BBned forecast 2004 / 2005

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Via-via kreeg ik de BBned forecast 2005 in handen. Het betreft de telefooncentrales die komende maanden door BBned in gebruik zullen worden genomen.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. Mischien zit je wijkcentrale ertussen, en kun je eventueel gaan denken aan een overstap van een andere provider / netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/bbned_forecast.JPG
In the next year bbned will expand it’s network coverage to above 400 locations. The planning information will become available in batches. All information about the locations and their planning is visible trough the upper menu, click on 'deployment' and see the downloads in the section 'deployment - roll out'.

The PC check tool will be updated before the end of the week. With this expansion bbned will maintain the position of the alternative DSL operator with by far the largest coverage. For businesses outside the bbned coverage, bbned offers services through Bitstream.

[ Voor 45% gewijzigd door Xandrios op 07-12-2004 14:57 ]

Verwijderd

Leuk allemaal maar ik zit steeds weer aan zo'n jaarcontract bij zonnet :'(

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

nice nice altijd handig om te weten voor de mensen die hierbij baat hebben

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:51:
Leuk allemaal maar ik zit steeds weer aan zo'n jaarcontract bij zonnet :'(
Persoonlijk ben ik van mening dat dit gewoon wettelijk niet meer toegestaan mag worden. De "normale" consument heeft namelijk geen inzicht hoe de toekomst zich gaat uitwerken.

Dat er in eerste instantie een jaar contract wordt afgesloten, dat is logisch. Maar dat mag dus eigenlijk niet verlengd worden voor nog een jaar.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

[Airwolf] schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:56:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat dit gewoon wettelijk niet meer toegestaan mag worden. De "normale" consument heeft namelijk geen inzicht hoe de toekomst zich gaat uitwerken.

Dat er in eerste instantie een jaar contract wordt afgesloten, dat is logisch. Maar dat mag dus eigenlijk niet verlengd worden voor nog een jaar.
Simpel: dan moet je in het begin niet akkoord gaan met een contract, met bijbehorende Algemen Voorwaarden waarin vermeld staat dat het abonnement na het eerste jaar voor nog een jaar verlengd zal worden? :)

Overigens staat Lek-C (Leek Centrum, postcode 9351GH) er weer niet bij. :|
(Momenteel een BitStream locatie).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 08:00
r0b schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:28:
[...]

Simpel: dan moet je in het begin niet akkoord gaan met een contract, met bijbehorende Algemen Voorwaarden waarin vermeld staat dat het abonnement na het eerste jaar voor nog een jaar verlengd zal worden? :)

Overigens staat Lek-C (Leek Centrum, postcode 9351GH) er weer niet bij. :|
(Momenteel een BitStream locatie).
Zelfde als Dieren-centrum is ook bitstream lokatie. Maar BBned verspilt hun markt chello heeft nu 4 Mbit voor 50 euro. Ook met zijn nadelen, en veel mensen hebben nu al internet. BBned moet of met lagere prijzen en hogere snelheden komen willen ze aantrekkelijk blijven.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 10:09
Hoe wil je de snelheden op adsl hoger maken? Dat kan alleen met een nieuwe standaard (adsl2(+)) en daar zit kpn momenteel voor in de weg.

Daarnaast kunnen de prijzen ook bijna niet omlaag. Hombouwen van een centrale is dusdanig duur dat wanneer er niet meer dan 100 klanten op een centrale komen het absoluut geen nut heeft om die centrale om te bouwen aangezien je er dan toch alleen maar verlies op zal draaien. Wanneer die prijzen dan nog verder omlaag zullen gaan zal het netwerk zich helemaal niet meer uitbreiden.

Daarnaast zullen ook de isp's dan de prijzen moeten verlagen en die kunnen momenteel al praktisch niet de kop boven water houden.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 15:36
Ik had eigenlijk liever wat gelezen over de ontwikkelingen in bijv. ADSL2, ADSL2+ of VDSL.... :/

Maargoed, mooi nieuws voor de mensen die geen BBNED konden krijgen, en dat binnenkort wel krijgen. :)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Bij mij is BBned gelukkig al beschikbaar en ik ben er ook al op aangesloten. Ben zeer tevreden over ze, heb echt nooit problemen, en als ik ze heb, dan zijn ze binnen 3 min. opgelost (zit bij een vrij kleine, maar zeer goede, ISP, namelijk Cistron). Helaas wordt Cistron binnenkort door XS4ALL overgenomen. Ik hoop dan ook niet dat ik na een jaar bij XS4ALL gezeten te hebben verplicht wordt om op een KPN lijn over te stappen, want dat doe ik dus mooi niet.

Profile

• r0b

r0b

Godjira schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:10:
Bij mij is BBned gelukkig al beschikbaar en ik ben er ook al op aangesloten. Ben zeer tevreden over ze, heb echt nooit problemen, en als ik ze heb, dan zijn ze binnen 3 min. opgelost (zit bij een vrij kleine, maar zeer goede, ISP, namelijk Cistron). Helaas wordt Cistron binnenkort door XS4ALL overgenomen. Ik hoop dan ook niet dat ik na een jaar bij XS4ALL gezeten te hebben verplicht wordt om op een KPN lijn over te stappen, want dat doe ik dus mooi niet.
Fijn, maar wat draagt dit bij aan het topic? :)

Overigens leverde xs4all al lijnen via BBned voordat ze Ciston overnamen, namelijk met het xs4all power abonnement.
Dus ik voorzie geen wijziging in die zin. :)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
EIndhoven - Tongelre.

Stond tot vorige week woensdag nog netjes gepland op ... uiterlijk afgelopen vrijdag.

Ik kan natuurlijk zelf weer gaan bellen om meer info te verkrijgen, en ja hoor:
Jaar 2005, week 06.

En kpn zegt wel te kunnen leveren op die wijkcentrale ... MxStream e.d.
Ik raak er aardig gefrustreerd van.

Happy Blessings <3

• Bolleke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Vanwege al het recente gedoe rondom Chello zou ik graag willen overstappen op ADSL. BBNED is uiteraard het overwegen waard (voor mij icm universiteits-abonnement, dus extra voordelig, vandaar). Helaas is 'mijn' centrale nog niet door BBNED ingericht (aleen bitstream), en staat deze ook niet in het lijstje van de TS.
We zijn alweer enige tijd verder, misschien dat het lijstje weer upgedate is?

[ Voor 9% gewijzigd door Bolleke op 02-04-2005 17:35 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Ik denk niet dat dit het juiste topic hiervoor is...

Misschien ff een postcode check doen?

• Bolleke
Uiteraard gedaan, maar de planning staat niet op BBNEDs site.... vandaar deze info van wat meer achter de schermen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bolleke schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:56:
Uiteraard gedaan, maar de planning staat niet op BBNEDs site.... vandaar deze info van wat meer achter de schermen.
Welke centrale ben je op aangesloten? Misschien is er een zinnige aanname te doen op het aantal aansluitingen daarop totaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• r0b

r0b

bjck schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:04:
[...]

Welke centrale ben je op aangesloten? Misschien is er een zinnige aanname te doen op het aantal aansluitingen daarop totaal.
Waar valt dat dan te achterhalen?
Dat zou ik ook wel graag willen weten voor Lek-C. :)

• Xandrios
De nieuwe lijst staat hier online :)

Periode 15 april tot 29 sept 2005 :)

• bjck
Lek-C Leek-Centrum 10-Sep-05
;)

Echt 100% zekerheid geeft het niet (heel soms wijkt het af) kan je voor je centrale kijken op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Let op dat de afstand een schatting is voor de lijnlengte. Kabels liggen nooit in een rechte lijn en moet langs verdeelstations in wijken en stedsdelen. Ook klopt de dekkingslijst van verschillende DSL-netwerken niet helemaal meer

[ Voor 86% gewijzigd door bjck op 02-04-2005 23:20 ]

• r0b

r0b

Dat geloof je toch niet: Lek-C Leek-Centrum 10-Sep-05, en per 1 September verhuis ik (naar Maastricht). :o
(Al tijden gewacht op BBned).

Bedankt voor de lijst, Xandrios. Mag ik er even een spiegel van maken? (Voor het geval deze down gaat)

edit:
bjck: Ik zag het net, ja. Bedankt. :)

Volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik op 391meter, laat dit in realiteit nu eens 500meter of zelfs 600meter zijn dan is dit nog goed zat, dacht ik zo. :)
(Dan is het nog maar afwachten wat voor bekabeling er hier onder de grond ligt, maargoed.)

[ Voor 45% gewijzigd door r0b op 02-04-2005 23:25 ]

• Bolleke
Bedankt voor de nieuwe update!
Helaas staat Bennekom (Bnk) nog niet op de lijst, zelfs niet op de planing, dus een aansluiting via BBNED is geen alternatief voor me....

• Xandrios
r0b schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:18:
Dat geloof je toch niet: Lek-C Leek-Centrum 10-Sep-05, en per 1 September verhuis ik (naar Maastricht). :o
(Al tijden gewacht op BBned).

Bedankt voor de lijst, Xandrios. Mag ik er even een spiegel van maken? (Voor het geval deze down gaat)

edit:
bjck: Ik zag het net, ja. Bedankt. :)

Volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik op 391meter, laat dit in realiteit nu eens 500meter of zelfs 600meter zijn dan is dit nog goed zat, dacht ik zo. :)
(Dan is het nog maar afwachten wat voor bekabeling er hier onder de grond ligt, maargoed.)
Je mag 'm best mirrorren, maar ik hoop toch dat mijn O+ servertje wel online blijft :+ Anders heb 'k hem ook nog lokaal hier, om evt. ergens anders te uploaden enzo ;)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In the next year bbned will expand it’s network coverage to above 400 locations. The planning information will become available in batches.
Hopelijk komt Vriezenveen ook aan de beurt, want een bitstream lijn is mij iets te prijzig :)

edit:

Was dus iets te optimistisch ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RAJH op 03-04-2005 11:23 ]

• bjck
Ro schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:13:
[...]

Hopelijk komt Vriezenveen ook aan de beurt, want een bitstream lijn is mij iets te prijzig :)
Vriezenveen (Vz) is een betrekkelijk kleine locatie. Totaal zijn er iets van ~1300 telefooncentrales in nederland. Een dekking van 400 daarvan laat nog heel veel ongemoeid. Overigens is het wel zo dat met ongeveer 400 locaties van die 1300 je ongeveer 80% van de huishoudens dekt.

Pagina: 1