Sitecom Wireless Network Broadband Router 11M

Pagina: 1
Acties:

• Rogerrr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Hallo,

Ik heb een probleempje, namelijk met mijn router. Ik heb al eens een router van SMC aangesloten en dat was een kwestie van de stekker erin en de netwerkkabel van de modem erin en het hele huis had meteen draadloos internet. Nu heb ik een Sitecom en meteen een probleem, ik heb de stekker erin gedaan en de netwerkkabel erin. Mijn computer vindt de modem wel, hij is verbonden (signaalsterkte: uitstekend), maar ik krijg geen internet. Ik kan ook niet naar de pagina van de router (192.168.0.1). Weet iemand waar dit aan kan liggen? En wat moet ik veranderen. Er zitten namelijk geen knopjes op de router en volgens de handleiding is mijn computer goed ingesteld. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Roger

Verwijderd

- Heeft je pc wel een IP adres gekregen in de range 192.168.0.xxx ? ervanuitgaande dat de router DHCP enabled heeft...
- Kun je pingen naar 192.168.0.1 en krijg je dan antwoord terug ?
- Is het wel de wireless verbinding van jezelf waar je op bent aangemeld en niet die van een eventuele buurman ??

Je kunt het ip van de router zien bij IPCONFIG daar is het het adres van de Gateway.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 14:23 ]

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik kan ook niet naar de pagina van de router (192.168.0.1).
Is dat ip wel goed. Ik heb zelf ook een sitecom router een daar is het standaard 192.168.123.254.
de hiergenoemde router werkt in de eerder genoemde IP range en staat standaard op .1, het klopt dus.
dan heb ik niks gezegt.

[ Voor 32% gewijzigd door Jaapio_B op 07-12-2004 14:36 . Reden: quote tag omgedraaid ]

Aan alles komt een eind.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Je moet idd een IP adres toegewezen krijgen door de router die default op DHCP server enabeld staat. Door met een kabel verbonden te zijn aan de router config je het wireless deel.

Het klinkt alsof je er met rustig de manual op nalezen ook wel uitkomt.

@Jaapio_B
de hiergenoemde router werkt in de eerder genoemde IP range en staat standaard op .1, het klopt dus.

[ Voor 20% gewijzigd door aardbeix15 op 07-12-2004 14:25 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Rogerrr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet ook niet wat ik heb gedaan, maar hij doet het nu wel.