Toon posts:

welke SCSI kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
welke kan ik beter kopen?

deze: www.tekram.com/hot_products.asp?Product=DC-390U3_Series

of deze: Adaptec SCSI Card 19160 kit

ze kosten ong hetzelfde, maar welke is beter?
ik ga het gebruiken voor zowel u-scsi app. als u-160 HD op een 32bit pci-slot (gewon pci dus)

alvast bedankt

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Adaptec, staat voor kwaliteit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
maar waarin uit zich dat?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Betere ondersteuning van diverse OS'en, weinig tot geen compatibiliteits problemen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
de 1960 ondersteunt enkel windows

de 2960 ondersteunt veel meer.

het gaat mij om: win98/me/2000/nt en beide kaarten ondersteunen dat

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Tja, wat wil je met die SCSI kaart doen?
Als je er alleen een brandertje aanhangt, maakt het allemaal geen moer uit.
Ik heb een Diamond Fireport 40 en die doet z'n werk prima. Met een BIOS upgrade kan ik zelfs booten, als ik er een HD aan zou hangen.
Ik gebruik 'm voor m'n brander en om m'n MIDI sampler met de hele rambam aan te hangen.

Als er niemand een idee heeft, zal het dus allemaal wel niet zoveel uitmaken.
(Ik heb je opgegeven specs niet bekeken, overigens)

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij de adaptec betaal je ook voor de naam.
De tekram is een dual-channel (als ik me niet vergis). Tekram is zeker geen slechte kaart, heeft ook ondersteuning voor andere os-en zoals linux. Alleen tekram is onbekend dus vaak niet geliefd. Dual channel heeft als voordeel dat je je snelle scsi-spul (harddisks) aan 1 kanaal hangt en de rest aan een ander zodat je harddisk lekker snel blijft. Alles op een kanaal heeft tot gevolg dat het hele zooitje de snelheid aanneemt van de langzaamste... (niet helemaal, maar wel een stuk trager dan het hoort te zijn.)

Verwijderd

(Effe in moppersmurf mode) "Ik haat Adaptec SCSI kaarten..."

Ik ben zeer blij met Advansys kaarten :)

Ik heb nu vier Adaptec's die het niet meer doen.
1) AHA1505 ISA.. werkt niet meer met moderne OS, geen driver ondersteuning, bij Adaptec op status 'no longer supported' gezet
2) AHA1510 P&P kaartje, zelfde als boven
3) AHA2940AU Doet het wel, maar kan de snelheid van KT7+Duron niet aan. Te gek voor woorden. Dat ding heeft ook altijd problemen met Plextor CD/CDWriters gecombineerd met tapestreamers en of andere SCSI Cdroms...
4) de oude originele AHA2940. In de vuilnisbak gegooid omdat er geen goed werkende drivers voor Win95 waren, deed het alleen onder dos of NT4 goed.

k'wil niet negatief doen over Adaptec.. maar echt blij ben ik niet met ze......
:'(

Ik blijf dus maar bij m'n spotgoedkope Advansys controller, die 'vreet' tenminste ook nog al m'n SCSI apparaten en doet ondertussen ook Ultra SCSI ...
>:)

Verwijderd

Ik heb zelf een Tekram en mijn pa heeft een Adaptec SCSI kaart. Ik kan er eigenlijk niet veel over zeggen daar ze beiden feilloos werken. Stabiel, makkelijk installeren qua drivers.

Voordeel adaptec:
-wordt door winblows automatisch juist herkent (heeft geen driverdisk nodig)
voordeel tekram:
-goedkoper
-uitvoering met bios stukken beter betaalbaar

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Advansys? heb ik gehad, tot ie verrot ging. Gaf vaak aan dat ie de chip niet kon initializen. Dan ff wat met die kaart in het PCI slot wrikken en klaar.
Maar ja, om dat elke keer te doen?

Ik heb nu een Symbios 860. U-SCSI zonder BIOS. Mijn DFI mobo zou er ondersteuning voor bieden, maar ja, niet booten.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02
neem de tekram, scheelt je 400 piek als je retail koopt...

laatste tijd hoor ik slechte dingen over vooral adaptec SCSI RAID kaarten... ( vooral op www.storagereview.com ), heb al veel goede verhalen over Tekram gehoord daar trouwens.

Ik ga zelf deze week ook een Tekram kopen, maar dan de dual channel... kost maar 100-150 piek meer en alleen de extra LVD kabel die je er dan bij krijgt is al zoveel waard.
Tekram heeft ook ondersteuning van alle OSsen, dus das ook geen probleem.

het prijsverschil is te groot om de adaptec aan te kunnen raden naar mijn mening... verder zie ik er ook helemaal geen voordelen aan.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Ik zou voor de tekram gaan...ik heb zelf ook een op een symbios chip gebaseerde scsi controller & ben er erg tevreden mee.
Via m'n werk ook veel andere merken met symbios chips meegemaakt & nooit problemen gehad...en natuurlijk goedkoper!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02
link1

link2

check dat maares.

het schijnt dat die kaart per HD UW SCSI is, terwijl ze em promoten met u160SCSI... de performance is dan ook brak.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
wauw wat een reacties zeg! bedankt allemaal!

ik zie dat tekram wel heel populait onder jullie is.

ik ga er niet alleen een brander aan hangen.

het gaat mij om een scsi kaart dat zeker een bios moet hebben, tenminste u-160 moet ondersteunen en betaalbaar is (raid hoeft niet).

het verschil tussen de tekrams is dat de een 2x u-160 channel heeft en de ander 1x u-160 en 1x UW (=precies wat ik zoek).

ik denk dat ik dan ook voor de tekram ga.

voordelen:
-betaalbaar
-dual channel
-veel extra's (adapter, terminator, 3 kabels!)

bedankt voor jullie reacties!!
Pagina: 1