Wanadoo ADSL met Speedtouch 330

Pagina: 1
Acties:

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hallo!

Twee dagen geleden kon ik nog heerlijk surfen, maar nadat ik opnieuw Windows heb geïnstalleerd heb ik een probleem. Het enige wat ik installeer is Windows 98SE. Daarna installeer ik de driverse van de Speedtouch 330. Vervolgens ontdekt Windows weer wat andere Speedtouch componenten. Wanneer ik nu simpelweg op de snelkoppeling klik, krijg ik de foutmelding: "Kan vermelding (+Wanadoo ADSL Verbinding+) niet maken. Dit heeft denk ik te maken met een of andere path vermelding die ik zie staan bij de eigenschappen van de snelkoppeling (sorry voor mijn gebrek aan kennis).
Wanneer ik gewoon via het Start menu de verbinding probeer te maken, dan kan ik klikken op "Verbinden" totdat ik een ons weeg, maar er gebeurt niks. Opnieuw opstarten doet hij niet meer. Dus enige mogelijkheid is om dan alles vanaf te gooien. Na gisterenavond 3x Windows opnieuw te hebben geïnstalleerd ben ik een béétje wanhopig aan het worden. Héél irritant dat hij het 2 dagen eerder wel deed.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

"kan vermelding alcatel speedtouch niet vinden of maken" is een heel erg kutprobleem dat ik wel ken. Het is namelijk een snelkoppeling naar een inbelverbinding die niet bestaat.

Je zou kunnen proberen een nieuwe inbelverbinding aan te maken, maar dan heb je kans dat je de ST330 niet als modem kan kiezen (zou 'isdn kanaal - alcatel speedtouch' moeten zijn), terwijl de ST330 wel helemaal netjes in apparaatbeheer staat.

Als dat allemaal het geval is, denk ik niet dat er een goede oplossing komt. Ik heb dit probleem in elk geval al tientallen keren meegemaakt (2e lijn adsl helpdesk) en heb het nooit echt fatsoenlijk kunnen oplossen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Dit probleem ook al een aantal gehad @ 1e lijn ADSL helpdesk, is een kut probleem. Soms helpt een nieuwe verbinding maken, soms ook niet (wat JvS zegt dus). Verder kunje proberen om de modem opnieuw te installeren, ook alle bestaande verbindingen verwijderen.

En anders gewoon een Speedtouch 510 kopen ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Oké opnieuw geïnstalleerd én het werkt!!! Alleen start de computer niet meer op. Werkwijze is nu als volgt:

- opstarten in Veilige modus
- Uitschakelen Speedtouch modem en PPP netwerkadapter (of iets dergelijks) in apparaatbeheer
- Opnieuw opstarten
- In hardware profiel weer inschakelen van netwerkadapter en modem
- En internetten maar
- Weer uitschakelen in hardware profiel om te zorgen dat de computer normaal opstart de volgende keer.

Niet echt handig maar het werkt. Alleen nu nog aan mijn moeder uitleggen hoe het allemaal werkt, voor het geval dat ze een boek wil bestellen :P

Of kan het anders???

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:58

The Legend

*Plop*

Michel8 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:06:
Oké opnieuw geïnstalleerd én het werkt!!! Alleen start de computer niet meer op. Werkwijze is nu als volgt:

- opstarten in Veilige modus
- Uitschakelen Speedtouch modem en PPP netwerkadapter (of iets dergelijks) in apparaatbeheer
- Opnieuw opstarten
- In hardware profiel weer inschakelen van netwerkadapter en modem
- En internetten maar
- Weer uitschakelen in hardware profiel om te zorgen dat de computer normaal opstart de volgende keer.

Niet echt handig maar het werkt. Alleen nu nog aan mijn moeder uitleggen hoe het allemaal werkt, voor het geval dat ze een boek wil bestellen :P

Of kan het anders???
Is het een nieuw abo/modem? Ruil dat ding gewoon om voor een ethernet modem, die krengen zijn sowieso niet echt mega duur (69 euro). Scheelt je een hoop gezeik, als je die modem nieuw hebt kun je hem ook gewoon omruilen bij KPN met eventuele bijbetaling.

Ik ben toch malle pietje niet!