Toon posts:

cpu fan error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb net een systeem inelkaar gezet, maar als ik opstart krijg ik elke keer de fout:
cpu fan error.

Ik weet absoluut niet hoe dit komt, want het ding zelf werkt uitstekend, de fan draait gewoon naar behoren rond ;)
Mobo: Asus K8N
cpu: AMD 64 3000+
cooler: Coolermaster Vortex Dream (ACC-U72)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Draait je koeler wel genoeg RPM's?
Ik geloof dat als je lager dan 1300RPM draait dat hij dan niet waarneemt dat de koeler draait of iig een error geeft. Als dit het geval is, kun je die niet wat harder laten lopen?

Hmmz ik zie op de coolermaster site dat hij niet lager dan 2150RPM gaat.
Als je temp inorde is zou je kunnen overwegen om in het bios die error uit te schakelen.

@ Apennootjes... zijn die CPU fan's van coolermaster uitgerust met zo'n lange plugs? :P

[ Voor 41% gewijzigd door J0J0 op 07-12-2004 13:34 ]

specs

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je hebt de fan wel aangesloten op de CPU aansluiting en niet op die van de Case-Fan??

Hij meet voor je CPU namelijk of hij ronddraait als extra beveiliging, doet hij dat niet dan geeft hij die error. Je kan deze controle overigens wel uitschakelen in de BIOS :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Mijn asusprobe detecteert de 2 12cm fans die maar 1100 toeren draaien ook niet als ik windows net gestart heb. Na een seconde of 5 a 10 kan ie ze echter normaal uitlezen en stopt het gezeur.
Waar krijg je precies die error en van wat?

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

zit die fan wel op de CPU connector op je moederbord aangesloten...
want daar geeft hij alleen maar errors van... :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Had ik ook, met die k8n van asus. Je moet de cpu fan rpm in system health op ignore zetten.

Ik schrok trouwens ook dat de cpu fan niet ging draaien, wanneer ik fan EQ (of hoe heet het bij asus :P) gebruikte. Wees gerust, die gaat draaien wanneer de begintemperatuur (laagste die je instelt bij faneq) bereikt wordt.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:36:
Mijn asusprobe detecteert de 2 12cm fans die maar 1100 toeren draaien ook niet als ik windows net gestart heb. Na een seconde of 5 a 10 kan ie ze echter normaal uitlezen en stopt het gezeur.
Waar krijg je precies die error en van wat?
Ik krijg het binnen 10 sec nadat hij opstart

Mensen bedankt, ik zal thuis ff kijken of ik het kabeltje goed heb zitten. Hij zit op de aansluiting die het dichtsbij de cpu zelf zat

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ligt mischien aan cooler.Als ik mijn cpu cooler met mijn fancontroller zachter zet dan zie ik bij asus pc probe -30 000 rpm :S Dus je moet die asus troep niet zo veel vertrouwen.
Kijk is in je bios.
Daar heb je ook een hardware monitor
Pagina: 1