Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[spyware]Geen extern internet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb een laptop waar spyware op heeft gezeten. Ik heb spyware adaware spysweeper en winsockfix gebruikt. Alle spyware is nu verwijderd (Denk ik)
Het probleem is dat alles op het netwerk normaal bereikbaar is maar alle externe verkeer niet doorkomt. spybot gaf een dso exploit aan, daar heb ik een programma vor gebruikt die de exploit tegenhoud. Maar nog steeds werkt het externe verkeer niet.
Het is zo hardnekkig dat ik geen ideeen meer heb om het fiksen behalve een herinstallatie van windows wat ik liever voorkom.

msconfig in start->run werkt ook niet dus daar kan ik niet kijken of er vreemde dingen tussen staan. Misschien een andere manier?

Ik heb een hoop processen afgesloten in taskmanager maar dat heeft ook niet mogen baten.

I'll be back

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Het is ook wel even makkelijk om aan te geven wat voor OS, netwerk, Provider enz. er aanwezig is.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Werk je met een proxy-server ?

En btw, in je register kun je ook kijken welke dingen er automatisch opgestart worden.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
En dan de RUN tabs.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoyden op 07-12-2004 11:37 ]

Verwijderd

Geeft ipconfig /all normale meldingen?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
En probeer eens in command prompt b.v. www.tweakers.net te pingen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
DSO exploit is standaard windows, zul je bijna altijd tegen komen.

Je zou gebruik kunnen maken van Hitmanpro.
Dat draait een aantal antispyware tools, en doet zijn werk erg goed.

http://www.hitmanpro.nl of http://213.189.21.97 als je dns troubles hebt :)

Hitmanpro kun je het beste draaien in veilige modus met netwerkondersteuning.

Abort, Retry, Quake ???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit is meer een vraag voor Beveiliging & Virussen, maar er mist te veel info om iets zinnigs te zeggen na verplaatsing, ik sluit het hier dus :o

Open in BV even een nieuw topic na de tips/vragen hier en de BV sticky topics te hebben gelezen, zodat we effectiever mee kunnen denken :) Check in ieder geval even of WinsockFix relevant is in jouw geval.

Succes & tot zo.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.