Hoe kan dit????

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik heb wat trubbels met m'n compu. Het feit dat ik dit intik is het bewijs dat ie nu aan staat, maar het duurde wel vijf minuten voordat ie aan was.
Het begin is simpel. Je drukt op de aanknop van monitor en kast. Monitor gaat aan. De hele (?) zooi in de kast gaat draaien. Helaas monitor geeft aan: No signal -> gaat dan op standby.
OK dan, heel fijn! Druk de aan/uit knop 5 seconden in (kutATX!) en de kast gaat weer braaf uit.
Opnieuw dus. Resultaat: idem.
Herhaal dit een keer of 7 of 8 en de kast is eindelijk aan en de monitor geeft beeld: -> alle trubbels voorbij.

Hoe kan dit?
Videokaart aan het overlijden?
Moederbord aan het overlijden?

De processor is het volgens mij niet wat die wordt zoals gewoonlijk warm en doet dus iets.

Heeft iemand hetzelfde gehad? Of een oplossing?

Specs:
k6-2 450
Aopen AX59pro
G400 16mb sh
192 mb
235W voeding

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zou de voeding kunnen zijn, maar ik zie geen reden waarom de voeding het niet zou trekken. Of heb je er stiekum nog een paar peltiers aan hangen, of 20 SCSI schijven?

Wat bij dit soort wazige dingen ook wel eens helpt, is de kast open maken, en alle connectoren, kaarten en andere rommel stevig vastdouwen.

Succes ermee, Frits

• Yigal76
Dat vastdouwen heb ik laatst al eens gedaan (na een fijne format).

Hoe kan ik checken of het aan die voeding ligt? Is doormeten een optie?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik heb iets soort gelijks gehad en bij mij was het WEL de processor die een beetje kon wiebelen in z'n slot 1. Dat heb ik uitgevogeld door er gewoon heelvoorzichtig aan te prutsen terwijl de pc aanstond, of vlak voor het aanzetten. Ik heb de proc beter gefixeerd en het jele probleem nooit meer terug gezien! Toch nog maar es friemelen aan de proc.

Verwijderd

Tsja, heb ik ook wel eens gehad. MB dood. Maarre, dat 5 (of 4) seconden indrukken van de powerbutton kun je instellen in de bios: effe op instant-off zetten en je hoeft maar te kijken naar je powerbutton en hij gaat uit. Is toch weer een halve minuut minder werk :)
Kan het misschien zijn dat Primary Display op PCI staat in je BIOS ? Misschien maakt het geen donder uit (waarom is die optie er dan?), misschien ook wel...

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
GVD JA!
Ik heb dit ook wel eens, op de spaarzame momenten dat mijn bakkie uit is. Maar dat is dacth ik meestal na een hele harde crash ofzo, geloof ik, denk ik...
En dan gaat die monitor idd gewoon niet uit snadje bij...???
Ik snap t ook niet, maar ik heb t al een week niet meer gehad. als ik t weer heb probeer ik wel effe wat van die shit hierboven, en laat t effe weten als je een oplossing hebt... :)
En zet in je subject volgende keer graag het subject van je topic... Dus bijv Monitor niet aan ofzo, k? TNX!

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Of het je voeding is kun je zo misschien testen:
Als je je PC aan zet en hij start niet op druk dan op Reset in plaats van weer uit en aan. Het kan namelijk zijn dat de voeding het alleen bij het aanzetten ff niet trekt. Alle onderdelen vragen dan ff veel van je voeding. (schijven spinnen up e.d.)
Als je Reset gebruikt is alles al aan en hoeft je voeding niet zo hard te werken.

Gratis extra tip ;): Geef je Topic een duidelijke naam!

• Yigal76
Ik zal m'n topic voortaan een duidelijkere naam geven, m'kay.
Helaas (nou ja bijna dan) zit m'n proc prima gefixeerd in z'n socket. De primary display staat reeds op AGP, misschien op PCI zetten???

Dat reset knopje bied helaas ook geen uitkomst, moet ik wel heeeeeel vaak drukken. Dan ga ik toch maar weer over op het uit/aan principe...

Dat van die instant off ga ik zeker doen! Tnx voor de tip!

Hij ging vandaag trouwens in één keer aan, knap he! :)

Verwijderd

Je zou eens wat apparaten los kunnen trekken al lijkt mij dat de voeding het wel zou moeten kunnen trekken.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb ik dus ook gehad omdat een slotconvertje los in het slot bungelde. Met wat sportlife ;) pakjes heb ik dat ding stevig gefixeerd, en nu doet hij dat niet meer.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

hahahahahahahah en misschien koelt die sportlife je processor nog af ook! Zoals in de reclame, sportlife en het gaat sneeuwen! Freshmint dan wel!
HAHAHAHa jeetje ik dacht dat ik al gek was met m'n electronische cirkelzaag een gat maken in me kast voor extra fans! (vonken vlogen ervan af!)

• Uitvreter
  • Laatst online: 10:24

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Als je een digitale voltmeter hebt kun je eens meten of, als 'ie aanstaat, je 3.3 volt spanning wel goed is. Als 'ie duidelijk lager is (bijv onder de 3.15 volt) zou een iets rondborstiger voeding geen kwaad kunnen (even met een ouwe isa of pci videokaart proberen kan ook).

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Roel
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Wat doen je toetsenbord ledjes ed ?
Ik heb dat probleem ook bij een computer gezien, een cyrix 166+ op 133. Die moest eerst 20 minuten aanstaan, alle ledjes branden dan, ook toetsenbord, en dan op de resetknop drukken en dan deed ie het meestal wel...
Lag aan de proc., ander geheugen, andere kast ed werkte niet.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

Heb je het nieuwste bios erin?

bij mijn bp6 had ik dit ook, bios flashen, klaar..
m'n vorige mobo, AX59Pro heb ik dit vroeger ook wel eens gehad, weet alleen niet meer wat ik toen gedaan heb. suc6 ermee

sko
Pagina: 1