[3DMax/Icons] renderen tbv icons

Pagina: 1
Acties:

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Topicstarter
Ik heb een wereldbol met wat banen eromheen in 3Dmax (6) gemaakt.
Zit een glow op en textures etc etc

Deze is als splash screen van een applicatie. Maar nu wil men ook icoontjes hebben van hetzelfde. Is het een optie om die dingen te renderen op 16x16 en 32x32 pixels? want echt mooi is het dan natuurlijk niet meer. Bovendien heb ik dan nog geen icoon, maar ik neem effe aan dat iemand daar wel een converter progje voor kent?

ik wil terug naar 256 kleuren en ik laat de glow etc waarschijnlijk weg.

Heeft iemand hier ervaring mee en evt. wat tips 'n tricks?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 20:52
Is het niet gewoon gemakkelijker om hem gewoon op normaal formaat te renderen (evt. zonder glow) en hem vervolgens in een programma als Photoshop te bewerken tot een icon? Neem aan dat je gewoon een icon bedoeld als 6K die je nu hebt?
moet ik natuurlijk wel goed lezen :P

Als je een JPEG of elk ander gangbaar formaat hebt is het gemakkelijk om te toveren via Microangelo Studio naar een .ico formaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Neejoh op 07-12-2004 12:39 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Lees dit eens door en kijk wat er verandert aan het icoon zelf als je het formaat terug gaat schroeven. Scalen in Photoshop zou mooi zijn; daar is het makkelijker op sharpening en kleurcorrectie toe te passen.

http://www.hicksdesign.co...branding_firefoxindex.php

teveel zooi, te weinig tijd

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Persoonlijk zou ik, denk ik, de render inladen in een tekenprogramma, deze verschalen naar 32x32, dan gaan pixel-neuken tot het er een beetje mooi uit ziet. En het zelfde nog eens voor 16x16. Omdat het formaat zo klein is, kan je het bijna onmogelijk in 1x mooi renderen/verschalen. Imho is het beste resultaat te behalen door het toch zelf wat aan te passen op pixel-niveau.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Vergeet overigens niet dat een icon-file meer is dan een enkel icoon. Hierin zitten meerdere versies (16x16, 32x32) en verschillende kleurdieptes (8bit, 16bit, 24bit) in verwerkt.

Zodra je niet zelf die variaties maakt gaat windows proberen er wat van te maken en dat wordt ook niet echt mooi :+

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 07-12-2004 14:27 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Topicstarter
oef, die 8, 16 en 24 wist ik niet ! das een goeie

met wat kleurcorrectie in fotoshop kom ik inderdaad een heel eind, nu nog van jpg naar ico maar dat gaat ook wel lekken!
tenx !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1