[A7N8X-X] Vertraging bij verifying DMI Pool...

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hallo,

Ik heb hier twee verschillende systemen met hetzelfde mobo (A7N8X-X). Voordat het OS geladen wordt treedt er een vertraging op van ongeveer 2 seconden. Daarna zie je Verifying DMI Pool data... en wordt het OS geladen.

Gedurende de vertraging is de IDE-controller continu bezig.

Op een derde systeem met dit mobo treedt het probleem niet op. Alle mobo's hebben hetzelfde BIOS (1010).

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

tnx

edit:

De schij(f)(ven) zijn in orde. Ook geen crappy partitietabel o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door LollieStick op 07-12-2004 10:57 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staat de volgorde van je boot devices goed? Hij kan op een niet reagerende floppy blijven hangen. Is die goed aan gesloten en staat Swap floppy A/B niet Enabled?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ/PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Moederbord
Conflicten?
[...]
• Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.
:)

En doublecheck uiteraard ook de bekabeling en jumpersettings.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 07-12-2004 11:20 ]

• LollieStick
Alles werkt gewoon, floppy, cd-rom, hdd's. Alle jumpers zijn gechecked staan correct, IDE-kabels werken goed.

Geprobeerd zonder IDE-devices en met IDE-devices. Tot nog toe zonder resultaat :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Toevallig, heb hier hetzelfde probleem, oplossing uit de FAQ werkt niet, echter heb ik een ASUS A7N8X - Deluxe; bij mij is het probleem ontstaan na toevoegen van een 200GB S-ATA drive, het wachten op Verifying DMI Pool data duurt wel anderhalve minuut :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• LollieStick
Intussen een aantal dagen verder en nog geen oplossing geonden. Weet iemand nog iets?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Ik heb hetzelfde moederbord maar ik heb geen last van die vertraging. Wel heb ik die melding 1x als ik een nieuwe pci of agp kaart installeer. Daarna eigenlijk niet meer. Vind het wel raar.. naar mijn idee komt die melding alleen zodra er nieuwe hardware geinstalleerd is.
Pagina: 1