[VB/Word Macro] Field met waarde vullen

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-04 22:58
Ik open vanuit script (in een Word.Application object) een Word-document waarin een groot aantal Fields zijn gedefinieerd. Nou wil ik deze velden vullen met waarden uit een database.
code:
1
MyWord.ActiveDocument.Fields(1).Result.Text = "Test"

Dit werkt wel maar vind ik geen handige oplossing. Wat ik wil is namelijk het field aan de hand van de naam aanspreken. Dus zoiets als:
code:
1
MyWord.ActiveDocument.Fields("HY_RENTE").Result.Text = "Test"

De naam van het voorbeeldveld is dus HY_RENTE. Dit werkt echter niet zo, weet iemand misschien hoe dit wel moet?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 08:27
code:
1
MyWord.ActiveDocument.Fields(HY_RENTE).Result.Text = "Test"

Zo wel toch?

sensei_d.fpv channel

• Nutcaze
MariahCareyLover schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:46:
code:
1
MyWord.ActiveDocument.Fields(HY_RENTE).Result.Text = "Test"

Zo wel toch?
Zo iets had ik ook gevonden maar die werkt niet.
Foutmelding: Het gevraagde lid van de collectie bestaat niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Nutcaze op 07-12-2004 11:50 ]

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 08:27
Hmm ik las het verkeerd, ik dacht dat HY_RENTE een variabele was, maar dat is dus de naam van je veld in je word document... Hmm, wat krijg je eigenlijk voor fout bij die eerste dan? (die met ("HY_RENTE"))

sensei_d.fpv channel

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Kijk eens of je velden niet stiekum onder formfields zitten.
Far shot, maar bij mij hielp het ooit.
dus:
code:
1
MyWord.ActiveDocument.Formfields("HY_RENTE").Result.Text = "Test"

• Nutcaze
Nou op de één of andere manier werkt het nu helemaal niet meer. Document wil niet meer openen, script blijft volledig hangen ineens zonder dat er wat aan de code gewijzigd is, herstart van de server haalt ook niets uit. Geen idee wat het probleem is. Als ik het opgelost heb zal ik wel neerzetten wat bovenstaande dingen geven.

• Nutcaze
Foutwaarde voor beide opties is:
Het gevraagde lid van de collectie bestaat niet.

Pagina: 1