[dell] notebook keer op keer slecht gerepareerd

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-01 22:30
Notebook Dell Inspiron 500m, heeft destijds een vermogen gekost (maart 2003). Ongeveer 2700 euro.
In het begin was het al zo dat Dell er 2x256MB ingezet had, in plaats van 1x512 (zoals besteld - en betaald) en was de BlueTooth module kapot. Vraag die dodo aan de telefoon: Meneer, gebruikt u hem al? Anders kunt u het gewoon zo laten.
Goed, dat is dan wel vervangen en rechtgezet.

Een goed jaar later lazert het ding van een hoogte van 30cm af, en valt op het scherm. Scherm uiteraard helemaal gekraakt. Na bellen met Dell zou dat 700 euro kosten incl. BTW om te repareren, een coulance regeling is niet mogelijk. Ook het zelf monteren van het scherm (wat 150 euro scheelt) is niet aan de orde.
Goed, ik leg me erbij neer, en stuur het ding op. Komt ie terug met een 1024x768 scherm, terwijl ik een 1400x1050 scherm had. *zucht* Weer ding teruggestuurd. Heb hem nu weer een paar weken terug, en ik merk dat m'n draadloze ontvangst een stuk minder is. Mijn gok is dat die kneuzen daar de antenne in het scherm niet of niet goed aan m'n miniPCI kaartje hebben geknoopt.

Wat moet ik nu doen? Weer gaan bellen, weer gaan opsturen? Ik word zo onderhand doodziek van dit bedrijf.

Easy as Dell, welcome to hell.

You can't have everything. Where would you put it?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
OKee, dat ik het even goed begrijp:

JIJ laat je laptop vallen en het scherm gaat stuk. Dell rekent uiteraard gewoon reperatiekosten en met een beetje tegenzin ga jij akkoord. Een compleet stuk scherm is moeilijk aan te zien welke resolutie je er mee kon draaien (type) en als jij dat er niet bij hebt vertelt, dan wordt het lastig om te raden :). Kan nog wel even door gaan, maar imo ben je zelf verantwoordelijk voor al de problemen die je beschrijft.

Gewoon bellen, probleem uitleggen, en reactie afwachten. Niemand hier werkt voor Dell of zal zich uitspreken namens Dell, dus je zult het toch echt zelf moeten doen en bellen :)

Succes

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

We Are Borg schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:44:

Gewoon bellen, probleem uitleggen, en reactie afwachten. Niemand hier werkt voor Dell of zal zich uitspreken namens Dell, dus je zult het toch echt zelf moeten doen en bellen :)

Succes
Idd, gewoon bellen en uitleggen dat het verkeerde onderdeel geleverd is.

met papier mache kun je alles maken!!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Servowire schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:48:
[...]

Idd, gewoon bellen en uitleggen dat het verkeerde onderdeel geleverd is.
Hij heeft inmiddels het goede scherm, maar nu doet z'n wireless het niet lekker meer.

Tja, heb ook wel eens bij iemand gezeten die met Dell aan het bellen ging over onder garantie vervangen modem van laptop
Laptop kwam terug zonder dat ze de drivers geinstalled hadden, en nergens te vinden wel type modem het precies was (dus welke drivers waren nodig?).
Word je niet blij van...(uiteindelijk hoorn erop gegooid door 'm, en hebben we op goed geluk stelletje drivers geprobeerd totdat modem werkte :P)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Wireless antenne kan je zelf aan de onderkant aansluiten (onder kleinste klepje)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:44:
OKee, dat ik het even goed begrijp:

JIJ laat je laptop vallen en het scherm gaat stuk. Dell rekent uiteraard gewoon reperatiekosten en met een beetje tegenzin ga jij akkoord. Een compleet stuk scherm is moeilijk aan te zien welke resolutie je er mee kon draaien (type) en als jij dat er niet bij hebt vertelt, dan wordt het lastig om te raden :). Kan nog wel even door gaan, maar imo ben je zelf verantwoordelijk voor al de problemen die je beschrijft.
onderop de laptop staat een service tag, als ze die invoeren in hun systeem zien je exact de specificaties.

Verwijderd

Het lijkt mij een zeer nare ervaring. Veel succes! Het kan trouwens zijn dat ze de verkeerde draadloze antenne hebben ingedaan. Als het niet werkt, gewoon laten ophalen. Anders terugsturen. Service is voor mij heel belangrijk. Daar kom je pas achter als je laptop gerepareerd moet worden, maar de problemen alleen maar groter worden daardoor.

Misschien dat iemand een topic kan openen of kan Tweakers een onderzoekje opzetten bij welke laptop fabrikant de garantie en service de beste is. Volgens mij is het IBM.
Pagina: 1