Toon posts:

w2k/Citrix inlog probleem "Loading your personal settings"

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een vreemd probleempje, ik heb al op tweakers gezocht maar kan niets vinden.

Ik heb een Windows 2000 account, als ik probeer in te loggen middels Citrix krijg ik de endless melding " loading your personal settings..."

Wat heb ik al gedaan:
1. Nieuw account aangemaakt, deze heeft dit probleem niet
2. Account weggegooid en opnieuw aangemaakt (home directory blijft bestaan)
3. Alle settings gecontrolleerd in de active directory zoals profile directory/groepen

Hebben jullie nog een magic idee om dit op te lossen, er lijkt iets met het profiel aan de hand te zijn, kan het zijn dat er nog locked sessies in gebruik zijn die ik niet met de Citrix management tool kan zien?

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine toevoeging, op onze DC kan ik bij terminal Services manager zien dat de user zeker 10x is ingelogd maar is disconnected, waarom zie ik die niet met de Citrix managment console?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

offtopic:
Rechtsbovenaan je post heb je een edit knop.. Die kan je gebruiken om extra info toe te voegen. Dit kan worden gezien als een kickje. En dat mag niet binnen 24 uur..

Maak je gebruik van roaming profiles, en of heb je al een profile op de citrixserver :?

keil dat profile eens weg, en probeer het dan nog eens.

Disconencted sessies van Ts kan je zelf resetten natuurlijk. Probeer dat eerst eens..

Verwijderd

Topicstarter
na het wegmikken van al die openstaande sessies, en 1x ingelogd te hebben met de desktop van die user (normaal opende hij alleen een applicatie) werkt het weer. draadje kan weer dicht.

Als ik had verwacht dat het zo snel opgelost zou worden zou ik het niet hebben gepost.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
:edit, post niet goed gelezen

user profiles problemen kunnen vaak verholpen worden met "user profile hive cleanup service", in dit geval ging het daar dus niet over :p

}:O

[ Voor 65% gewijzigd door richard_kraal op 07-12-2004 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
zoiets heb ik al eens op de citrix server geinstalleerd. Maar of dat in deze situatie een oplossing bied? Citrix ziet de sessies gewoon niet meer.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk eerder dat het probleem hem zat in het feit dat deze user al enkele sessies had draaien.
(Ook al waren ze disconnected)
Een volgelopen profiel, of een erg groot profiel kan al snel voor problemen zorgen als een user meerdere sessies heeft op een citrixserver. Al start je alleen een distributed app, op de achtergrond draait een volledige sessie. Het ICA protocol laat echter allen dat zien wat hij moet laten zien.
Pagina: 1