Toon posts:

problemen booten asus A8v deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey,

ik heb zon beetje alle topics doorgelezen over soortgelijke problemen. Moet een nieuw systeem installeren met de volgende specs:

Asus a8v deluxe
amd 64 3500+
gforce 6800 gt
sata 120 gig
standaard 350 voeding
dvdrw
2x 512 ddr 400

Wanneer ik alle componenten aansluit krijg ik in eerste instantie een hele hoge piep te horen. Dus zit er waarschijnlijk iets niet goed in een van de hardewareonderdelen. Heb een andere videokaart erin gedaan (ati radeon 9600 pro) en met resultaat dat hij nu af en toe wil gaan booten. Het rare is dat ie nu helemaal geen piep meer geeft dus lijkt ie in eerste instantie het beter te doen. Mijn vermoeden gaat uit naar de voeding die op een of andere manier niet helemaal lekker functioneert maar 350 watt moet wel voldoende zijn lijkt me(?)(en heb ook alle componenten afgekoppeld en doen dat eigenlijks nog het zelfde). Heeft iemand anders nog suggesties wat dit zou kunnnen zijn? zie ik iets over het hoofd?

bedankt,

ronald

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 23:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien je een AMD64 processor hebt, en een asus moederbordje; heb je de 4-polige stekker ook verbonden? Sommige mensen willen deze nog wel es eruit laten omdat men vaak denkt dat dit de P4 (pentium 4) stekker is. De laatste AMD's hebben echter deze ook nodig ;)

offtopic:
welkom bij GoT ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 07-12-2004 13:15 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gelezen idd maar dat is idd niet het probleem die is zkr aangesloten.. alles klopt qua aansluiting

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 23:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dan denk ik inderdaad aan je voeding. Want de Radeon 9600 Pro neemt waarschijnlijk wat minder stroom dan de 6800GT die je er daarvoor in had zitten. 350W is wel het minimum wat je in een systeem met deze specs moet hebben.
Maar als je zegt, hij wil "af en toe booten" waar moet ik dan aan denken? Soms start hij, soms niet? Of soms crasht ie in windows, en soms niet etc. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je vermeldt helaas niet erbij om welke merk/type voeding het gaat. Maar voor dit soort problemen heb je genoeg aan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
windows staat er niet op nog.. maar als ie wil booten met andere videokaart dan start windowsinstallatie idd wel dan lijkt voor zover dan goed te draaien..
Pagina: 1