Toon posts:

[Word] Sjabloon aanmaken lukt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb briefpapier ontworpen in Illustrator. Logo + tekst zoals adresgegevens en dergelijke.

Nu wil ik dit als template of sjabloon in Word hebben. Wat ik ook probeer het lukt mijn niet en dat terwijl er zal bedrijven zijn die dit hebben gedaan.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Bedankt alvast

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je iets duidelijker uitleggen wat je nou geprobeert hebt; behalve dan dat het niet lukt? Dan pas ik je topictitel even aan :)

[Word} > [Word] Sjabloon aanmaken lukt niet *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Ik probeer het iets duidelijker te maken. Je ontwerpt een logo voor een bedrijf. Daarbij komen je adresgegevens e.d.

Nu wil ik dat als je een brief schrijft dat het logo en deze gegevens automatisch worden geprint. Je hoeft dus nu alleen maar de brief, faktuur of iets anders te schrijven en de hele brief met logo komt eruit.

Ik weet dat je ook met voet en kopregels kan werken maar dat wil ik niet.

Ik het illustrator bestand weggeschreven in diverse formaten die illustrator aan kan onder "save template" zoals eps, ai e.d.

Als ik deze vervolgens load in word gaat het fout. Ook heb ik het hele zooitje als jpeg weggeschreven in de hoop dat word er iets van kan maken maar helaas ook dit lukte niet.

Ik hoop dat het iets duidelijker is.

Help? :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43
Ik zie niet wat je zo 1,2,3 fout doet.
Maar het is allemaal ook een beetje vaag.
Maak een word document met je logo en naw gegevens.
Bewaar deze dan als een .dot bestand.
Dubbelklik op dit bestand en word maakt een nieuw bestand op basis van dit sjabloon.

Je kan natuurlijk nog een stapje verder gaan met een invul formulier erbovenop.
Dan moet je gaan werken met bladwijzers.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

En je zal toch met kop / voetteksten aan de salg moeten gaan. Dat is zo ongeveer de enige manier om logo's ed in een document te krijgen.

aarom wil je dat specifiek niet?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad; je kan uit Illustrator niet direct een in Word bruibare template genereren; je zal dit in Word zelf moeten maken met eventueel plaatjes die je in Illustrator maakt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1