[Excel 2003] probleem met openen excel files

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Bij 1 van onze medewerkers bestaat sinds kort het probleem, dat wanneer hij dubbelklikt op een excel bestand (of een shortcut), Excel 2003 wel opstart maar vervolgens niks laat zien, onderin staat dan gewoon 'ready'. Wanneer hij vanuit Excel zelf (via File > open) een file laadt, werkt het wel.

Bij de andere Office 2003 applicaties werkt het verder wel gewoon goed. Wat ik al heb geprobeerd is de repair functie, een complete uninstall/install en SP1 voor Office 2003 geinstalleerd. Het probleem blijft bestaan. Heeft iemand nog goede suggesties wat ik zou kunnen checken, voordat ik een nieuwe image op z'n PC zet?

Alvast dank voor de reacties :)

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit een register-fout.

Als je namelijk een applicatie vanuit windows opstart door op een bestand te klikken wordt doorgaans applicatiebestand.exe %1 uitgevoerd. De %1 wordt dan automatisch vervangen door de naam van het bestand. Zo weet het programma welk bestand het moet openen.

Waarschijnlijk is (hoe weet ik niet) dit nu vervangen door applicatiebestand.exe. Nu weet excel dus niet dat hij een bestand wil openen. Het makkelijkste is om rechts te klikken op het bestand, Openen Met... selecteren, Excel opzoeken, en dan de optie Dit programma altijd gebruiken... aan te vinken en op OK te klikken. Dit verhelpt in de meeste gevallen het probleem.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 08:09

Schonhose

Retro Icoon

Naast de goede opmerking van postzegel _o_ heb ik nog het volgende toe te voegen wanneer dat het probleem niet oplost:

Heeft de gebruiker (eigen geschreven) add-ins geinstalleerd?
zie ook hier

Zou ook nog een SP2 related iets kunnen zijn onder windows XP:
zie ook hier

[ Voor 11% gewijzigd door Schonhose op 07-12-2004 12:38 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Postzegel (Wat een naam :P ),

Ik had je tip al geprobeerd maar dan zegt ie bij elk bestand wat Excel probeerd te openen: Cannot find the specified file.

Ik zal nog even naar die add-ins kijken :)