmbios.sys,msyuw.dll,nic1394.sys,pid.dll,sonydcam.sys,
stream.sys,tunmp.sys,wzcsapi.dll,wzcsvc.dlliyuv_32.dll,msh263.drv,usbintel.sys,ntkrnlpa.exe
Hierna start de computer opnieuw op en met de melding kan ntkrnl.exe niet vinden.
Na een aantal keer geprobeerd te hebben met verschillende bios instellingen verdwijnen gek genoeg de foutmelding weer alleen krijg ik dan een blue-screen ergens in de 70-80% met "0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
Dan weer geprobeerd zonder CPU caching level 1 en 2 uitgezet en shadow uitgezet. Geen succes.
Het systeem bestaat uit wat oude gebruikte onderdelen van vorige computers. Een Asus A7M266 moederbord, een nieuwe Duron 850 Mhz, een reepje 256 mb DDR geheugen(merk zou ik even niet weten), een Maxtor 60 gig(type zou ik even niet weten).0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
This is a rather nasty error that could be caused by just about anything, including busted audio drivers, incompatible video drivers, bad or corrupt hard disk, and faulty hardware such as bad RAM. The error may be triggered by an event such as plugging in a USB device, but the problem is, the fault may not lie with the device that was actually plugged in. Worse still, other errors can mask this one. The point is, the crash may be a symptom of some other problem, or another crash might prevent you from seeing this one.
Windows 2000 wil wel installeren alleen heb ik daar de serial niet meer van.
De combinatie geheugen&moederbord&hardeschijf heeft al gewerkt voordat ik hieraan begon.
Zou het misschien toch het geheugen zijn omdat hij de ene keer de bestanden wel kan vinden en de andere keer niet? En welke opties kan ik veranderen in het geheugen om dit te verhelpen.
Ik kijk uit naar jullie reacties!