Toon posts:

CPU fan Fail A7N8X deluxe mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren een melding elke keer als ik me computer opstart van CPU Fan Fail.
Mijn fan draait wel normaal dus daar is niks aan de hand.

Mijn AMD 2600+ Barton wordt wel zo'n 69 graden (Geen stress mode)
Case temp = zo'n 30 graden.

Heb er gewoon een coolermaster voor amd koeler erin. Het is al een tijdje zo dat hij zo warm wordt. Heb hem zelfs al boven de 90 graden gehad alleen toen viel me pc uit (toen had ik hem stressed staan)!!!

Enige oplossing is die dame uitzetten die dat aldoor zegt :P.

Nog meer die deze meldingen krijgen?

Spec:

AMD 2600+ Barton met coolermaster koeler
A7N8X Deluxe Mobo
512 DDR 3200 Geheugen
300 Watt voeding (merk ???????)
Dvd drive en dvdrw drive.
200 GB Maxtor 7200RPM 8MB

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Is je fan wel aangesloten op je mobo zodat deze het aantal RPM kan controleren?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
-DomiNator- schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:43:
Is je fan wel aangesloten op je mobo zodat deze het aantal RPM kan controleren?
Fan is wel aangesloten (in de bios zie je de rpm's) en draait ook dus.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Toch zijn je temps niet al te lekker... Ik zou zeggen, haal die koeler + koelpasta er eens af, en monteer het zooitje overnieuw met nieuwe koelpasta :)

Is je systeem btw overclocked?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Nee draait gewoon op de normale snelheid want als ik hem overclock dan wordt hij te warm.

Ben nu momenteel aan het werk maar zal vanavond wel ff die fan er af halen en opnieuw monteren. met koelpasta :P

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:58
Heb je de nieuwste bios voor je moederbord al erin geflashed?

Het feit dat je temps niet kloppen en dat je pc uit gaat kan zijn omdat de sensoren de temp verkeerd uitlezen (bij een te hoge temp gooit de Asus COP je pc uit), dit kan zijn omdat ze gewoon slecht zijn (bekend probleem bij asus) of door een bug in de oudere biossen.

Verwijderd

Topicstarter
FouT schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:50:
Heb je de nieuwste bios voor je moederbord al erin geflashed?

Het feit dat je temps niet kloppen en dat je pc uit gaat kan zijn omdat de sensoren de temp verkeerd uitlezen (bij een te hoge temp gooit de Asus COP je pc uit), dit kan zijn omdat ze gewoon slecht zijn (bekend probleem bij asus) of door een bug in de oudere biossen.
Heb Rev 2.0 en de nieuwste bios update versie 1008.
ja had er al wat over gelezen dat het bij asus een bekend probleem is.
Koeler is ook redelijk warm als je hem aanraakt bij de zijkanten.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cpu fan fail wordt ook gemeld bij lage toeren fans, ik heb het ook bij mijn zalman 7000B. Ik denk ergens bij 3000 toeren en lager treedt deze melding vanzelf op.

Verwijderd

Er, weet je wel zeker dat die is aangesloten? Sommige Coolermasters hebben een draadje voor de mobo.. en een andere voor de voeding .. zoals de Aero 7 Lite. Als je alleen die van de voedign hebt aangesloten ziet die natuurlijk niet hoeveel RPM je hebt Welke cooler is het?

edit> oops niet gelezen over bios

Welke progamma gebruik je? Asus Probe? Kan je daar niet je RPM omlaag zetten zodat je alsnog geen CPU Fail krijgt of is daar helemaal geen RPM te zien?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
De mijne draait tussen de 2500 en 2800 RPM.

Ik heb nog geen programma's uitgeprobeert.

Maar heb mijn pc'tje nu al een jaartje en geen probleem gehad met die melding maar sinds gisteren al wel.
Dat hij te warm wordt hem ik al sinds de zomervakantie.

In de bios staat dat hij op "zoveel" toeren draait. Maar hij staat aangesloten op de moederbord.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb standaard al, vanaf het begin.
Mijn koeler draait op ruim 2000 toeren. De cpu wordt niet te heet. (2800+ barton)

Dat heeft niks met Asus probe te maken, omdat ie bij het booten die error al geeft.

je temps zijn toch wel erg hoog, maar aan de cpu fan failed melding zou ik me eigenlijk niet zo veel aantrekken.

Verwijderd

Topicstarter
Door die melding maak ik me niet erg zorgen want ik weet dat hij draait en hij koelt ook wel.
Ja temps zijn te hoog.
Maar vanavond ff opnieuw monteren en beetje koelpasta opdoen.

Verwijderd

Dat probleem heb ik inderdaad ook tijden gehad met een niet overgeklokte 2000+ en een wisperrock 4 (zal ook zo'n 2000 - 2500 rpm zijn) alleen heb ik geen problemen gehad met de temps. ik zou hier toch zeker nog eens kritisch naar kijken want als je kast een beetje airflow heeft dan moet je temperatuur bij idle toch echt tussen de 40 en 50 graden liggen.

ik ben ondertussen zo gewend geraakt aan m'n vrouwtje in de computer dat ik haar nu zelfs mis met mn K8N-e deluxe 8)

Verwijderd

waarom niet gewoon een andere koeler proberen, je temps zijn te hoog zeker 20 graden, nieuwe kosten in de winkel vanaf 10 euro, of leen er ergens eentje
dan weet je tenminste wat meer!!! :O
Pagina: 1