Toon posts:

PDA als afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heeft Essent alle frequenties op één lijn gezet dus nu zijn de meeste zender van mijn televisie verdewenen. Door een kapotte originele afstandsbediening moet ik het nu doen met een universele die niet in het menu van mijn televisie kan komen. Nu dacht ik aan een pda die ik hier nog heb liggen, zodat die dienst kan doen als afstandsbediening. Nu is mijn vraag dus of er überhaupt wel software voor dat oude ding te krijgen is, kan niets vinden op de site van Sony zelf.

TV: Loewe M37 VT
AB: Phillips Universal (meer staat er niet op)
PDA: Sony Clie PEG-SL10/C

De pda heeft wel infrarood, maar ik betwijfel zelf of hij dergelijke software ondersteund. Iemand een idee?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Meestal moet je specifieke IR-functies "programmeren" door er met je originele AB op te richten en de juiste knop in te drukken. Aangezien je originele AB kapot is, denk ik dat het je niet gaat lukken.

Waarschijnlijk is de enige optie om je AB te laten repareren.. Of doe anders een briefje naar Loewe of je nog een dergelijke AB kan kopen/krijgen, soms heb je geluk en sturen ze je er eentje toe :)

Bloed, zweet & koffie

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er is wel PDA software om van je PDA een IR te maken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Alleen is de ir van de sony daarvoor niet geschikt meen ik. Die sony pda is volgens mij palm os, dus je zou eens kunnen kijken.

Anders kan je natuurlijk een andere remote kopen. Ik heb dit weekend toevallig een sony rm-v302t gekocht bij de mediamarkt en op de beschrijving die erbij zit staan ook codes voor het merk Loewe. Op mijn TV bedient die ab ook het menu dus ik kan zenders tunen (was ook bang dat dat niet zou werken)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik heb ook ff dat programma OmniRemote geprobeerd, maar je moet je PDA toch de codes leren dus dat gaat niet werken. Ik zal dan ff naar die sony AB kijken.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb hier ook nog een p1 laptop met win98 erop.
Bestaat hiervoor ook software voor om met de irda poort een afstandbediening te creeren?
Pagina: 1