Toon posts:

Xbox controller modden met USB connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op deze website een verhaaltje gelezen om een Xbox controller aan te sluiten op een pc. Zou vrij simpel gaan door gewoon het stekkertje te vervangen door een USB exemplaar. Heeft iemand dit al gedaan en wie kan mij zeggen of het ook echt goed werkt?

Daarnaast knippen ze de kabel af NA dat blokje waarmee je de kabel van de Xbox controller in 2 delen kunt opsplitesen (zoals op de foto).
Afbeeldingslocatie: http://www.fury-tech.com/content/images/xboxcm/xboxcm_05.jpg

Kun je hem ook gewoon voor het blokje afknippen (dus aan de kant waar de controller vast zit) of heeft dat blokje nog een bepaald doel?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik heb al gehoord dat de Xbox inderdaad met USB werkt, maar gewoon een ander stekkertje gebruikt. Zijn hier al topics over geweest dacht ik. En als ze afknippen na dat blokje, dan zal dat zo wel werken. Je kan proberen zonder blokje, maar met zal het werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 13:46

amd187

Ondertitel

Dit werkt inderdaad.
zelf heb ik het ook gedaan maar dan met een extension kabel en een usb verleng kabel.
enige wat je nodig hebt is drivers voor het apparaat :)
het blokje is tegen signaal ruis denk ik, maakt niet veel uit of je die er tussen uit haalt.

edit: nog een mooi linkje voor je: http://www.xbox-scene.com/articles/xbox-usb-xbox-cable.php

[ Voor 18% gewijzigd door amd187 op 07-12-2004 16:04 ]

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Het blokje is alleen voor als iemand z'n nek breekt over je kabel dat hij eruit schiet en niet je xbox valt. Dus die heeft geen nut verder.

Senri no michi mo ippo kara

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 13:46

amd187

Ondertitel

Neophyte schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:07:
Het blokje is alleen voor als iemand z'n nek breekt over je kabel dat hij eruit schiet en niet je xbox valt. Dus die heeft geen nut verder.
die zit er ook tussen ja.... maar dat blokje wat op die pic te zien is, is dat blokje dus niet 8)

Verwijderd

Ik weet dat op dat racestuur wat laatst bij de aldi aangeboden werd een ps2 connector zit met verloopkabels naar o.a. usb en ik dacht ook naar xbox. Is er niet iemand die zo'n setje gekocht heeft die er de multimeter op kan zetten? Volgens mij zaten er namelijk alleen maar connectors in die verloopkabels en geen actieve sjit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus dat blokje waar je de kabel mee in tweeen kunt delen heeft dus wel degelijk een functie? Naja, dan knip ik hem wel vlak achter de connector af (zoals op het plaatje is te zien). Die site die ik in m'n OP zette, heeft ook een linkje met drivers.. Dus als er meerdere mensen zijn die dit projectje willen proberen :)

• Neophyte

Neophyte

it's back....

amd187 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:12:
[...]

die zit er ook tussen ja.... maar dat blokje wat op die pic te zien is, is dat blokje dus niet 8)
Als ik de post van de TS lees, dan doelt hij echt op dat antixboxflikkercqnekbreekblokje, tenminste dat maak ik op uit dit stukje:
Daarnaast knippen ze de kabel af NA dat blokje waarmee je de kabel van de Xbox controller in 2 delen kunt opsplitesen (zoals op de foto).
Kun je hem ook gewoon voor het blokje afknippen (dus aan de kant waar de controller vast zit) of heeft dat blokje nog een bepaald doel?
En in zijn laatste antwoord:
Oke, dus dat blokje waar je de kabel mee in tweeen kunt delen heeft dus wel degelijk een functie?
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben :Y) Maar anders is het toch echt wat ik eerder als antwoord gaf

[ Voor 10% gewijzigd door Neophyte op 08-12-2004 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beter lezen want ik heb het over het blokje waarmee je de kabel in tweeen kunt delen! Als je een xbox controller gezien hebt, dan weet je precies waar ik het over heb..

Nogmaals, ik heb het dus NIET over het antijenekbreekblokje!!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14
Euh, volgens mij is het 'antijenekbreekblokje' toch waar je de kabel 'in tweeen kunt delen'?

En ja, ik heb al een xbox-controller gezien, ik heb er ook 2 hier.
Trouwens, voor 2 of 3€ koop je gewoon een verloopje, is dat niet handiger/netter/veiliger/...? :?

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Fire69 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:46:
Euh, volgens mij is het 'antijenekbreekblokje' toch waar je de kabel 'in tweeen kunt delen'?

En ja, ik heb al een xbox-controller gezien, ik heb er ook 2 hier.
Trouwens, voor 2 of 3€ koop je gewoon een verloopje, is dat niet handiger/netter/veiliger/...? :?
Ah een gelijkgezinde :)

@TS: Ok een klein fotootje om het te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/9489/xboxcm057zz.gif

In het vervolg gelieve niet zo te schreeuwen, we proberen je alleen maar te helpen.
En zelf even beter te kijken naar waar je mee bezig bent, voordat je anderen verwijten gaat maken dat ze beter moeten lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Schreeuwen? Volgens mij schreeuw ik niet, maar goed, als jij het zo opvat.. Mij best!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?????
Klikklikklik

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?????
Omdat we hier op tweakers zitten ?
En laten we wel wezen, dit had de TS erg makkelijk kunnen vinden
Kijk op www.xbox-scene.com.
De tut :
http://www.xbox-scene.com/articles/xbox-usb-xbox-cable.php

Knip stekkertje van usb door, knip stekkertje van joypad door, verbind de juiste kleuren.
Je houd er 1 over, die is voor de rumble van de xbox joypad.(dacht ik, het is iig de gele :P)

Met andere woorden, suc6 gegarandeerd !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 16:42 ]

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb in mijn controller een mini-usb hub gemaakt en dit werkt gewoon perfect.

het is gewoon usb, alleen hebben ze een gigantische plasctic stekker met ribbels omheen gebouwd.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dat is nou een ferriet blokje :P
Dat blokje zorgt een beter signaal en minder storing :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1