Dode pixels in een CRT-monitor?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Ik heb een IIyama 19" monitor. Nog geen twee maandjes oud. Nu merkte ik op dat er wat zwarte vlekjes in het beeld, onder het glas zitten. Dit kunnen toch geen dode pixels zijn? Dat is toch alleen bij TFT? Kan ik hier mee terug gaan???

Ook zit er een rare trilling in het beeld soms, als ik gewoon met word bezig ben. Bij games weer niet. Waar kan daat aan liggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kunnen zijn dat je fosfor laag beschadigd is in je monitor. Ik zou er hoe dan ook mee teruggaan.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Een echte dode pixel kan niet in een CRT scherm. Wat wel kan is dat er bijvoorbeeld een stofje in je scherm zit, of dat de fluoriserende laag aan de binnenkant van je scherm zit een beschadiging heeft.
Trillingen in je beeld is niet normaal. Het kan een aantal oorzaken hebben. Zelf heb ik gemerkt dat een stroom koude lucht voor trillingen in je scherm kan zorgen, maar doorgaands is het een externe bron. Een setje speakers, of iets anders dat voor straling kan zorgen. Een andere mogelijkheid is dat je je monitor misschien niet op een stopcontact met randaarde hebt aangesloten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Dan ga ik de verkoper maar eens even opbellen.

Die trillingen zijn irritant, maar komen af en toe voor.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een dode pixel kan wel in een onitor met een digitale aansturing. Ik heb dit zelf ook gehad met een philips monitor. De besturing vult dan het scherm op een aantal pixels na. Het is dus niet hetzelfde als een dead pixel in een tft maar de verschijnselen lijken er wel op. Gewoon terugbrengen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 06:41
Misschien een stofje in de coating van het scherm. Had mijn iiyama ook. Als je schuin naar het glas kijkt, zie je het dan op het glas zitten of echt in de buis?

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
biobak schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:59:
Misschien een stofje in de coating van het scherm. Had mijn iiyama ook. Als je schuin naar het glas kijkt, zie je het dan op het glas zitten of echt in de buis?
Het zit echt in/achter het glas
Pagina: 1