Toon posts:

[RTCW:ET] FPS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mannen :]

Ik heb me laten vertellen dat ik voor mijn problemen hier op de juiste plek ben.
Ik zit met een probleempje.
Ik heb het volgende systeem:

AMD Ahtlon XP 2800+ Barthon
Kingston 512DDR PC3200 400Mhz
nVidia XFX 6800LE (bedankt voor de 'tuning' topics :))) )
A7N8X-VM-LAN
HDD's 1x 40GB WD en 1x 120GB WD.

3DMark03 -> 6997

Nu zit ik met het volgende probleem.
Als ik Enemy Territory speel dan is zolang ik op lege server zit er niets aan de hand,
Maar zodra ik mensen zie schieten/lopen zakt mijn FPS naar 20-30..
Ik heb meerdere configs geprobeerd, ik speel op 800*600 en heb vrijwel alle
FPS tweaks al toegepast.

Ik ben de wanhoop nabij :) Ik weet het echt niet meer.
Is er hier misschien iemand die mij kan helpen met mijn FPS probleem,
Ik betwijfel of ik genoeg info heb gegeven maar mocht je iets moeten weten, dan hoor ik het graag.

Groeten. :-x

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je PC zal het probleem niet zijn. Je hebt niet alleen een snelle processor, maar ook een snelle videokaart. Jij moet makkelijk high-detail 1280x1024 kunnen spelen met 76 of 125 fps stabiel. Bovendien geeft de 3dmark score aan dat het op zich allemaal wel snel draait (hoewel 3dmark geen opengl test...)

Wat is je fps-cap (com_maxfps), want als je deze op 0 zet kan je de meest vreemde lag effecten krijgen als je framerate af en toe over de 400 fps vliegt.

Maar goed, is dit nu voor het eerst dat je dit hebt, of is dit "zomaar" opeens gekomen? En hoe zit het bij andere spellen?

Heb je bovendien wel de laatste videokaartdrivers en andere drivers op je pc staan? Is je pc schoon van spyware (hoewel ik me afvraag wat dat laatste hiermee te maken kan hebben). Is je geheugen in orde en is je systeem niet dusdanig overgeclocked dat het zich nu tegen je gaat werken?

Verder, heb je al een schone installatie van ET geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Infinitive op 07-12-2004 14:56 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen dat ik voor mijn problemen hier op de juiste plek ben.
Ik zit met een probleempje.
Ik heb het volgende systeem:
Niet helemaal ;)

Voor vragen van een iets meer technischere aard hebben we Spielerij - Problemen & Vragen, waar ik dit topic dan ook heenschop, samen met een kleine titel fix.

Verwijderd

Topicstarter
Infinitive schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:53:
Je PC zal het probleem niet zijn. Je hebt niet alleen een snelle processor, maar ook een snelle videokaart. Jij moet makkelijk high-detail 1280x1024 kunnen spelen met 76 of 125 fps stabiel. Bovendien geeft de 3dmark score aan dat het op zich allemaal wel snel draait (hoewel 3dmark geen opengl test...)

Wat is je fps-cap (com_maxfps), want als je deze op 0 zet kan je de meest vreemde lag effecten krijgen als je framerate af en toe over de 400 fps vliegt.

Maar goed, is dit nu voor het eerst dat je dit hebt, of is dit "zomaar" opeens gekomen? En hoe zit het bij andere spellen?

Heb je bovendien wel de laatste videokaartdrivers en andere drivers op je pc staan? Is je pc schoon van spyware (hoewel ik me afvraag wat dat laatste hiermee te maken kan hebben). Is je geheugen in orde en is je systeem niet dusdanig overgeclocked dat het zich nu tegen je gaat werken?

Verder, heb je al een schone installatie van ET geprobeerd?
com_maxfps 125
andere spellen, tja quake als ik me fps niet lock op 125 krijg ik fps 500+ en ga ik laggen :)

Ik had eerst dit systeem ook met een GF4ti4200, en toen was het bij ET ook altijd al erg slecht...

Spyware en die meuk heb ik geen last van net voor de zekerheid nog even gechecked.

Ik heb alleen op mijn videokaart 1 pipeline en 2 shaders open gezet.
dat lijkt me niet het probleem, of wel?

edit: Het is een schone ET installatie :(
Heb reinstall ook al geprobeerd, het mocht nie tbaten.

Iig bedankt :)

en Terr sorry je hebt idd gelijk :)

dankje

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 17:27 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik moet zeggen dat je een merkwaardig probleem hebt. Vooral als je zegt dat na een schone installatie van windows en ET het probleem nog steeds optreedt. Dan zouden alleen nog een driver probleem of een hardware probleem overblijven.

Als je nog een oude videokaart hebt, dan zou je die eens in je pc kunnen zetten, zodat je zeker weet of het niet toevallig aan je videokaart ligt. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik het eigenlijk ook niet meer weten. Je zou dan nog kunnen kijken of een spel als call of duty of quake 3 arena het wel doet en het op een of andere manier toch aan ET ligt. Maar dat lijkt me sterk.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Zo te zien heeft niemand een idee hoe je het werkend krijgt. Misschien lukt het hier wel:

http://enemy-territory.4p...1/modules.php?name=Forums

Dat is namelijk het offieciële Enemy Territory forum.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Pagina: 1