Situatie:
Ik ben al een tijdje bezig om een Linuxserver te installeren.
Hierop moeten windows 2000 werkstations inloggen.
Wat ik met de server wil doen:
- faxserver
- mailserver
- fileserver
- logonserver
Ik weet dat het beter is om dit over verschillende servers te verdelen maar het is niet anders
Probleem:
Wat moet ik nou gebruiken Samba of NIS? Ik heb nu Samba draaien, werkstations kunnen de server gewoon bereiken alleen ze kunnen geen lid worden van een domein dus ben ik aan het overwegen om NIS te gaan gebruiken.
Maar wat is nou het voordeel NIS, ik heb begrepen dat je dan de server een DC maakt maar kan dit eventueel ook met Samba?
Ik ga namelijk geen NIS installeren als je dit alles ook met Samba kunt
Bronnen:
Tweakers en google
Ik heb er al genoeg over gevonden alleen als ik alle informatie bij elkaar gooi dan zegt iedere bron weer iets anders.
Ik ben al een tijdje bezig om een Linuxserver te installeren.
Hierop moeten windows 2000 werkstations inloggen.
Wat ik met de server wil doen:
- faxserver
- mailserver
- fileserver
- logonserver
Ik weet dat het beter is om dit over verschillende servers te verdelen maar het is niet anders
Probleem:
Wat moet ik nou gebruiken Samba of NIS? Ik heb nu Samba draaien, werkstations kunnen de server gewoon bereiken alleen ze kunnen geen lid worden van een domein dus ben ik aan het overwegen om NIS te gaan gebruiken.
Maar wat is nou het voordeel NIS, ik heb begrepen dat je dan de server een DC maakt maar kan dit eventueel ook met Samba?
Ik ga namelijk geen NIS installeren als je dit alles ook met Samba kunt
Bronnen:
Tweakers en google
Ik heb er al genoeg over gevonden alleen als ik alle informatie bij elkaar gooi dan zegt iedere bron weer iets anders.