Toon posts:

Internet werkt om de paar minuten niet, msn blijft online

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een compuserve 1024 abonnement dat tot nu toe goed heeft gewerkt. Maar sinds een paar dagen kan mijn computer om de paar minuten niet meer naar internet sites connecten. Het internet doet het dan nog wel want mijn internetradio blijft doorspelen en ik kan gewoon doorchatten op msn.
Zo zit ik soms op got door een topic te bladeren, druk ik op de volgende page, krijg ik van firefox een alert dat ik mijn path moet controleren voor fouten oid. Dan probeer ik het meestal nog 10 x en na 5 minuten werkt alles gewoon weer :S

Ik gebruik windows XP en ben op het internet aangesloten dmv een zyxel router die ik van compuserve kreeg.
Kent iemand dit probleem?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 16:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je internetradio en msn door blijven werken, dan lijkt dit mij een soort DNS probleem. Als ze namelijk een verbinding tot stand gebracht hebben, dan weten ze dus het ip van de andere zijde. Als je naar een andere pagina toe surft moet de naam eerst via de DNS omgezet worden in een ip.
Je zegt dat je gebruik maakt van een router, zitten er nog meer pc's op dezelfde router? En zoja, hebben deze dat probleem ook? En je eigen netwerk, wat gebeurt daar mee?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten nog 2 andere pc's op de router, 1 via lan, die eigenlijk nooit gebruikt wordt en 1 laptop die er wireless op is aangesloten. De router heeft namelijk zowel Lan als Wlan. De router heeft dit probleem ook, vroeger d8 ik dat dit door de kwaliteit van de draadloze verbinding kwam, aangezien daar geen msn of winamp op staan d8 ik dat heel de verbinding dan gewoon uit viel.
Maar het probleem op mijn pc blijft zich voordoen, ook al staan de andere computers uit.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 11:45

Whuzz

Dodgeball!

En als je op het moment dat zo'n site niet wil laden het eens via het directe IP van de site probeert, lukt het dan wel?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe dat moet.
Ik heb nu trouwens weer een aantal x op refresh moeten drukken om de nieuwe reactie te zien :S

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Heb je toevallig SP2?

Ik heb dus precies het zelfde probleem gehad. Na verse install zonder SP2 waren mijn problemen opgelost ... (SP1 werkt wel perfect)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 16:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:53:
Er zitten nog 2 andere pc's op de router, 1 via lan, die eigenlijk nooit gebruikt wordt en 1 laptop die er wireless op is aangesloten.
[...]
Maar het probleem op mijn pc blijft zich voordoen, ook al staan de andere computers uit.
Dus als ik zeg dat alleen jouw pc dit probleem heeft, klopt dat dan? :9 Want dan zou je misschien eens op virii, spyware, malware, etc. kunnen gaan zoeken. Als alle pc's dit probleem hebben, dan ligt het probleem bij de router, of je provider natuurlijk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb SP 2. Ik d8 vroeger dat het door mijn gmail norifier kwam, omdat deze altijd een foutmedling gaf wanneer mijn internet het niet meer deed, maar kennelijk was het een gevolg en geen oorzaak van de fout. Steam is het ook niet iig.

Verwijderd

Topicstarter
Wolkjeh schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:08:
[...]

Dus als ik zeg dat alleen jouw pc dit probleem heeft, klopt dat dan? :9 Want dan zou je misschien eens op virii, spyware, malware, etc. kunnen gaan zoeken. Als alle pc's dit probleem hebben, dan ligt het probleem bij de router, of je provider natuurlijk.
Ik denk het wel, maar weet dit niet zeker.
Ik heb natuurlijk ad-aware al geprobeerd, die vind er telkens 1 die die na het verwijderen ervan gewoon weer vind.
Virus-scanner ga ik zo even installeren

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Op het moment dat het weer gebeurt probeer eens naar http://www.tweakers.net te gaan. Op het moment dat dat niet lukt, ga dan naar http://213.239.154.35 (het directe IP van www.tweakers.net) als dat dan wél lukt dan lijkt het me een DNS probleem.

Verwijderd

heb je toevallig ook een draadloos telefoontoestel op dezelfde lijn zitten ??? Het is een bekend euvel dat door het "contact" zoeken van de telefoon met het basisstation de internet verbinding wegvalt...klinkt misschien een beetje vaag, maar bij vrienden was dit de oorzaak van het uitvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja we hebben idd 4 draadloze toestellen met 1 basisstation, maar die kan toch niet mijn lan-verbinding verstoren?

Verwijderd

Topicstarter
De virusscanner heeft 7 virussen gevonden en verwijderd. Maar hier lag het kennelijk niet aan. Het probleem lijkt zich telkens vaker voor te doen. Ook op de andere computers.
Ik heb even naar mijn router instellingen gekeken maar hier lijkt alles te kloppen.
Wanneer het internet het wel doet laden sites zoals tweakers en fok ook heel langzaam en vaak met fouten erin. Ik kan nog zelden een site goed laden.
Zou het toch een virus kunnen zijn die dus op alle computers zit?

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

bl33d

I love the smell of Napalm..

Probeer eens bij het begin te kijken.

- Komt zo'n i-net uitval alleen voor op jouw pc ? of ook op andere machines ? Zoja, ligt het aan
de PC zelf. Installeer het opnieuw en kijk hoe het dan gaat.

- Indien bij meerdere machines zou de oorzaak mogelijk liggen bij je router. Heb je gekeken of
een firmware upgrade een oplossing is ? Of gekeken of er eventuel meerdere mensen
problemen hebben met een zyxtel router die jij hebt ?

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:15:
Op het moment dat het weer gebeurt probeer eens naar http://www.tweakers.net te gaan. Op het moment dat dat niet lukt, ga dan naar http://213.239.154.35 (het directe IP van www.tweakers.net) als dat dan wél lukt dan lijkt het me een DNS probleem.
Dit heb ik geprobeerd en het werkte idd.Wanneer geen een site meer werkt, werkt http://213.239.154.35 wel.
Ik heb trouwens de tijd even opgemeten dat het internet het niet doet. Dit is ongeveer 7 minuten.
Kan het iets te maken hebben met mijn time-out values?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:35:
Dit heb ik geprobeerd en het werkte idd.Wanneer geen een site meer werkt, werkt http://213.239.154.35 wel.
Ik heb trouwens de tijd even opgemeten dat het internet het niet doet. Dit is ongeveer 7 minuten.
Kan het iets te maken hebben met mijn time-out values?
Ik zou handmatig even andere DNS servers proberen, die van XS4All ofzo en kijken of dat verschil maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:03:
[...]

Ik zou handmatig even andere DNS servers proberen, die van XS4All ofzo en kijken of dat verschil maakt.
Sorry voor mijn noobie antwoord, maar hoe bedoel je precies?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:15:
[...]

Sorry voor mijn noobie antwoord, maar hoe bedoel je precies?
Nou, je gaat naar www.xs4all.nl , zoekt daar de DNS servers op, gaat vervolgens naar je TCP/IP eigenschappen en vult daar een van die server in :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:01:
[...]

Nou, je gaat naar www.xs4all.nl , zoekt daar de DNS servers op, gaat vervolgens naar je TCP/IP eigenschappen en vult daar een van die server in :z
Aha, net even geprobeerd, maar dan werkt geen een site meer.
Een paar dagen geleden viel bij ons de stroom voor een paar minuten uit. Zou dit het mss kunnen zijn?
Aangezien het om de zoveel tijd gebeurt en het maar ong. 7 minuten duurt ben ik toch bang dat het een virus is die zich via het netwerk heeft verspreid. Wel vaag dat geen van de virusscanners van de 3 computers iets gevonden heeft. (behalve die van mij, maar dat virus was kennelijk niet de oorzaak(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sommige spyware kan ook DNS verneuken, vooral de meuk dat bij Kazaa (niet -lite) meekomt is vrij berucht wat dat betreft. AdAware er eens goed overheen laten gaan is allicht geen overbodige luxe.

Oslik blyat! Oslik!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:53:
Aha, net even geprobeerd, maar dan werkt geen een site meer.
Dan heb je iets verkeerd gedaan denk ik. Voor zover ik weet zijn de DNS servers van XS4All gewoon voor iedereen toegankelijk, ik gebruik zelf ook één van hun servers als secondary DNS.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, de xs4all dns werken tegenwoordig alleen voor intern gebruik

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

* Floor-is kan alleen maar denken: "OMFG CompuServe? Daar hebben we toch actie tegen gevoerd als zijnde Tweakers?"

Maareuh DNS-servers die het wel doen voor je:
213.239.128.3
213.239.176.4
213.239.128.5

Bericht hierboven

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Kees schreef op woensdag 08 december 2004 @ 03:50:
nee, de xs4all dns werken tegenwoordig alleen voor intern gebruik
k.
Gebruik dan die van Demon, die doen het nog wel extern meen ik :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

je kunt in de Zyxel modem,

http://192.168.1.254

username admin / password 1234

onder LAN zelf DNS servers invullen,

je kunt hier dus een aantal alternatieven voor bedenken.

62.212.78.199
216.168.225.217
216.168.225.218

mocht dit nog niet helpen, probeer deze DNS servers dan vast in te stellen op de netwerkkaart van je PC, dan omzeil je de DNS cache functie van het modem...

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is het niet zo dat je router vol loopt met IP-connecties en er daardoor geen nieuwe verbindingen meer kunnen worden gemaakt? De oorzaak hiervoor zou je kunnen zoeken in P2P verbindingen, trojans en spyware.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Probeer voor 't scannen op spy- en adware even Hitman Pro, da's een combinatie van pakketten en werkt stukken grondiger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon andere dns servers geprobeerd en nu werkt het perfect. De andere computers hebben er ook geen last van ondanks dat ik daar de andere dns servers niet heb ingesteld :o

Verwijderd

Je probleem is opgelost? Want ik heb namelijk precies hetzelfde gehad! En ik heb ook compuserve. Maar goed, ik heb toen ook andere dns servers geprobeerd, daar lag het niet aan. het lag ook niet bij compuserve, ik had immers gewoon verbinding. Het probleem lag hem denk ik in spyware, gaan vaak pielen met dns. Ad-aware enz. erover gahaald, loste niks op. Uiteindelijk maar een frash install gedaan, nu zo'n 1.5 maand later nog steeds geen problemen. Er zal toch ergens wat muk, spyware, opgestaan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
IEFtm schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:22:
je kunt in de Zyxel modem,

http://192.168.1.254

username admin / password 1234

onder LAN zelf DNS servers invullen,

je kunt hier dus een aantal alternatieven voor bedenken.

62.212.78.199
216.168.225.217
216.168.225.218

mocht dit nog niet helpen, probeer deze DNS servers dan vast in te stellen op de netwerkkaart van je PC, dan omzeil je de DNS cache functie van het modem...
Dit heb ik geprobeerd en het werkte eerst niet. Toen ik de servers van Floris probeerde werkte het wel :D. Heb m'n pc ondertussen geformatteerd en toen bleven de problemen zich voordoen. Het kan dus geen virus of spyware zijn. Maar na de dns servers in de router veranderd te hebben heeft geen van de pc's nog problemen met internet.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

En bij mij helpt het gewoon totaal niet hè!

Ici kann uw Werbung staan

Pagina: 1