Toon posts:

[delphi8+ASP.NET] Geen connectie met de database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Voor het nieuwe intranet alhier zijn wij bezig met Delphi 8 for .NET.
We gebruiken een Oracle 8.1 database. Op mijn lokale machine maak ik via Oracle 8.1 client contact met de Oracle database en gebruik Corelab's OraDirect.NET om Delphi te laten babbelen met de database.

Welnu, lokaal werkt alles als een zonnetje. De data wordt gewoon opgehaald, alle queries draaien lekker. Voor de demo die we over 2 weken moeten geven, wilde ik vast wat data overpompen naar onze server (werkgroep, Windows2003 server met een Oracle 9.2 client).
Wanneer ik de file's gewoon 1op1 overgooi en draai doet ie natuurlijk niet veel (niet veel meer dan errors geven iig).Dus ik nogmaals een compile uitgevoerd en toen kwam ie met een "application error: length cannot be less then null". Na veel wikken en wegen uiteindelijk besloten ook de 8.1 client op de webserver te installeren en in de code op te geven dat de Oracleconnection zijn "home" OraHome81 moet zijn.

Maaaaaaar... nu haalt ie dus geen data meer op :( dus de home van OracleConnection weer terug gezet op "default". Nu komt ie weer met "length cannot be less then null", alsof ie weer naar de Orahome92 staat te verwijzen....

Wie oh wie kent dit probleem ook en/of kan mij helpen?

thnx in advance!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nu komt ie weer met "length cannot be less then null", alsof ie weer naar de Orahome92 staat te verwijzen....
Wanneer komt hij met deze melding, en wat is het stukje code die deze melding veroorzaakt :?

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:20:
[...]

Wanneer komt hij met deze melding, en wat is het stukje code die deze melding veroorzaakt :?
Zul je altijd zien, dat je bij zo'n vraag dat niet meer na kunt bootsen :( hebben net met "home selector" van oracle de home ook op OraHome81 gezet.
Nu blijft ie dus, ongeacht of ik nou wel of niet aangeeef of hij meot kijken naar OraHome8, laden zonder data op te halen :'(

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Waarom gebruik je de Borland Data Providers niet in Delphi.NET? Volgens mij zit daar ook een degelijke Oracle driver bij... Verder gebruik ik zelf DB2 ipv. van Oracle, dus kan je verder niet echt helpen. Maar de BDP werkte goed voor DB2... :)

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:27:
Waarom gebruik je de Borland Data Providers niet in Delphi.NET? Volgens mij zit daar ook een degelijke Oracle driver bij... Verder gebruik ik zelf DB2 ipv. van Oracle, dus kan je verder niet echt helpen. Maar de BDP werkte goed voor DB2... :)
BDPdataAdapter wilde niet babbelen met onze Oracle server, helaas ;(
heb ik voor een andere app met MS-SQL namelijk wel gebruikt en dat werkt inderdaad als een zonnetje...

• alienfruit

alienfruit

Aha, dan houd het wel zo'n op ja. Kan het dan niet zijn dat er was mis met jullie Oracle server? Als twee drivers er niet echt lekker mee samen wil werken...

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:55:
Aha, dan houd het wel zo'n op ja. Kan het dan niet zijn dat er was mis met jullie Oracle server? Als twee drivers er niet echt lekker mee samen wil werken...
nee, niets mis met de oracleserver, andere in-house apps draaien er ook gewoon op door. Ga morgen nog eens even naar de instellingen van de compiler kijken, wie weet gaat daar iets mis

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer, deze keer met goed nieuws!
Ik heb even OraDirect opnieuw geinstalleerd nadat ik na deinstallatie ook alle verwijzingen uit de registry heb verwijderd! En nu draait alles als een zonnetje!

Dus iedereen: bedankt :)

• alienfruit

alienfruit

Mooi :) Nu maar wachten op de volgende foutmelding ;)
Pagina: 1