[AD] userinstellingen verdwijnen automatisch

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb en probleem met instellingen die ik heb gemaakt in de active Directory.

Ik zal eerst even vertellen wat de bedoeling is:
Een gebruiker R moet een mail kunnen sturen onder de naam van gebruiker B (niet met de toevoeging "on behalf of")
Om dit te kunnen bereiken heb ik bij gebruiker B de securitysettings aangepast. (zie plaatje hieronder)
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbosch-it.nl/ADR.gif
Gebruiker R krijgt dan full control toegewezen en dan werkt het perfect.

Maar het rare is dat, na een herstart of na enkele uren, gebruiker R verwijderd is uit de securitysettings van gebruiker B, zonder dat er iets aan de Active Directory veranderd is verder.
Ik heb de gebruiker al een paar keer toegevoegd maar telkens verdwijnt deze weer.
Ook heb ik het systeem al een keer volledig gescant met de virusscanner en met AdAware en Spybot, maar dit leverde geen resultaat op.

Tijdens een herstart zag ik ook even langskomen: "Active directory is rebuilding indices". Maar dit verklaart dan weer niet waarom de setting ook verwijderd na een paar uur (zonder herstart o.i.d.)

Wat zie ik over het hoofd of wat zou ik nog kunnen proberen??

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Gaat het om 1 server met AD of meerdere servers waarover repliceerd wordt? Anders zou je daar eens naar kunnen kijken.... Controleer ook de event viewer eens op vreemde dingen mbt AD

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beetje lompe benadering om R full control te geven op gebruiker B, alleen om namens hem mail te kunnen versturen. Waarom geef je'm niet gewoon send as rechten?
Overigens zou het kunnen zijn dat R lid is van de Exchange (Full) Administrators groep en van daar uit een deny krijgt op B's mailbox

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• noot101
BFS schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:54:
Gaat het om 1 server met AD of meerdere servers waarover repliceerd wordt? Anders zou je daar eens naar kunnen kijken.... Controleer ook de event viewer eens op vreemde dingen mbt AD
Het gaat idd over 1 Win2003 SBS server.
Brahiewahiewa schreef op woensdag 08 december 2004 @ 02:27:
Beetje lompe benadering om R full control te geven op gebruiker B, alleen om namens hem mail te kunnen versturen. Waarom geef je'm niet gewoon send as rechten?
Overigens zou het kunnen zijn dat R lid is van de Exchange (Full) Administrators groep en van daar uit een deny krijgt op B's mailbox
Klopt idd dat full control veel is, maar dat doet er nu even niet toe. Want of ik nu full control geef of alleen send as, het verdwijnt toch helaas. En helaas is de gebruiker ook geen lid van de Exchange Administrators groep.
Maar ik krijg wel het idee dat er ergens een security instelling zit die dwars zit en mijn instelling weer wijzigd.

ik ga weer verder zoeken en hoop dat er nog iemand een idee heeft.
THX

Verwijderd

Is gebruiker B lid van een van onderstaande groepen?:
Enterprise Admins
Schema Admins
Domain Admins
Administrators
Domain Controllers
Cert Publishers
Backup Operators
Replicator Server Operators
Account Operators
Print Operators

Als dat zo is, dan reset Adminsdholder de ACL van User B ieder uur.

Zie ook: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q318180

• noot101
Het was idd zo dat gebruiker B lid was van de groep Administrators.
Ik heb dit nu veranderd en het werkt nu perfect.
Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1