Mijn videocamera als webcam gebruiken lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
goed, ik heb hierop gezocht in het forum, maar ik wist eigenlijk niet precies wat ik zocht, en wat ik kon vinden dat hielp me niet verder, dus vandaar dat ik er een nieuw topic over open...

ik heb mijn sony videocamera via een tulpkabeltje aangesloten op de composite in-poort van het asus vivo blokje wat bij mijn asus radeon 9800xt zat, en deze heb ik vervolgens in het bijbehorende poortje op de videokaart geprikt. nu wil ik de camera als webcam gebruiken, maar dat lukt me niet...

ik heb het zowel met s-video als composite geprobeerd maar bij bijde zegt msn dat er geen cam aanwezig is, terwijl ik in de wizard beeld en geluid afstemmen toch duidelijk beeld krijg te zien...

aangezien ik van dit soort zaken vrij weinig verstand heb kom ik er zelf niet uit...

welicht dat iemand mij hiermee kan helpen?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kan trackercam niet wat voor je betekenen?

Wise enough to play the fool

• h_fabrikant
mischien moet ik het anders uitleggen:

ik wil mijn sony hi8 camera gebruiken om via msn messenger als webcam te gebruiken.

ik heb als videokaart in mijn pc een asus radeon 9800xt/tvd zitten, daarbij werd een asus vivo kastje geleverd wat met een kabel in de videkaart gaat. op dit kastje zitten 4 aansluitingen, s-video in, composite in, s-video out en composite out. daar heb ik vervolgens de camera op aangesloten.

vervolgens heb in msn messenger onder extra de wizard beeld en geluid afstemmen geopend.

vervolgens selecteer ik daar als camera "ATI Rage Theater Video Capture-Composite" en druk op volgende. dan zie ik duidelijk het beeld wat op dat moment ook op de camera te zien is.

vervolgens werk ik de wizard verder af, maar daarna zegt msn dat ie geen cam kan vinden...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je zegt niet welke camera je hebt, maar heeft ie toevallig geen firewire aansluiting? Zo ja, dan wordt het stuk makkelijker ;) .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:44
Ik heb hier een Sony DV camera aangesloten op firewire, maar msn pakt het ook niet. Kun je wel opnemen via Windows movie maker?
Ik heb het zelf nooit geprobeert omdat ik een hekel heb aan msn-plus, maar ik gok dat het daarmee wel werkt.

Ioniq 5 P45

• h_fabrikant
nee, tis al een ouder model, zit geen firewire op...

ik heb inmiddels het programma webcamdv gedownload, en dat werkt prima, het enige nadeel is dat het beeld trilt...

verder staat ie niet automatisch op pal ingesteld waardoor ik dus het probleem heb dat ik eerst een ander programma moet starten (ik gebruik er AM Capture voor) om dat goed in te stellen, anders is het beeld geen gezicht...

nou ben ik er wel blij mee dat ik het met dat programma allemaal voor elkaar kan krijgen, maar het moet toch mogelijk zijn om die camera ook zonder zo'n programma als webcam te gebruiken?
Pagina: 1